SATATONNARI
Re: SATATONNARI
Jos olisi wanhoja kampuroita jotka olisi laakereiden/tapin vaihtoa vailla kelpokamaa...olisi se wanha useamman kymppitonnin ajettu valurauta parempaa kuin uusi. Jos tuollaisen wanhan kampuran tutkii tunkeuma-aineilla säröjen varalta ja asentaa uuden tapin ohjepuristuksella pitäisi olla varsin hyvä kampura kädessä. Olen itse tutkinut noita urren kampuroita ja mäntiä särötutkimuksella ennen asennusta , ja ainakin käytetyissä männissä on usein tapinlinjassa jo säröjä. Asian vierestä...ennen nuo kilpamoottorit tehtiin wanhoihin valulohkoihin , mielellään ainakin 100tkm ajettuihin. Tuolloin on valuraudassa jo kaikki valujännitykset poissa ja lohko oli ns. rauhallinen.
Tuollaisen kun koneistaa niin eipä enää ratkeile eikä muokkaannu mihinkään...
Tuollaisen kun koneistaa niin eipä enää ratkeile eikä muokkaannu mihinkään...
Re: SATATONNARI
Terve
Eilen tuli täyteen 100.0000 kilometriä istunut norsun korvassa.
Kuuspätkä 43.000 km (myyty)
Seiskapätkä 46.000 km 8.8.2015 (matka jatkuu)
Seiskapätkä 11.000 km (matka jatkuu)
Ps nämä ovat mittarilukemia
Edit: Uskila
Laitetaan vielä pönötyskuva
Eilen tuli täyteen 100.0000 kilometriä istunut norsun korvassa.
Kuuspätkä 43.000 km (myyty)
Seiskapätkä 46.000 km 8.8.2015 (matka jatkuu)
Seiskapätkä 11.000 km (matka jatkuu)
Ps nämä ovat mittarilukemia
Edit: Uskila
Laitetaan vielä pönötyskuva
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: SATATONNARI
Terve
Tuotanto on tuplaantunut, nyt Karpin Uralilla on ajettu yli 200.000 kilometriä...
Ps onneksi on saanut olla osan matkaa yhdessä mukana, monta päivää ja yötä on kaverin kanssa matkattu eikä ole suru puseroon tullut
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: SATATONNARI
Juu...Mäen timpan synttärireissun paluumatkalla,jossain Kangasniemen paikkeilla tuli tuo 200 000 kilsaa täyteen...en tiije..jokoha tuo alkas olemaa paketis.
Re: SATATONNARI
Terve
Uraliin tuli tänään 100.000 kilometriä täyteen...
Ps yöllä lähtee laiva kotiin
Uraliin tuli tänään 100.000 kilometriä täyteen...
Ps yöllä lähtee laiva kotiin
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: SATATONNARI
Terve
Tänään kotimatkalla tuli 200.000 kilometriä täyteen, mitä on tullut istuttua norsunkorvassa ja vastaa 5 X maapallon ympäri ajettua matkaa, tosin ei yhdellä vaan neljällä eri Irbitin IMZ:llä...
42.000 km Ural 650-92 (myyty)
28.000 km Ural 750 Sportsman -03 (myyty)
750 km M-72 -54
129.250 km Ural 750 Sportsman -06
Ps lystiä on ollut koko rahalla
Tänään kotimatkalla tuli 200.000 kilometriä täyteen, mitä on tullut istuttua norsunkorvassa ja vastaa 5 X maapallon ympäri ajettua matkaa, tosin ei yhdellä vaan neljällä eri Irbitin IMZ:llä...
42.000 km Ural 650-92 (myyty)
28.000 km Ural 750 Sportsman -03 (myyty)
750 km M-72 -54
129.250 km Ural 750 Sportsman -06
Ps lystiä on ollut koko rahalla
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: SATATONNARI
Respect Sir Rike.
Olet huippuäijä.
Olet huippuäijä.
