Lähden ajelee..

Vastaa Viestiin
Kaljee
600
600

Re: Lähden ajelee..

Viesti Kirjoittaja Kaljee »

Tuohon edellisen viestini roikkarallin tapahtumiin viitaten, saattoi saada sen kuvan että väheksyin järjestettyä ohjelmaa. En sitä tarkoittanut, on todella hienoa että tuollainen kampiakselinäytös oli järjestetty! En todellakaan viittaa kintaalla sellaiselle, päinvastoin imin tietoa kuin pesusieni sieltä täältä! Jos joku on ajanut vuosikymmeniä tämmöisellä rämistimellä ja vieläkin vain pääsee eteenpäin, niin sieltä suunnalta saattaa tulla vinkki tai parikin mitkä kannattaa laittaa korvan taakse... Mutta mutta... Kenen K kulkee 90 kilometriä tunnissa 300km matkan, ei sellaista alamäkeä ole niin missään ;-)

Roikkarallin tempo vain veti mukanaan: saavuin paikalle perjantaina myöhään yöllä vähän jälkeen puolenyön, josta nukkumisen jälkeen aamupalalle, tästä noin tunti turinointia hyvässä seurassa jonka jälkeen ajelua letkassa. Tästä sitten takaisin päästyä käpöstelin paikalliselle varaosavarastolle, sitten syömään ja pienen ruokalevon jälkeen saunaan ( en tyhmänä siis ottanut sitä kaljaa mukaan... ) josta sitten palkintojen jaon kautta käväisin kampiakseliteltalla. Tuolloin ehtoolla olikin jo työn alla eräs perämurikkaremontti, jolloin avuliaasti satuin eräästä hydrauliprässistä vääntämään hanat kiinni tai auki kun olin siinä vierellä sopivasti. Tämän teon jälkeen minut nimitettiinkin avustajaksi noin kolmisen tuntia kestäneeseen taisteluun, joka jääköön tarkemmin tässä kertomatta :mrgreen:
Tästä sitten nukkumaan, herätys aamupalalle, teltta kasaan ja kotia kohden. Kotona lösähdys sohvalle, rankkaa oli!
Tämä on minun ensimmäinen kokemus Roikkarallista, uskoakseni se ei silti jää viimeiseksi :dance:
K-750 kulkee, MT10-36 kolisee...
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

Viesti Kirjoittaja MATTI »

JuhaK71 kirjoitti: 17.08.2024 15:28 Jep, tietty kriittinen massa pitää harrastajamäärässä ylittyä.

Oulu on 200 000 asukkaan(kantakaupungin väkimäärä n. 100 000) kaupunki ja ympäryskunnat voi vielä laskea mukaan. En ole juuri itä- enkä veteraanipyöriä nähnyt(10 vuotta sitten vielä näkyi). Asun suositun moottoripyöräreitin(Oulu-Muhos-Tyrnävä-Kempele-Oulu) varressa ja yhden MZ:n olen tiellä tänä kesänä bongannut.

Olisihan se kiva piipahtaa jossakin kahvilla ja tavata samanhenkisiä ihmisiä.

Mahtaako vielä siinä Linnansaaressa kokoontua porukkaa ja onko veteraani/itäpyöräilijöitä joukossa(jos joku Oulun seudun ihminen tätä lukee)?

Pari erehdystä sattui, tervehdin MR- Honda- miestä tankilla, mulkaisi sen verran rumasti, että ymmärsin, ettei ole lajitoveri.

Toisen kerran morjestin samoin tuloksin äijää, jolla oli M-72- aiheinen paita.

Parin muun harrasteen tiimoilta olen todennut, ettei minkäänlaista yhteistoimintaa Jyväskylän pohjoispuolella esiinny.

