Liikkuvaa kuvaa..
Re: Liikkuvaa kuvaa..
Piti käydä eilen nepukalla pöräyttämässä ..ettei menis aprilli piloille..hupaa!!
Re: Liikkuvaa kuvaa..
Minkälaiset putket Matilla on? Kivasti tuntuu kone käyvän ja äänetkin kohillaan..
Re: Liikkuvaa kuvaa..
Nepparin kiva puoli on kun konetta voi hieman kierrättää kevyellä omatunnolla. Paineölppävoitelu ei ole huono keksintö.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Liikkuvaa kuvaa..
Terve
Joo..nyt alkaa olla parhaat tähän mennessä tehdyt putket nepukassa. Ne on kevyet , äänet on todellisuudessa pehmeämmät ja äänentasolla matalammat kun mitä tuo kameran mikki toistaa, ja sokerina pohjalla kaikki tehot tulee koneesta ulos ja kaasun vastaavuus on nopeaa.
Ne on tehty näin..
kuvan mukaisesta vaimentimesta leikataan 1mm katkasulaikalla sen vaimentimen huonompikuntoiselta puolelta pinnistä ko. puolen pellin paksuuden verran , jolloin pinniin jää vielä tasoon osa ko.posken peltiä tasopinnalle. Leikataan yhden puolen pinnistä em. tavoin koko pinnin matka ja toisesta saman puolen pinnistä vain supistusosan pinnistä, eli toisesta reunapinnistä jätetään keskellä oleva osuus leikkaamatta.
Nyt voi vaimentimen avata kun simpukan ja poistaa sisältä alkuperäisen tukkosen "peräpuikko" vaimenninosan. Puhdistetaan vaimentimen kuori osat niin että pinnin uudelleen liitos on helppoa ja pinnat siihen malliin että voi suorittaa maalaukset. Katkastaan esim. motonetin vaimennin reikäputkesta sen mittainen pätkä putkea joka vastaa juuri sopivasti vaimentimen kuorien supistusosan säteeseen, eli käytännössä jää n. 5..6 cm putkien päiden sisäpuolelle. Merkitään reikäputken paikka vaimentimen kuoriin , ja porataan toiseen avattuun kuoriosaan n,6..8mm reikä siihen kohtaan että voidaan tulppahitsata reikäputki myös kiinni toiseen vaimennin poskeen kun posket on liitetty uudelleen kasaan. Kääritään taas, esim. motonetin autokäytön vaimenninvillaa ilmavasti reikäputken sen osuuden ympäri joka jää vaimenninposkien tilavimpaan osaan. Villaa ei tarvi paljon eikä kannata kääriä liian tiukkaan, vaan kevyesti vaan. Asetetaan reikäputki villoineen merkittyyn paikkaan ja hitsataan reikäputken päät kiinni poskiosaan. Käännetään avattu poskiosa paikoilleen ja lukitaan muutamalla lukkopihdillä yms. oikeaan paikkaa ja hitsataan muutamalla pisteellä kiinni. Hitsataan reikäputki tehdyistä reijistä tulppahitsaamalla kiinni poskeen. Hitsataan tai juotetaan koko leikattu sauma kiinni. Samalla voi alkuperäisen pantakiinnikkeen hitsata somemmaksi kiinnikkeeksi. Kun vaimennin on kasassa sen voi maalata ensin vaikka crc zink värillä joka vaikka uunissa n. 60..80 astetta "poltetaan" pintaan ja sitten hieman jäähtyneeseen kuivaneeseen zink pintaan vaikka Motipin puolikiiltävä akryyli musta. Vaimentimen kiinnityksen jos hitsaa niin kannattaa huomioida että tarkoitus on asentaa vaimennin niin päin että juotettu/hitsattu pinni jää renkaan puolelle ,eli ei näkyviin. ja sitten vaan pöristelelemään...
Joo..nyt alkaa olla parhaat tähän mennessä tehdyt putket nepukassa. Ne on kevyet , äänet on todellisuudessa pehmeämmät ja äänentasolla matalammat kun mitä tuo kameran mikki toistaa, ja sokerina pohjalla kaikki tehot tulee koneesta ulos ja kaasun vastaavuus on nopeaa.
Ne on tehty näin..
kuvan mukaisesta vaimentimesta leikataan 1mm katkasulaikalla sen vaimentimen huonompikuntoiselta puolelta pinnistä ko. puolen pellin paksuuden verran , jolloin pinniin jää vielä tasoon osa ko.posken peltiä tasopinnalle. Leikataan yhden puolen pinnistä em. tavoin koko pinnin matka ja toisesta saman puolen pinnistä vain supistusosan pinnistä, eli toisesta reunapinnistä jätetään keskellä oleva osuus leikkaamatta.
