Sivu 1/1

12V virranjakajan kondensaattori (kärjellinen sytytys)

Lähetetty: 14.05.2014 14:12
Kirjoittaja Konkistadori
Hei,

Minun pitäs uusia kondensaattori virranjakaan, kun kärjet kipinöi niin paljon:

Mietin tässä, että minkälaisia arvoja sillä tulee olla:
Fyysiset mitat (nämä saan ite, mutta en jaksa mitata :lol:)?
Kapasitanssi (faradit)?
Käyttöjännite?

Löyty tämmöinen kauppa, josta voisi tilata oikein kunnolla varastoon:
http://www.tme.eu/fi/katalog/#id_catego ... ASC&page=1

Re: 12V virranjakajan kondensaattori (kärjellinen sytytys)

Lähetetty: 14.05.2014 15:34
Kirjoittaja Karppa
rättärin ja ladan konkat ovat toimineet hyvin.....mirkofaradit on täyttä hepreaa, pääasia että kipinää tulee...vallankin rättärin tuplapuolalla ja on ne toiminut orkkispuolallaki ko muuta ei o ollu saatavilla....

Re: 12V virranjakajan kondensaattori (kärjellinen sytytys)

Lähetetty: 14.05.2014 17:12
Kirjoittaja cedricfan
Kaikissa noissa kärjellisten konkissa on suurin piirtein samat mikrofaradit, ja voltithan on jännitteenkesto. Ja noihan ei kestä ikuisia varastomisia elkoina, eli miksi tehdä helposta(kin) vaikeaa :naughty:

Re: 12V virranjakajan kondensaattori (kärjellinen sytytys)

Lähetetty: 15.05.2014 15:45
Kirjoittaja Konkistadori
Mutta kun en tiedä mitään niistä arvoista :lol:

Minkälainen pitäisi ostaa, vai onko tärkeintä, että se konkka mahtuu siihen virranjakajaan?

Re: 12V virranjakajan kondensaattori (kärjellinen sytytys)

Lähetetty: 15.05.2014 16:02
Kirjoittaja MATTI
Terve
mikä siinä mopossa on vikana? mienaan että mistä päättelet että konkka on kystä? onhan noita konkkia jos oikein tarve tulee...

Re: 12V virranjakajan kondensaattori (kärjellinen sytytys)

Lähetetty: 15.05.2014 19:36
Kirjoittaja cedricfan
Jos ei halua ostaa noilta neukkupyöräosakauppiailta, niin ostaa autovaraosana tuon jo mainitun Ladan konkan...

Re: 12V virranjakajan kondensaattori (kärjellinen sytytys)

Lähetetty: 15.05.2014 19:48
Kirjoittaja Konkistadori
Siis mulla kipinöi kärjet, eikö se johdu yleensä kondensaattorista?

Osatuonnilla ei tietääkseni ole 12V konkkia. Voishan sitä autonvaraosa liikkestäkin hakea, mutta ku on niin mukavaa omalta tietokoneelta tilata ja odotella, että tupsahtaa postilaatikkoon :mrgreen:

Re: 12V virranjakajan kondensaattori (kärjellinen sytytys)

Lähetetty: 15.05.2014 19:52
Kirjoittaja Ripa

Re: 12V virranjakajan kondensaattori (kärjellinen sytytys)

Lähetetty: 15.05.2014 20:15
Kirjoittaja Konkistadori
боже мой!!

Tuota en ollut nähnytkään. Kiitoksia linkistä :-)

Re: 12V virranjakajan kondensaattori (kärjellinen sytytys)

Lähetetty: 15.05.2014 20:16
Kirjoittaja masa1963