Tässä vielä vaikuttaa sellainen ilmiö, että moni potentiaalinen itäpyöräharrastaja ei omaa moottoripyöräkorttia. Itse kuulun vielä siihen ikäluokkaan, että se tuli autokortin kylkiäisinä.
Paljon lienee entisöityjä Jawoja ajamattomina, luulen.
Oulussahan oli oma itäpyöräkerhokin..se muistaakseni piti tapaamisia jossain vanhassa meijeri kiinteistössä ...Oikarisen Mikon luona kun kävin niin asiasta juteltiin ..joskus aikoinaan.
JuhaK71
800
800

Viesti Kirjoittaja JuhaK71 »

Mc Lakit? Kempeleessä piti majaansa, kaatui sähkölaskuihin.

https://www.kaleva.fi/kempelelaisen-moo ... tu/5208497

Nokkamiehen tunnistin rallissa tämän lehtijutun perusteella ja jututin.
kmz.k750
1250
1250

Viesti Kirjoittaja kmz.k750 »

Kaljee kirjoitti: 18.08.2024 00:06 Tuohon edellisen viestini roikkarallin tapahtumiin viitaten, saattoi saada sen kuvan että väheksyin järjestettyä ohjelmaa. En sitä tarkoittanut, on todella hienoa että tuollainen kampiakselinäytös oli järjestetty! En todellakaan viittaa kintaalla sellaiselle, päinvastoin imin tietoa kuin pesusieni sieltä täältä! Jos joku on ajanut vuosikymmeniä tämmöisellä rämistimellä ja vieläkin vain pääsee eteenpäin, niin sieltä suunnalta saattaa tulla vinkki tai parikin mitkä kannattaa laittaa korvan taakse... Mutta mutta... Kenen K kulkee 90 kilometriä tunnissa 300km matkan, ei sellaista alamäkeä ole niin missään ;-)

Roikkarallin tempo vain veti mukanaan: saavuin paikalle perjantaina myöhään yöllä vähän jälkeen puolenyön, josta nukkumisen jälkeen aamupalalle, tästä noin tunti turinointia hyvässä seurassa jonka jälkeen ajelua letkassa. Tästä sitten takaisin päästyä käpöstelin paikalliselle varaosavarastolle, sitten syömään ja pienen ruokalevon jälkeen saunaan ( en tyhmänä siis ottanut sitä kaljaa mukaan... ) josta sitten palkintojen jaon kautta käväisin kampiakseliteltalla. Tuolloin ehtoolla olikin jo työn alla eräs perämurikkaremontti, jolloin avuliaasti satuin eräästä hydrauliprässistä vääntämään hanat kiinni tai auki kun olin siinä vierellä sopivasti. Tämän teon jälkeen minut nimitettiinkin avustajaksi noin kolmisen tuntia kestäneeseen taisteluun, joka jääköön tarkemmin tässä kertomatta :mrgreen:
Tästä sitten nukkumaan, herätys aamupalalle, teltta kasaan ja kotia kohden. Kotona lösähdys sohvalle, rankkaa oli!
Tämä on minun ensimmäinen kokemus Roikkarallista, uskoakseni se ei silti jää viimeiseksi :dance:
Joo en ottanut väheksyntänä, totesin tosi asiat. Rallissa saa sotkea kätensä jos haluaa, monella ei ole kotona aikaa laittaa pyöräänsä kuntoon tai tietoa, taitoa, halua, remonttia riittää ja jos haluja auttaa harrastajia, ottaa vielä erikoistyökaluja mukaan niin niille on kysyntää.
Aikatauluhan on melko hyvin kellotettu lauantai aamusta lähtien, aamupala, vuosikokous, paraatiin valmistautuminen, paraatiajo, ruokailu, saunominen, remontit, kilpailut, illalla palkitut.

Illalla pitää löysätä...ku sunnuntaina osa sarvissa kiinni kello n. 6- 8.00...pitkä koti matka tai aikataulu painaa päälle.

Parhaat tulee ralliin torstaina iltana, löysät pois ja perjantai aamuna virkkuna ottamaan vastaan ralliin tulijoita.

Perjantai päivä ei ole aikataulutettu.
No jokainen katsoo parhaakseen mihin vapaapäivänsä käyttää tai jos on eläkeläinen ja aikatauluun passaa.

