Vasen kaasari vuotaa kuin seula
Vasen kaasari vuotaa kuin seula
Mistäköhän on kysymys kun vasen kaasari vuotaa suorastaan lorisemalla pienen ajon jälkeen? Tiiviste näyttää ehjältä ja kohon "lirpake(?)" näyttäisi olevan paikallaan kuten liitteenä olevasta kuvasta näkyy.
Vinkit olisivat tervetulleita.
Antti
Vinkit olisivat tervetulleita.
Antti
- Liitteet
-
- 2023-08-10 14.56.34.jpg (1.18 MiB) Katsottu 1109 kertaa
Re: Vasen kaasari vuotaa kuin seula
Mikäli neulaventtiili on mallia o-rengas tai muu irtorinkula, niin luultavasti ko. osa on hukassa.
Jos kumikärkineula , niin voipi olla kovettunut tai välissä on roska.
Neulaventtiili voi myös ohjautua huonosti pesäänsä.
Itte muovinen koho voi olla imaissut bensaa sisäänsä ja olla halki ja voi sillon sotkea bensapinnan korkeuden.
Tuossa yleisimmät syyt , se bensapinnan vakiokorkeushan on tietty jo tarkastettu.
T.hh
Jos kumikärkineula , niin voipi olla kovettunut tai välissä on roska.
Neulaventtiili voi myös ohjautua huonosti pesäänsä.
Itte muovinen koho voi olla imaissut bensaa sisäänsä ja olla halki ja voi sillon sotkea bensapinnan korkeuden.
Tuossa yleisimmät syyt , se bensapinnan vakiokorkeushan on tietty jo tarkastettu.
T.hh
Re: Vasen kaasari vuotaa kuin seula
Ok, kiitos, täytyy tutustua tarkemmin.
Re: Vasen kaasari vuotaa kuin seula
Vihdoin ehdin tutkimaan vähän tarkemmin. Liitteenä olevien kuvien punaisella ympäröity reikä on se mistä bensa lorottaa. En keksi mikä sen aiheuttaa. Paaliin vaan, vai onko parempia ehdotuksia?
- Liitteet
-
- 2023-08-19 16.17.36.jpg (326.77 KiB) Katsottu 982 kertaa
-
- 2023-08-19 16.17.13.jpg (275.15 KiB) Katsottu 982 kertaa
Re: Vasen kaasari vuotaa kuin seula
Kyllä siellä nyt ui koho liian syvällä (kohon sisällä polttoainetta) tai lipare irti /sulkukorkeus säädetty väärin, tai neulaventtiilin tiivisterengas (jos on) puuttuu , tai kumikärki neulaventtiiliä painetaan lipareella vinoon karaan ,tai kohokammion tiiviste ottaa turvotessaan (jos on kumia) kiinni kohoon ja koho ei pääse nousee/sulkee neulaventtiiliä, tai koho lepää neulaventtiilin karaan ennen kun pääsee sulkee neulallaan venttiilin. Tässä muutamia mainitakseni. Tuosta ylivuoto reiästä tulee liiankorkeaksi nousseet polttoaineet ulos. Perus ongelmaa näissä kaasareissa.
Re: Vasen kaasari vuotaa kuin seula
Kohossa ei ole nestettä, lipare on kiinni ja vähän ylemmäs säädetty. Lipareen ylöspäin työntämään kappale on neliön mallinen, joten se ei pysty virtausta pyöreässä reiässä kokonaan tukkimaan.
Neulaventtiili on kuvan mukainen ja siis samalta se näyttää toisellakin puolella.
Vuoto alkaa kun bensahanan avaa, eli koneen ei tarvitse olla käynnissä. Ja jatkuu ihan yhtä kovalla innolla kun kone käy.
Neulaventtiili on kuvan mukainen ja siis samalta se näyttää toisellakin puolella.
Vuoto alkaa kun bensahanan avaa, eli koneen ei tarvitse olla käynnissä. Ja jatkuu ihan yhtä kovalla innolla kun kone käy.
- Liitteet
-
- 20230820_160437.jpg (1.28 MiB) Katsottu 924 kertaa
Re: Vasen kaasari vuotaa kuin seula
Terve
Kuvassa kädessä on luisti...
PS neulaventtiili mikä vaikuttaa vuoroon on lähinnä tuon näköinen, tosin versioita on erilaisia
Kuvassa kädessä on luisti...
