Antakaa määkin huudan

Oncala

Antakaa määkin huudan

Viesti Kirjoittaja Oncala »

Kiinnostaisi aivan mahrottomasti kokeilla ajaa tollasta sivuvaunullista Uralia tms. Olisiko Tampereen lähistöllä joku joka "uskaltaisi" luovuttaa hetkeksi ko. vekottimen testattavaksi?
Oncala

Re: Antakaa määkin huudan

Täytyy vissiin hieman perustella :oops: . Olen aikeissa (siis suunnitellut jo useamman vuoden) hankkia tommosen vekottimen :lol: , mutta olisi mukava jutella hieman jonkun harrastajan kanssa ensin ja kokeilla ajaa, vaikkapa vain pihaa ympäri.
separaattori
2000
2000

Viesti Kirjoittaja separaattori »

se voi käydä pihatielläkin näin
https://www.youtube.com/watch?v=8Agjw8tKixk
:lol:
Rust in piece
separaattori
2000
2000

eikä kait se siitä ajamiskokemuksesta ainakaan parane..jos tuollaista mieli tekkee niin osta sellane..kyllä sillä sitte ehkä ajamaan oppii :think:
Itse ongelmaan en voi auttaa kun en tampereella asu
Rust in piece
rexi koo
100
100

Viesti Kirjoittaja rexi koo »

separaattori kirjoitti:se voi käydä pihatielläkin näin
https://www.youtube.com/watch?v=8Agjw8tKixk
:lol:
:lol: :lol: Melkoisia kuskeja :think:
K-rotta
700
700

Viesti Kirjoittaja K-rotta »

No ei kyllä järki päätä pakota tuon videon kuskeilla :snooty: .Itse siirryin soolopyöräilijästä sivuvaunupyöräilijäksi puolivahingossa ja jäin kerrasta koukkuun.Paluuta ei ole :dance: .Toivottavasti pääset kokeilemaan sopivaa pyörää.Rauhalliseen ajoon mukavia laitteita ;-)
Hattu päähän ja hyvästi !!
kelju m63
2000
2000

Viesti Kirjoittaja kelju m63 »

:mrgreen: Moro.
Kaveri anto ajaa yhelle tyypille joka ei ikinä ollu ajanu
Metriäkään sivuvaunupyörällä . Eikä sekään onnistunu ,pihasta pääsi tielle ja siitä sitten melkein heti ojaan .
Sitten kiroiltiin ja haukuttiin toinen ja enimmäkseen takanapäin
Multa ku joku ummikko kysäsee ni en lainaa vaikka maksaisi.
Lainaan ja oon lainnannu omaani jo vuosia sivarilla ajaneelle .
Se on vähä sama juttu kumpaakaan ei kannata
Lainata betonimylly ja muijaa , molemmat tulee tavarat sisällä takas .
Ural M-61 , Ural M-63
Karppa
1750
1750
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karppa »

ei ole minunkaan pyorilla ajannu ko harvat ja valitut...ittekki meinasin Paidessa Viron puolella seinaan ajaa ko ens kertaa ellaisani vaunupyoraa ajoin....
tarttis vissiin paasta erroon tasta jenkkinappiksesta....
separaattori
2000
2000

Mun muija ajo lautakasaa ku se ei kuulemma kääntyny :roll:
..mutta miten ihmeessä noi sai tuossa videossa sen kippaa vaununpuolelle etuviistoon??. Sinne ei ainakaan mun kurvailuilla oo vielä pyrkiny
Rust in piece
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Joo..sinne puuttuvan pyörän yli saa kun on tarpeeksi vauhtia ..kääntö vasempaan ja samalla kunnolla käsijarrua..ja hupsis!
Uskila
4000
4000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Tässä kuvattuna sivuvaunusta...

Ps noin niinku Ural simulaattori
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
Uskila
4000
4000
Viesti:

Tältä se näyttää kun on itse stongassa...

Ps pitääkin ottaa lisää noita kypäräkameravideoita

Youtube >>>>> Video
separaattori
2000
2000

Onks nyt tarpeeks peloteltu tulevaa uralistia ;)
Rust in piece
Oncala

Olin jo varsin tietoinen harrastuskohteenne surkeasta ajettavuudesta.

Ilman separaatorin viimeistä kommenttia olisin jo pahasti pelännyt teikäläisen olevan vorssan kus...helmen vakinaista asiakaskuntaa ;) Olikos se kelju m63 joka mainosti, että muijat ja betonimyllyt tulevat tavarat sisässä takas lainasta. No sen verran meikäläinenkin on siellä stormin suunnalla poikkeillu, että en siltä suunnalta betonimyllyä lainaan kelpuuttaisi.