Minun viittaus on tuohon 90km, monesti ihmetellään että miksei kestä?

K pyörällä on ajettu ja ajetaan vaikka 300km 85 - 90km/h, ylämäessä vauhti hiipuu ja alamäessä kasvaa...sadevesi auttaa K pyöräilijää...80 - 85 on yleensä vauhti kun seiskapätkien mukana reissussa.
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

MATTI kirjoitti: 18.08.2024 09:56
JuhaK71 kirjoitti: 17.08.2024 15:28 Jep, tietty kriittinen massa pitää harrastajamäärässä ylittyä.

Oulu on 200 000 asukkaan(kantakaupungin väkimäärä n. 100 000) kaupunki ja ympäryskunnat voi vielä laskea mukaan. En ole juuri itä- enkä veteraanipyöriä nähnyt(10 vuotta sitten vielä näkyi). Asun suositun moottoripyöräreitin(Oulu-Muhos-Tyrnävä-Kempele-Oulu) varressa ja yhden MZ:n olen tiellä tänä kesänä bongannut.

Mahtaako vielä siinä Linnansaaressa kokoontua porukkaa ja onko veteraani/itäpyöräilijöitä joukossa(jos joku Oulun seudun ihminen tätä lukee)?

Pari erehdystä sattui, tervehdin MR- Honda- miestä tankilla, mulkaisi sen verran rumasti, että ymmärsin, ettei ole lajitoveri.

Parin muun harrasteen tiimoilta olen todennut, ettei minkäänlaista yhteistoimintaa Jyväskylän pohjoispuolella esiinny.

Tässä vielä vaikuttaa sellainen ilmiö, että moni potentiaalinen itäpyöräharrastaja ei omaa moottoripyöräkorttia. Itse kuulun vielä siihen ikäluokkaan, että se tuli autokortin kylkiäisinä.
Oulussahan oli oma itäpyöräkerhokin..se muistaakseni piti tapaamisia jossain vanhassa meijeri kiinteistössä ...Oikarisen Mikon luona kun kävin niin asiasta juteltiin ..joskus aikoinaan.
Eikös sielläkin voisi järjestää jonkun sovitun päivätapahtuman vaikka kerran/kaksi /kuussa ,aluksi kesän aikana, jossain huolto/kaffe keitaan parkkiksella..Kuten mm. Etelän Itäpyöräilijät hesassa. siellä tapaa kaverit ja toverit ja keksii jotain muuta mukavaa ajelu kohdetta. Ilmoitukset vaikka roikan foorumissa tai jossain sellaisessa mitä nykyisin harrastajat lukee. Vaikein on keksiä se kanava millä tieto helposti kulkee. Aluksi kun saa muutaman hörhön kiinni, juttu leviää sitten ilman että tekee mitään. Ei maksa kelleen mitään, tulee jos tulee, mutta yleensä juttu leviää ja porukkaa tulee. Ihan vaan ehdotus..Kun ei maksa mitään ja pääsee tapaa lajitovereita kaffe kupin äärellä...yleensä se vetää.
Viimeksi muokannut MATTI, 18.08.2024 12:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kmz.k750
1250
1250

JuhaK71 kirjoitti: 18.08.2024 10:42 Mc Lakit? Kempeleessä piti majaansa, kaatui sähkölaskuihin.

https://www.kaleva.fi/kempelelaisen-moo ... tu/5208497

Nokkamiehen tunnistin rallissa tämän lehtijutun perusteella ja jututin.
Minulla on käsitys että edelleen kokoontuvat Kempeleessä vaikka MC Lakit ry ajettiin alas.( 4 - 5 harrastajaa viikoittain).
Yhdyshenkilönä Keskitalo Erkki, puhelin nro löytyy Roikkalehdestä tai täällä foorumilta.