- Gabo
- Ural Roikka nettivastaava
- Viestit: 779
- Liittynyt: 28.05.2011 14:57
- Paikkakunta: Kaustinen
- Viesti:
Re: SATATONNARI
Onnittelut! Tuo on huima lukema itäpyörillä
Re: SATATONNARI
Höpistäänhän tännekkii vähäsen..
Eli seiskapätkän moottorista kokemuksia
Nyt olen seiskapätkäkoneella ajanut 204 000 kilometriä.
-- Kolmas kampiakseli käytössä
-- Kolmannet pytyt ja männät.(renkaita vaihdellut
useammin).
-- Kolmas vautipyörä.(levyjä vaihdellut useammin).
-- Nokka-akselin uusin viime talvena.
-- Toiset jakopäänrattaat.
-- Seetejä,ohjureita ja venttiileitä vaihdellut siloin
tällöin,tarpeen vaatiessa.(ei ole vena koskaan
palanut.)
-- Välillä olen käyttänyt kampuran ulkona varmuuden vuoksi..uusinut petilaakerit ja linkolevyjen putsaus.
-- Laatikossa toiset sisuskalut...rattaat kyllä kestää loputtomiin,mutta kytkinakselin boorit kuluu loppuun.
Mut ei oo ural miuta vielä nitistänyt...mut korona on nitistämäisillään..
Nii ja alkuperäisiä osia ovat venttiilipukit,työntötangot ja venttiilinostimet.
Eli seiskapätkän moottorista kokemuksia
Nyt olen seiskapätkäkoneella ajanut 204 000 kilometriä.
-- Kolmas kampiakseli käytössä
-- Kolmannet pytyt ja männät.(renkaita vaihdellut
useammin).
-- Kolmas vautipyörä.(levyjä vaihdellut useammin).
-- Nokka-akselin uusin viime talvena.
-- Toiset jakopäänrattaat.
-- Seetejä,ohjureita ja venttiileitä vaihdellut siloin
tällöin,tarpeen vaatiessa.(ei ole vena koskaan
palanut.)
-- Välillä olen käyttänyt kampuran ulkona varmuuden vuoksi..uusinut petilaakerit ja linkolevyjen putsaus.
-- Laatikossa toiset sisuskalut...rattaat kyllä kestää loputtomiin,mutta kytkinakselin boorit kuluu loppuun.
Mut ei oo ural miuta vielä nitistänyt...mut korona on nitistämäisillään..
Nii ja alkuperäisiä osia ovat venttiilipukit,työntötangot ja venttiilinostimet.
Re: SATATONNARI
Hurjia kilometrimääriäkarppi kirjoitti: ↑30.10.2021 09:41 Höpistäänhän tännekkii vähäsen..
Eli seiskapätkän moottorista kokemuksia
Nyt olen seiskapätkäkoneella ajanut 204 000 kilometriä.
-- Kolmas kampiakseli käytössä
-- Kolmannet pytyt ja männät.(renkaita vaihdellut
useammin).
-- Kolmas vautipyörä.(levyjä vaihdellut useammin).
-- Nokka-akselin uusin viime talvena.
-- Toiset jakopäänrattaat.
-- Seetejä,ohjureita ja venttiileitä vaihdellut siloin
tällöin,tarpeen vaatiessa.(ei ole vena koskaan
palanut.)
-- Välillä olen käyttänyt kampuran ulkona varmuuden vuoksi..uusinut petilaakerit ja linkolevyjen putsaus.
-- Laatikossa toiset sisuskalut...rattaat kyllä kestää loputtomiin,mutta kytkinakselin boorit kuluu loppuun.
Mut ei oo ural miuta vielä nitistänyt...mut korona on nitistämäisillään..
Nii ja alkuperäisiä osia ovat venttiilipukit,työntötangot ja venttiilinostimet.
Re: SATATONNARI
Terve
Täältä pystymettästä hei...
Toveri on ajanut lättäpäällä 155.000 km
Ps että silleen
Täältä pystymettästä hei...
Toveri on ajanut lättäpäällä 155.000 km
Ps että silleen
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video