Jos teissä kuitenkin olisi joku jota oikeasti kiinnostaa hjelpata tässä koeajo/praataustuokiossa (huom. ilman jälkivaatimusta) niin se olisi varsin mukavaa.
Korhosen Mara
300
300

Viesti Kirjoittaja Korhosen Mara »

Minulla nyt ei varsinaisesti ole itäistä bokseria, mutta neuvostopyörä kuitenkin. Eli 60-lukuinen, yksipyttyinen 350cc IC. Uralia siinä on sivuvaunu, ja pirun hauskaa touhua on ollut vaikka varsin verkkaista tahtia yhdistelmä kulkeekin. Olen aikalailla tuore motoristi, IC:n olen omistanut puolitoista vuotta ja tarvittavan kortin noin puoli vuotta. Pyörän ajokunto on ollut sitten taas toinen juttu, mutta kyllä sillä eteenpäin on päästy jo toistatuhatta. Itsellä ei ollut mitään hankaluuksia vaunuun opettelemisessa, ehkä siksi kun ei ole vielä soolopyöräily selkärangassa.

Hyvää touhua tämä sivuvaunupyöräily, suosittelen. Jos Tampereella päin asuisin niin esittelemään tulisin. Ei kuitenkaan jaksa pakkasessa lähteä 150 kilometriä ajelemaan asian vuoksi...
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.
kmz.k750
1000
1000

Viesti Kirjoittaja kmz.k750 »

Oncala kirjoitti:Olin jo varsin tietoinen harrastuskohteenne surkeasta ajettavuudesta.

Jos teissä kuitenkin olisi joku jota oikeasti kiinnostaa hjelpata tässä koeajo/praataustuokiossa (huom. ilman jälkivaatimusta) niin se olisi varsin mukavaa.
Terve,

Jos talviralliin mahdollistaa osallistua tulevana vuonna, mahdollisesti ajellaan Tampereen kautta kotio päin.
Vuonna 2011 poikettiin näsineulan lähellä olevassa baarissa syömässä.
Jos aikataulut sattuu kohdilleen niin katotaan miten Koolla voi pörryyttää...

Talviralli 2015 / 13-15.2.2015

yst.terv. Roikan sihteeri
Liitteet
Tampereella.jpg
Tampereella.jpg (13.6 KiB) Katsottu 8356 kertaa
separaattori
2000
2000

kushelmessäkin on pakko ollu käydä lasten kanssa, muuten en niinkään viihdy speedoissa.
mun pyörää kyllä saapi testata sikälimikäli ajat tänne ja pyörä on ajokunnossa :lol:
nyt tarttis bensahana siihen taikoo niin sitte vois taas päästä jokusen kilometrin ennen seuraavaa toppia
Rust in piece
Uskila
4000
4000
Viesti:

Oncala kirjoitti:Jos teissä kuitenkin olisi joku jota oikeasti kiinnostaa hjelpata tässä koeajo/praataustuokiossa (huom. ilman jälkivaatimusta) niin se olisi varsin mukavaa.

Käy koeajamassa toi K pyörä, näkyy olevan Ylöjärvellä kaupan... >>>>> Nettimoto:

Youtube >>>>> Video
Taisto Naavaparta
300
300

Viesti Kirjoittaja Taisto Naavaparta »

Mullaki olis Urali.Neppari,Pemari sivuvaunulla...saa ihan vappaasti tulla ajeleen jos tännepäin oot tulosa. Emäntäki on ajellu Nepparilla tuosa pellolla iliman vahinkoja...eikä se oo ikkään ennen ajanu moottoripyörällä.
Kyllä on raskasta olla komia.
Kari K750M
100
100

Viesti Kirjoittaja Kari K750M »

Parinviikon päästä tulee vuosi, kun kaverin kanssa , jolla sivuvaunupyörä lähdimme muutamaa pyörää katsomaan. Kaveri testasi ja minä tingin. Lopulta K-pyörä kärryille ajettiin ja meille tuotiin ja talliin lykättiin. Seuraavana päivänä vasta sitä itse hieman testasin ja totesin, että kyllä se niin hirveä ajettava on kuin kuvittelinkin! Nyt viime kesän 4000 kilometristä, sekä Itäpyörärallista ja Roikkarallista nauttineena ei kaduta tippaakaan! Alku kannattaa ottaa varovasti ja KUUNNELLA konkareiden neuvoja miten sillä ajetaan, niin kaikki sujuu hyvin! Ostoksille vaan!
K750M 1966
Karppa
1750
1750
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karppa »

vatkaavalla vaunupoyralla ajelu on parasta mita voi housut jalassa tehda...pienen totuttelun jalakeen alakaa sujumaan...
Oncala

Kiitoskia tarjouksista!
Saatampa hyvinkin tulla vorssaan separaattoria morjenstamaan, sillä täytyy käydä Hurikaanissa shoppailemassa. Tiätysti olisi mukava käydä josain täsä Pirkanmaan seudullakin katsomassa harrastajaa, joka ei olisi pelkästään myyntiaikeissa.