MC lakit järjesti Hailuotoon joka kevät Hailuotoajon, kävin muutamia kertoja, muistaakseni ensimmäisen kerran vuonna 2004.
Pari kertaa pääsin ajamaan K pyörällä jäätietäkin pitkin, ei ollut vielä suljettu jäätietä.
MC lakit perustivat vuonna 2001 ja siihen aikaan olivat aktiivisia, nuoria ja nättejä, enään vain nättejä.

Pitäisi löytyä aktiivisia henkilöitä ja vuodesta toiseen jaksaa painaa...esim. Haapalaisen Lepe.

Haapalaisen Lepe järjestää joka vuosi tapahtumia esim.Paltamoon Vaarankylän koululle, siinne osallistuu roikkalaisia, Taivalkoskelta, Oulusta, Kempeleestä, Nivalasta ja pitkin suomea.
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

Meillä oli täällä hämeessä veteraanimotukka kerho joka järjesti vuosia kesä tapaamiset Aulangon näkötornin parkkiksella...5..10 motukkaa varjosassa parkkiksen nurkassa. Sitten joku äkkäsi että mitä jos tavattas Ahveniston moottoriradalla? mukava tilava varikko, ja kahvilan pitäjä sais vähän tuloja arki -iltoinakin...no sinne aluksi taas muutama pyörä..sitten innostu myös paikalliset mobilistit tulee samoihin kekreihin,,ja nyt tilanne on niin että varikko on täynnä joka maanantai ilta koko kesän , ja baarinpitäjä paistaa lettuja ja muuta sörvistä, saa siitä tuloja, muuten tapaamiset ei maksa tietysti mitään.
DSCN2559.JPG
DSCN2559.JPG (492.36 KiB) Katsottu 2722 kertaa
Viimeksi muokannut MATTI, 18.08.2024 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kmz.k750
1250
1250

Tyrnävältä ei taida pitkää matkaa olla Vaarankylälle, sieltä löytyy henkilöitä ja pääsee sopimaan...
Liitteet
Screenshot_20240818_134336_Chrome.jpg
Screenshot_20240818_134336_Chrome.jpg (343.23 KiB) Katsottu 2716 kertaa
kmz.k750
1250
1250

Matkaa...
Liitteet
Screenshot_20240818_135432_Maps.jpg
Screenshot_20240818_135432_Maps.jpg (198.25 KiB) Katsottu 2712 kertaa
JuhaK71
800
800

Täytyypä pistää tuo Vaarankylä korvan taakse, kiitti vinkistä.
Paltamo on kyllä muuten tuttu paikka.

Todennäköisesti perunakin on jo nostettu siihen mennessä.

Pohjosen Pystymettä olisi houkutteleva myös, mutta siinä ja siinä, olenko sadonkorjuuhommissa vielä. Kovin kaukanakin lähteä pahenevan öljyvuodon kanssa.

Naapurikin(se M-72:n omistaja) on niin kiireinen, että ei olla ehditty kimppa-ajelulle tälle kesää...

Puimurin korjaukseen itsekin lähden, tulin vähän tuvan puolelle lepuuttuttamaan selkää ja hermoja.
Iris Heart
100
100

Viesti Kirjoittaja Iris Heart »

Itsellä edellinen lenkki joka oli luokkaa Raumma, Pori, Tampere, Parola, Espoo, Turku ja siitä takaisin Raummalle. Vähän päälle 1000km tuli ajettua 62vm Izh Jupiterilla ilman yhtään moottoririkkoa, sähköt kyllä petti puolitiessä kun avainpesä kärähti.

Kaikki pyörän omistavat kaverit jotenkin vieroksuvat lenkkejä jotka ylittävät 300km menopaluu, mutta kyllä sitä sitten rehennellään kuinka Goldwingillä matka taittuu näppärästi.
Liitteet
Screenshot_20240713-190300.png
Screenshot_20240713-190300.png (237.2 KiB) Katsottu 2624 kertaa
kalkkuna
4000
4000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Iris Heart kirjoitti: 19.08.2024 12:08 Kaikki pyörän omistavat kaverit jotenkin vieroksuvat lenkkejä jotka ylittävät 300km menopaluu, mutta kyllä sitä sitten rehennellään kuinka Goldwingillä matka taittuu näppärästi.
Itäpyörillä ajo on vähän paikkakuntakohtaistakin. Ne jotka on kaukana kaikesta on tottuneet ajamaan jotta pääsee tapahtumiin.

