Sivuvaunun siirtelyä
Sivuvaunun siirtelyä
Kertokaapa tekniikka nerot minkälaisia apuvälineitä olette kehitelleet sivuvaunun siirtelyyn, näin vanhan äijän voimat ovat kadonneet johonkin, ei tahdo sivarin siirtely onnistua niin kuin 20vuotta sitten.
Dniepr MT10-36. MZ ES175. Simson 425 S. BMW R80/7. BMW R35.BMW R25.Honda Transalp 600V. IFA RT125. K125.Royal Endfield 500 Bullet. Yamaha 750 Sega. IZH 350 Jupiter.
Re: Sivuvaunun siirtelyä
No sellaisen joskus nysväsin että, kun mopo on seisonta tuella, niin sivuvaunun moponpuolen pitkään runkoputkeen kaksi rautaista pyödänjalkaa pakoputkiklemmareilla kiinni ja niiden pöydänjalkojen alaosassa kääntyvät pienehköt pyörät ( jotai n. 60-..80 mm dia). Nämä pöydänjalat sitten alaosasta yhdistetty yhdellä poikittaispalkilla. kaikki rautapalkit jotain 30x30 huonekaluneliöpalkkia, ja pyörät halpiskaupan kamaa. Pakoputki klemmarit kun avaa niin rakennelma taittuu alta pois. Kannattaa kasata tuo häkkyrä niin että se on juuri siinä asennossa kun sen vaunun saa pyörästä suoraan ulos, eli kasatessa ei tarvi punnertaa, kun mopo seisontajallalle ja työntää vaunun viereen...
Hämärä mielikuva, että joku laittoi kaksi peräkärryn nokkapyörää varsineen siihen samaiseen sivarin runkoputkeen.
Samalla helpottui vaunun tasonsäätö kun sitä asentelee takaisin pyörään kiinni...
Itse käytän sitä "perinteistä", eli kannattelen kiinnikkeistä ja koitan yksin kuljettaa tai pyydän vaimoa tai poikaani työntämään.
Samalla helpottui vaunun tasonsäätö kun sitä asentelee takaisin pyörään kiinni...
Itse käytän sitä "perinteistä", eli kannattelen kiinnikkeistä ja koitan yksin kuljettaa tai pyydän vaimoa tai poikaani työntämään.
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Käytän tota peräkärryn nokkapyörää tai siis kahta . Hyvä laittaa hollille kun saa laskee tai nostaa niin saa " munat " paikalleen tai irti.
Pyörä keskijalalle ja alakiinnityksrt auki ,yläkiinikkeet irti ja vetää sivarin irti pyörä jää paikalleen .
Vielä kun laittaa sellasen kaukalon sivarinpyörän alle jossa alla neljä kääntyvää rengasta liikkuu joka suuntaan sivuvaunu eikä rasita itteensä.
Ural M-61 , Ural M-63
Kiitos Asiaan panetumisesta lajitovereille, josko kokeilis tuota aispyörä "patenttia".
Dniepr MT10-36. MZ ES175. Simson 425 S. BMW R80/7. BMW R35.BMW R25.Honda Transalp 600V. IFA RT125. K125.Royal Endfield 500 Bullet. Yamaha 750 Sega. IZH 350 Jupiter.
Tämmöistä systeemiä minä olen käyttänyt,toivottavasti linkitys kuviin toimii. http://1drv.ms/1Fb6ALo