Nyt voi vaimentimen avata kun simpukan ja poistaa sisältä alkuperäisen tukkosen "peräpuikko" vaimenninosan. Puhdistetaan vaimentimen kuori osat niin että pinnin uudelleen liitos on helppoa ja pinnat siihen malliin että voi suorittaa maalaukset. Katkastaan esim. motonetin vaimennin reikäputkesta sen mittainen pätkä putkea joka vastaa juuri sopivasti vaimentimen kuorien supistusosan säteeseen, eli käytännössä jää n. 5..6 cm putkien päiden sisäpuolelle. Merkitään reikäputken paikka vaimentimen kuoriin , ja porataan toiseen avattuun kuoriosaan n,6..8mm reikä siihen kohtaan että voidaan tulppahitsata reikäputki myös kiinni toiseen vaimennin poskeen kun posket on liitetty uudelleen kasaan. Kääritään taas, esim. motonetin autokäytön vaimenninvillaa ilmavasti reikäputken sen osuuden ympäri joka jää vaimenninposkien tilavimpaan osaan. Villaa ei tarvi paljon eikä kannata kääriä liian tiukkaan, vaan kevyesti vaan. Asetetaan reikäputki villoineen merkittyyn paikkaan ja hitsataan reikäputken päät kiinni poskiosaan. Käännetään avattu poskiosa paikoilleen ja lukitaan muutamalla lukkopihdillä yms. oikeaan paikkaa ja hitsataan muutamalla pisteellä kiinni. Hitsataan reikäputki tehdyistä reijistä tulppahitsaamalla kiinni poskeen. Hitsataan tai juotetaan koko leikattu sauma kiinni. Samalla voi alkuperäisen pantakiinnikkeen hitsata somemmaksi kiinnikkeeksi. Kun vaimennin on kasassa sen voi maalata ensin vaikka crc zink värillä joka vaikka uunissa n. 60..80 astetta "poltetaan" pintaan ja sitten hieman jäähtyneeseen kuivaneeseen zink pintaan vaikka Motipin puolikiiltävä akryyli musta. Vaimentimen kiinnityksen jos hitsaa niin kannattaa huomioida että tarkoitus on asentaa vaimennin niin päin että juotettu/hitsattu pinni jää renkaan puolelle ,eli ei näkyviin. ja sitten vaan pöristelelemään...
Re: Liikkuvaa kuvaa..
Moro.
Kivan kuuloset äänet Matin liikkuvassa kuvassa ,
Pehmeä ja sellaset että kuulee ku käännät kaasua.
Tua kuvaan hyvän matkatunnelman
Kivan kuuloset äänet Matin liikkuvassa kuvassa ,
Pehmeä ja sellaset että kuulee ku käännät kaasua.
Tua kuvaan hyvän matkatunnelman
Ural M-61 , Ural M-63
Re: Liikkuvaa kuvaa..
Pystyykö muut kun vaunumiehet katsoo tuollaista mutkatie ajoo ilman että kallistee hieman mukana...itse en voi
Re: Liikkuvaa kuvaa..
Moro.
Kyllä se vie mukana tulee kallistukset tehtyä ,ja siihen vielä kuulee äänet ja kiihdytykset .
Sitten kun katsoo Uskilan Lahden liikkuvaa kuvaa niin saa odottaa että vihreet vaihtuu , menee niinku hukkaan hyvää kuvausaikaa .
Kyllä se vie mukana tulee kallistukset tehtyä ,ja siihen vielä kuulee äänet ja kiihdytykset .
Sitten kun katsoo Uskilan Lahden liikkuvaa kuvaa niin saa odottaa että vihreet vaihtuu , menee niinku hukkaan hyvää kuvausaikaa .
Ural M-61 , Ural M-63
Re: Liikkuvaa kuvaa..
Ite yritän vastaohjataMATTI kirjoitti:Pystyykö muut kun vaunumiehet katsoo tuollaista mutkatie ajoo ilman että kallistee hieman mukana...itse en voi
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Liikkuvaa kuvaa..
tänään ajelua. kokeilu liittää vimeo video
https://vimeo.com/161296381
https://vimeo.com/161296381
Re: Liikkuvaa kuvaa..
Moro.
Katohan Matti oikeen innostu vähän revitteleen lopuilla lumilla .
Katohan Matti oikeen innostu vähän revitteleen lopuilla lumilla .
Ural M-61 , Ural M-63
- Kari K750M
- 100
- Viestit: 130
- Liittynyt: 19.01.2014 18:21
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Liikkuvaa kuvaa..
Nätisti se Karin K kehrää! Onko sulla vaimentimissa "lähiö supparit" päissä vai meneekö noin hissukseen ihan ilman? Taisi olla sen verta nostetta vaununpuolella että karin piti tuossa yhdessä kohtaa hieman ottaa "tilaa" vasemmalta ..kiva oli katsella K:n menoa..lisää vaan eri mallien ja rakennettujen videoita, ainakin minä niitä tykkäisin katsella...