Tommone 300km suunta piisaa itelle. Sen ajaa ku Perjantaina lähtee puolesta päivästä töistä ja Sunnuntaina palatessa ehtii purkaa leirin ku palaa kotiin. 12 tunnin aamusta iltaan junnaukset ei kiinnosta. Eikä kiinnosta survoo 100 tai ees 80 nopeutta. Tulee monesti ajettua 60 pikkuteitä kun poistuu omasta pienestä elinpiiristä. Näkee miten muualla eletään.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Uskila
4000
4000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Hyöty ja huvi samalla ajokerralla...

Kuva

Ps vein jarrukenkiä Kitkaliimaukseen Vantaalle

;-)
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
JuhaK71
800
800

Pääsääntöisesti matkoillani on aina jokin muukin funktio kuin moottoripyörällä ajaminen. Juuri kävin kaupassa/tapaamassa naapuria.

Olen hakenut koneiden varaosia ja käynyt tapaamassa hoitokodissa asuvaa läheistäni.

Pelkkä "lähden ajamaan" on minulle aikalailla tuntematon juttu.

Yksi kaveri yritti pitkään saada minua innostumaan moottorikelkkailusta. Kun hän huomasi moottoripyöräilyfilosofiani(edellisen pyöräni aikana vuosituhannen vaihteessa), hän oivalsi: "nyt ymmärrän, miksi et innostu moottorikelkoista".

Kelkalla ei voi mennä kauppaan, käydä kylässä jne.
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

Minä pyrin ajamaan kaikki asioinnit ja hupiajot moottoripyörällä, kuhan vaan kelit sen sallii. En juurikaan aja enää talvella..ei paikat kestä. mutta heti keväästä syksyyn. Mulle tulee aika tarkaan 10000..12000 km /vuosi ajoa, viimeset 20 vuotta. Voisi sanoa että mä tykkään ajaa mopol. Ja nää ajot on itämopolla (on kone mikä on) . :lol:
kalkkuna
4000
4000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

"Moottoripyöräily on mukavaa mutta ajaminen vituttaa" tuumas yksi eläkeläis kisakuski yhdessä rallissa. Jäi mieleen.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Uskila
4000
4000
Viesti:

Sitten vielä voi käydä lajitoveri moikkaamassa...

Martinlaakso
Martinlaakso
Neste
Neste

Youtube >>>>> Video
Kaljee
600
600

Iris Heart kirjoitti: 19.08.2024 12:08 Vähän päälle 1000km tuli ajettua 62vm Izh Jupiterilla
Mutta onhan tuo suorituksena kerrassaan ihailtava, mikäs siinä jos ajo maittaa ja kuski pysyy satulassa. Mikä ihme siinä olisi uudemmalla nahkasohvalla tai muoviluodilla päästäessä, mutta weteraanipyörällä tuollaiset matkat ovat peukun arvoinen suoritus :dance:

Mutta minä en vaan yksinkertaisesti pääse eteenpäin tarpeellista määrää kilometrejä riittävässä ajassa... Kävin sukuloimassa yllätysvieraululla vajaan sadan kilometrin päässä, matkaan meni mennessä aikaa yli kaksi tuntia. Kun nautiskeli hiekkateistä ja siltatyömaan kiertoreitistä yms... Perillä isäntä laittoi varusteet niskaan ja taiteili itsensä vaunun kyytiin, josta sitten rauhallinen reilun puolen tunnin ajokierros kylällä ja naapureita hämmästyttämässä :lol:

Takaisin posotin tyhjää kolmostietä tasaista kahdeksaa kymppiä. Matka taittui jouten mutta aika uuvuttavaa tuollainen tasainen junnaus on. Ainakin pimeällä. Onneksi on hyvä ledivalo häikäisemässä vastaantulijoita...