Asioilla on tapana järjestyä.
separaattori
2000
2000

tervetuloa!

miks ihmeessä hurrikaanissa?..sulla on siellä biltemat ja kaikenmaailman mätänetit?
Rust in piece
NeuVöru
300
300
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NeuVöru »

Elä hyvä ihminen pelkää ostaa sivuvaunupyörää. Minä sain Dnepri soolopyörän aihiopohjan lapsilta ja tuttavilta synttärilahjaksi. Remontoin taitojeni mukaan sitä ja ajelin kaksi kesää. Roikkarallissa kyselin minkälainen on ajaa sivuvaunulla. Sain vastauksia monenlaisia ja jopa pelottaviakin, mutta Raikku sanoi kirkkain silmin, että kiva harrasteväline ja kannattaa sinun sivuvaunu laittaa. Vaunun ja puörän kulmat pitää olla kunnossa jotta on kiva ajaa.
Ostin sitten vaunun jonka kunnostin pyörääni sopivaksi ja eka ajelulle. Ei ollut kaksinen kokemus, sillä kulmat oli päin p:::tä.
Roikkalaisten neuvoilla kulmia säätään ja johan löytyi pikkuhiljaa ajettavuutta. Nyt voi 80 vauhdissa voi ottaa kädet pois songasta ja suoraan menee. Olen minäkin saanut kokea "voblausta" mutta taas säädettiin niin loppuihan se.
Nyt pyörä ja vaunu on siinä kunnossa, että noin puoli tuntia niin on soolopyörä, jos tekee mieli ajella soolona. Joka on myös mukavaa, kunhan vähän totuttelee eikä lähde kaahaamaan. Ja toisinpäin noin tunnin aherrus ja sivuvaunupyörä on alla.
Tänä vuonna on tullut noin 7000 km ajeltua ja pääasiassa hymyssä suin. (ihmisten hymy ja iloisuus tarttuu kun ne näkee sivuvaunupyörän).
http://uralroikka.fi/pulinat/viewtopic.php?f=26&t=6724 Tässä sinulle juttua eräästä toisesta "hurahtaneesta"

Hyvää Uutta vuotta ja tervetuloa kivaan harrastukseen.
Oncala

Mä en pelkää kuin kenttäsirkkeliä ja joulupukkia. :mrgreen:

Separaattorille: Hurrikaani on saavuttanut legendaarisen tason puheissamme. Sieltä löytyi esim. suoraan hyllystä 700mm klpisirkkelinterä (keskireikä oli normia pienempi, mut sen voi laajentaa). Ostin sieltä joulun alla pään(ylä)hieromalaitteen. (Niitä taitaa löytyä edelleen siitä yleisövessan oven pielestä á/1euro). Kokeiltuani härpäkettä tunsin suunnatonta tarvetta toteuttaa Ural-unelmani.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
separaattori
2000
2000

Juu. Sekun saa koopyörän ekan kerran runtasee, aiheuttaa just sellasen samanlaisen reaktion kuin se väkkyrä joka päähän laitetaan :lol:
Rust in piece
juigi
25
25

Viesti Kirjoittaja juigi »

Terve.

Jokioisissa myös mahdollista kokeilla vaunukulkinetta.

Pidetään vaikka Separaattorin kanssa kokoontumisajot meillä, mikäli Separaattori saa pyörän kuntoon. :lol: .
K750M -66, K750M -58.
separaattori
2000
2000

Juigi:
tuossa jo oncalan kanssa puhuttiin alustavasti tapaamisesta, mutta multa tosiaan puuttuu vielä se hana. Tilattu on muttei taida keretä täksi viikonlopuksi(?)
mutta voidaanhan tulla sitte testaa niitä sun vehkeitäs jos oot kotosalla ja saadaan aikataulut sopii? tai sitte jos saan sen hanan niin testataan vaikka vuoronperään toistemme vehkeet :whistle:
Rust in piece
juigi
25
25

Viesti Kirjoittaja juigi »

Separaattori, okok.

Se saamarin musta alko käymään tahmeesti, :angry-banghead: jotain vikaa ilmeisesti. korjataan ku keritään.

Mutta punainen käy ja kulkee normisti.
K750M -66, K750M -58.
jopesa
2000
2000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jopesa »

Heh sairas mieli sairaat huvit :)

"mutta voidaanhan tulla sitte testaa niitä sun vehkeitäs jos oot kotosalla ja saadaan aikataulut sopii? tai sitte jos saan sen hanan niin testataan vaikka vuoronperään toistemme vehkeet"
Vastaa Viestiin