- Kari K750M
- 100
- Viestit: 130
- Liittynyt: 19.01.2014 18:21
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Liikkuvaa kuvaa..
Oli supistimet paikoillaan pakoputkissa ja kameraan viritetty ulkoinen (karaoke)mikrofoni, joka oli taskussa. Vaimensi vähän liikaakin ääntä, mutta suhinan poisti! Täytyy katella siihen suojaksi joku supikoiran raato... (Oli tuttu tie, ei olisi ollut tarvetta leikata mutkaa!)
K750M 1966
Re: Liikkuvaa kuvaa..
Eikös ollut aika selkeä ero kun laittoi ne supparit sinne putkenpäähän..vaikka se ei näytä paljonkaan supistavan niin kummasti se ääni vaimenee..ne voi muistaakseni vielä laittaa kaksin päin. eli niin että supparin taso on vaimenniosaa päin, jolloin ääni hieman voimakkaampi ja vastaavasti supparin laippaosa ulospäin jolloin taas vähän hiljasenpi..mutta sokerina pohjalla, kun siellä ei ole suppareita lainkaan niin sehän menee kun pussipiru...Kari K750M kirjoitti:Oli supistimet paikoillaan pakoputkissa ja kameraan viritetty ulkoinen (karaoke)mikrofoni, joka oli taskussa. Vaimensi vähän liikaakin ääntä, mutta suhinan poisti! Täytyy katella siihen suojaksi joku supikoiran raato... (Oli tuttu tie, ei olisi ollut tarvetta leikata mutkaa!)
- Kari K750M
- 100
- Viestit: 130
- Liittynyt: 19.01.2014 18:21
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Liikkuvaa kuvaa..
Niinhän se tuntui olevan, että mitä kovempi ääni, niin sitä kovempaa menee ja kun ottaa reikäputken vielä sieltä sisältä pois, ei kuulu venttiilienkään naputus, eikä mikään muukaan 1/2 tuntiin!
K750M 1966
Re: Liikkuvaa kuvaa..
Terve
Tuli käytyä kirkolla...
Tuli käytyä kirkolla...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Liikkuvaa kuvaa..
Jaa,,onkohan tullut koskaan käytyä Hollolan kk:ssä..näyttäis olevan vielä hyvin vapaata tonttimaata ...liekö sitten palveluita?
- Kari K750M
- 100
- Viestit: 130
- Liittynyt: 19.01.2014 18:21
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Liikkuvaa kuvaa..
Pannaas taas vähän filmiä. Pirun pitkä pätkähän tää on, mutta en jaksanut/viitsinyt lyhentää.
K750M 1966
Re: Liikkuvaa kuvaa..
Nätisti se Karin K-kulkija mennä pörisee..ja aika vakaasti kun ei peilitkään pahasti remoloi..komiaa kylttyyrimaisemaa. Ja piti ihan tapahtumakansaa hämmästyttää pakittamalla kohileen..
Re: Liikkuvaa kuvaa..
Terve
Mutkaa ja mäkeä...
Mutkaa ja mäkeä...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Liikkuvaa kuvaa..
Terve
No niin siitä se kesäkausi alkaa...
No niin siitä se kesäkausi alkaa...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Liikkuvaa kuvaa..
mahtisonni Urren eka koeajo isooon rempan jälkeen..kone..sähköt..laatikko..perä jne..suorilla putkilla vielä pöristeltiin ja siksi tuo ääni on noin outo. Takana "uskilla" mallinen uusi heidenau ja edessä kulahtanut mikälie suvikumi, eli kaarrekäyttäytyminen ei nyt ihan soolo luokkaa, mutta veto on kohillaan. dellortot ja pikkasen provosoitu puristussuhde..
Re: Liikkuvaa kuvaa..
Kylläpä menee kevyen näköisesti
Re: Liikkuvaa kuvaa..
Kyllä iloisesti kulkee ja laulaa...
Re: Liikkuvaa kuvaa..
No niin lajitoverin urren mahtisonnilla uudet koeajot..laatikon ongelmat korjattu,,uudet vaimentimet rakenneltu..sähköjä viimeistelty..jne.
Re: Liikkuvaa kuvaa..
tänään säädelty lajitoverin urreen vaunua ..nyt alkaa menee aika mukavasti ,eikä kampea ..
- Kari K750M
- 100
- Viestit: 130
- Liittynyt: 19.01.2014 18:21
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Liikkuvaa kuvaa..
Voi matkamittarista tarkistaa kun vaimo kysyy että kuinka pitkällä lenkillä isäntä on koiran käyttänyt
Re: Liikkuvaa kuvaa..
Terve
Pätkä reissulla...
Pätkä reissulla...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Liikkuvaa kuvaa..
Terve
Suklaamonni bongattu...
Suklaamonni bongattu...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video