Mittasin muuten myös bensankulutuksen, kun oli hyvä pätkä ajaa yksinään tasaista nopeutta. 10,8 litraa sataselle... Taidan hieman säätää kaasuttimia tai sitten vain ajella hiljempaa :mrgreen:
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

Kulutus ..yli 10 l/100km on kyllä metässä...vakio Ural/Dnepr 650 (750)koneella pitäis olla 6...8 litraa/100km normi ajossa.
JuhaK71
800
800

Minulla soolona K:lla on lähempänä viittä, mutta vähän jo arveluttaa laiha seos.
JuhaK71
800
800

Moottoripyöräilijöiden ikääntymisestä: olin vappuna perheen kanssa Muhoksella vapputapahtumassa, joka huipentui motoristien paraatiin (Oulu-Muhos).

Poikani(15v) tuumasi, että moottoripyörillä näyttävät ajavan vain vanhat papat.

Hänellä ei ole ollut motivaatiota edes mopokortin hankintaan, siihenkään kun ei riitä enää pelkkä 15v ikä.

Autokortti on yhdellä tyttärellä, toinen parhaillaan on autokoulussa.
JuhaK71
800
800

MATTI kirjoitti: 18.08.2024 12:39

Eikös sielläkin voisi järjestää jonkun sovitun päivätapahtuman vaikka kerran/kaksi /kuussa ,aluksi kesän aikana, jossain huolto/kaffe keitaan parkkiksella..Kuten mm. Etelän Itäpyöräilijät hesassa. siellä tapaa kaverit ja toverit ja keksii jotain muuta mukavaa ajelu kohdetta. Ilmoitukset vaikka roikan foorumissa tai jossain sellaisessa mitä nykyisin harrastajat lukee. Vaikein on keksiä se kanava millä tieto helposti kulkee. Aluksi kun saa muutaman hörhön kiinni, juttu leviää sitten ilman että tekee mitään. Ei maksa kelleen mitään, tulee jos tulee, mutta yleensä juttu leviää ja porukkaa tulee. Ihan vaan ehdotus..Kun ei maksa mitään ja pääsee tapaa lajitovereita kaffe kupin äärellä...yleensä se vetää.
Tätä pitää kokeilla, olisiko tarpeeksi aktiivisia itäpyöräilijöitä täälläpäin enää ja tavoittaako viesti heitä tämän foorumin kautta. Laitan tuohon tapahtumaketjuun ilmoituksen. Siellä on Oulun seudun ilmoituksia ollut viimeksi 2015.

Nyt olen töideni kanssa naimisissa ja sitä jatkuu syyskuun loppupuolelle, joten voi mennä ensi kevääseen se huhuilu.

Täällä Tyrnävällä alkoi tänä keväänä harrasteajoneuvokokoontumiset torilla kuukauden viimeisenä sunnuntaina, joten voisin sinne kuulutella itä- ja veteraanimotoristeja. Ensi sunnuntaina on viimeistä kertaa tälle vuotta näillä näkymin, oma osallistumiseni riippuu siitä, onko puintikelejä.
JuhaK71
800
800

Tapojeni vastaisesti kävin ilta-ajelulla ilman sen kummempaa määränpäätä tai tarkoitusta. Tyrnävä-Parras-Liminganportti-haaransilta-vanha E4-Tupos-Tupos-ABC-Tyrnävä.

En kohdannut moottoripyöräilijöitä, moponuorisoa oli ABC:llä.

