Mikä ajovalopolttimo?

Kaikki sähköön liittyvä keskustelu.
Avatar
teuski
200
200
Viestit: 260
Liittynyt: 02.08.2020 11:56
Paikkakunta: Єврайокі

Mikä ajovalopolttimo?

Viesti Kirjoittaja teuski »

IMG_20200812_155358.jpg
IMG_20200812_155358.jpg (57.89 KiB) Katsottu 4556 kertaa
Millainen polttimo ja mistä pitäisi hankkia tällaiseen kantaan 12V sähköillä?
-=Dnepr K-650 '68=-
Avatar
cedricfan
3000
3000
Viestit: 3108
Liittynyt: 16.05.2006 14:01
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Re: Mikä ajovalopolttimo?

Viesti Kirjoittaja cedricfan »

PX15d?
Suzuki VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8664
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Lahest
Viesti:

Re: Mikä ajovalopolttimo?

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Tokkopa tuohon löytyy 12 voltin polttimoa.... >>>>>> HEHKULAMPPU A6-32-21:

Ps paras vaihtaa koko umpio H4 / 12 volttia jos laturissa riittää teho

:think:
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
Avatar
teuski
200
200
Viestit: 260
Liittynyt: 02.08.2020 11:56
Paikkakunta: Єврайокі

Re: Mikä ajovalopolttimo?

Viesti Kirjoittaja teuski »

Tuli sitten tehtyä pielavetinen H4-konversio paremman puutteessa virittelemällä polttimo umpioon jousilla kiinni. Valonvaihtimeen ei tullut virtaa, mutta virtalukolta varmaankin parkin liittimestä sain otettua virrat lähivalolle :)
-=Dnepr K-650 '68=-
Avatar
teuski
200
200
Viestit: 260
Liittynyt: 02.08.2020 11:56
Paikkakunta: Єврайокі

Re: Mikä ajovalopolttimo?

Viesti Kirjoittaja teuski »

Sopisko tohon joku helposti saatavilla oleva H4-umpio?
Uudempiin Uraleihin kai ainakin Ladan umpioita laitetaan?
-=Dnepr K-650 '68=-
Avatar
cedricfan
3000
3000
Viestit: 3108
Liittynyt: 16.05.2006 14:01
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Re: Mikä ajovalopolttimo?

Viesti Kirjoittaja cedricfan »

Siis se 7" yleisumpio, jota käytti mm Lada ja Datsun, Toyota, Mini yms sopii. Ainoa rajoite on se, että joissain saattaa olla syvyyttä turhan paljon, että kaikki mahtuisu nätisti lampunkoppaan.
Suzuki VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8664
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Lahest
Viesti:

Re: Mikä ajovalopolttimo?

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

On hyvä käyttää tuota H4-kantaa lyhyt malli... kurkkaa tänne:

;-)
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
Avatar
teuski
200
200
Viestit: 260
Liittynyt: 02.08.2020 11:56
Paikkakunta: Єврайокі

Re: Mikä ajovalopolttimo?

Viesti Kirjoittaja teuski »

Löytyi käyttämätön vanha Hellan H4 Super - umpio ja sinne sujahti hienosti normaalin liittimen kanssa. Valonvaihtokytkimellekin tuli sähkö kun hoksasin, että avain kääntyy toiseenkin suuntaan :D
-=Dnepr K-650 '68=-
Arska Pieriäinen
Viestit: 5
Liittynyt: 09.06.2020 09:25

Re: Mikä ajovalopolttimo?

Viesti Kirjoittaja Arska Pieriäinen »

Minulta saattaa löytyä varastoista noita vanhalla kannalla olevia ajovalopolttimoita. Harley Davidsoneissa olen käyttänyt jo pitkään Sealed Beam umpioita. tärinän kestävyys x10 parempi kuin irtopolttimoilla ja ne pyöreät muodot
Harri S
Viestit: 6
Liittynyt: 10.11.2020 18:34
Paikkakunta: 00370

Re: Mikä ajovalopolttimo?

Viesti Kirjoittaja Harri S »

Tässä yksi ratkaisumalli; kauhalamppuun prikasta kaulus, johon moottorisahaviilalla kolo, polttimon oikean asennon varmistamiseksi. Polttimot ostin Nippelitepolta.

Kuva
K750 projektikertomus:
https://kellari.vip/index.php?topic=1279.15

Bluebird Meteor projektikertomus:
https://kellari.vip/index.php?topic=870.0
Vastaa Viestiin