PS neulaventtiili mikä vaikuttaa vuoroon on lähinnä tuon näköinen, tosin versioita on erilaisia
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Vasen kaasari vuotaa kuin seula
Jahans, minun sanastossa oli puutteita. Kiitos kaikille avusta! Neulaventtiilin kumikärki on lähtenyt livohkaan. Mistäköhän sellaisen saisi tuohon pyöreäluistiseen kasariin?
Re: Vasen kaasari vuotaa kuin seula
Kumikärki vai tommonen rinkula ???
Tuo näyttäis olevan ural.fi verkkokaupassa.
T.hh
Tuo näyttäis olevan ural.fi verkkokaupassa.
T.hh
Re: Vasen kaasari vuotaa kuin seula
Paitsi että kumikärki on sittenkin vielä paikoillaan. Käyköhän tuo ylempänä linkitetty rinkulaversio tähän kaasariin?
Re: Vasen kaasari vuotaa kuin seula
Oletan, että kaasutin on mallia K-68? Tuossa viestiketjussa on tuota tulvimisasiaa pohdittu myös, tämä kun on hyvinkin yleinen aihe
viewtopic.php?t=12470
Omiin K-63 kaasuttimiini vaihdoin neulaventtiilit. Oli alunperin tuollaiset erillisellä kumirinkulalla olevat, mutta korjaussarjassa tuli uudet kumikärkiset. K-63 luisti on erinäköinen (sellainen kantikas pellinpalanen), mutta muuten kaasuttimen sielunelämä lienee melko yhdenmukainen. Näin päin tehtynä muutos on toiminut ainakin jonkin aikaa. Pitääkö toisinpäin, en osaa valitettavasti sanoa
Sitä ennen vuoti sen takia, että kohokammion tiiviste alkoi turpoamaan. Estää silloin kohon nousemisen, jolloin tulviminen on taattua. Kuten Matti tuolla jo sanoikin. Tiiviste voi myös jäädä väärään asentoon kasatessa, joten tarkkuutta vaaditaan tässäkin. Itse kokeilin myös ilman kohokammiota, nostaa kohoa sormella ja avaa bensahanan. Nostaa ja laskee kohoa, ja seuraa jääkö neulaventtiili vuotamaan kohoa nostettaessa. Näin testaten pystyy tuon tiivisteongelman sulkeamaan pois.
Verkkokaupassa eivät K-68 kaasuttimen korjaussarjatkaan kustanna liikoja: https://verkkokauppa.ural.fi/tuote/18063508
Sisältää kumikärkisen neulaventtiilin. Kuvan ja tekstin perusteella.
Englanninkielinen PDF (säätö)ohje K-68:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... i=89978449
viewtopic.php?t=12470
Omiin K-63 kaasuttimiini vaihdoin neulaventtiilit. Oli alunperin tuollaiset erillisellä kumirinkulalla olevat, mutta korjaussarjassa tuli uudet kumikärkiset. K-63 luisti on erinäköinen (sellainen kantikas pellinpalanen), mutta muuten kaasuttimen sielunelämä lienee melko yhdenmukainen. Näin päin tehtynä muutos on toiminut ainakin jonkin aikaa. Pitääkö toisinpäin, en osaa valitettavasti sanoa
Sitä ennen vuoti sen takia, että kohokammion tiiviste alkoi turpoamaan. Estää silloin kohon nousemisen, jolloin tulviminen on taattua. Kuten Matti tuolla jo sanoikin. Tiiviste voi myös jäädä väärään asentoon kasatessa, joten tarkkuutta vaaditaan tässäkin. Itse kokeilin myös ilman kohokammiota, nostaa kohoa sormella ja avaa bensahanan. Nostaa ja laskee kohoa, ja seuraa jääkö neulaventtiili vuotamaan kohoa nostettaessa. Näin testaten pystyy tuon tiivisteongelman sulkeamaan pois.
Verkkokaupassa eivät K-68 kaasuttimen korjaussarjatkaan kustanna liikoja: https://verkkokauppa.ural.fi/tuote/18063508
Sisältää kumikärkisen neulaventtiilin. Kuvan ja tekstin perusteella.
Englanninkielinen PDF (säätö)ohje K-68:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... i=89978449
K-750 kulkee, MT10-36 kolisee...
Re: Vasen kaasari vuotaa kuin seula
Erinomaista, kiitos! Tilattu.
Re: Vasen kaasari vuotaa kuin seula
Korjaussarjan neulaventtiili ei vielä pelkästään korjannut tilannetta. Vuoto loppui siihen kun topsyllä hoonasin neulaventtiilin holkkia niin, että liikkuu paremmin ylös paikoilleen. Kiitos kaikille avusta.