K:lla olisi menohaluja, vanhalla nelostiellä piti hillitä vauhtia, kun lipsahti satasen pintaan.
Uskila
4000
4000
Viesti:

Tänään oli vuorossa Pilpala...
Liitteet
Lättis
Lättis

Youtube >>>>> Video
Kaljee
600
600

Pyörähdin tänään kylän ympäri ja kävin samalla pikaruokalasta hakemassa evästä kotiin. Join kahveet ruokia odotellessa, ja pääsin heti juttuun parin motoristin kanssa. Kysyivät jopa merkkiäkin oikein aivan ensimmäisellä arvauksella :mrgreen: Kolmaskin autolla tullut henkilö tuli aurinkoiselle terassille taukoa viettämään ja muisteli, kuinka on aikoinaan ollut tuollaisen kyydissä sivuvaunussa; kolme kaverusta työskentelivät samalla työpaikalla ja menivät kimppakyydillä vuoroviikoin kenenkin autolla sitten töihin. Paitsi että yhdellä heistä olikin sitten Dnepr, eikä kuulemma ollut aina pelkkää hymyä kun sillä ajeltiin :lol:

Säädin kaasutinta viime reissun jälkeen, laitoin lorttoihin alkuperäiset paksummat neulat takaisin ja pari pykälää pienemmät pääsuuttimet. Kulutusta en mittaillut, mutta enää tasakaasulla käynti ei ole niin raskasta. Täyskaasulla satunnainen pätkiminen loistaa poissaolollaan. Eikä pakokaasukaan haise niin pahalle...

Mutta laiskemmaksi tuo muuttui, iloisen pirteä pintakaasulla ajo vaatiikin nyt taas enemmän kaasukahvan vääntämistä. Uhkasin aiemmin kesällä kokeilla vielä kolmansia neuloja noiden nykyisten välimaastosta, josko niillä saataisiin juuri sopiva kulkupuoli ilman jatkuvaa bensiksellä ravaamista.

Älä Juha ajele sitä hurjasteluvauhtia, mulla alkaa aina joku paikka vuotamaan moottorista öljyä jos yritän ajaa pitempään rekan kannoilla :lol:
Tämän kuun aikana pitänyt vaihtaa öljypohjaan tiiviste, sitten laturin tiiviste, ja lopuksi kirrata vielä jakokotelon ruuvit kun olivat kaikki ehtineet löystyä...
JuhaK71
800
800

Yritän pitää kapulankiertohalut kurissa. Takarenkaan ja kardaanin heitto ovat sitä luokkaa, että ei tee hurjastelu niidenkään takia hyvää. Jänskä juttu, etteivät nuo heitot tunnu tärinän muodossa isommissa nopeuksissa. Tärinää esiintyy 50-60 välillä ja n. 40km/h takarenkaan mylkytys tuntuu(ja kuuluu voimansiirron äänen aaltoiluna).
JuhaK71
800
800

JuhaK71 kirjoitti: 23.08.2024 08:26
MATTI kirjoitti: 18.08.2024 12:39

Tätä pitää kokeilla, olisiko tarpeeksi aktiivisia itäpyöräilijöitä täälläpäin enää ja tavoittaako viesti heitä tämän foorumin kautta. Laitan tuohon tapahtumaketjuun ilmoituksen. Siellä on Oulun seudun ilmoituksia ollut viimeksi 2015.

Nyt olen töideni kanssa naimisissa ja sitä jatkuu syyskuun loppupuolelle, joten voi mennä ensi kevääseen se huhuilu.

Täällä Tyrnävällä alkoi tänä keväänä harrasteajoneuvokokoontumiset torilla kuukauden viimeisenä sunnuntaina, joten voisin sinne kuulutella itä- ja veteraanimotoristeja. Ensi sunnuntaina on viimeistä kertaa tälle vuotta näillä näkymin, oma osallistumiseni riippuu siitä, onko puintikelejä.
Kauden viimeinen harrasteajoneuvokokoontuminen torilla. Muutama auto, 2 mopoa, Øglaend ja Tunturi, lisäkseni 2 mp:ää, Intruder ja Virago.
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

Tänään rouvan kaa mommila..oli siellä muutama muukin mopomies ja nainen. Mukavan lämmin ilma ajella mopol.
DSCN5681.JPG
DSCN5681.JPG (275.34 KiB) Katsottu 2189 kertaa
DSCN5679.JPG
DSCN5679.JPG (284.93 KiB) Katsottu 2189 kertaa
Uskila
4000
4000
Viesti:

Eilen tiistai ehtoo...