Paras kokonaisuus

Vastaa Viestiin
HTH
100
100

Paras kokonaisuus

Viesti Kirjoittaja HTH »

Hei!

Mikä on paras malli Ural- ja Dnepr-sivuvaunupyöristä? Vertailtavaksi voidaan ottaa kaikki mallit ajanjaksolta 1941-1991. Kriteereinä voisi olla luotettavuus, tarkoituksenmukaisuus ja ulkonäkö?

HTH
Julma Juha
300
300

Viesti Kirjoittaja Julma Juha »

No tietysti k-750 en ole löytänyt vielä ainuttakaan muoviosaa ja tielle ei oo jättänny kertaakaan .Yhteistä taivalta jo 6v
Ulkonäkö on yksinkertaisen hillitty ja aerodynaaminen :!:
K-750 M ,Honda 350-72
Pitipäs sattua ja näin viimeisenä työpäivänä
Vmkv

Viesti Kirjoittaja Vmkv »

:D Mielestäni "rautasimpia" malleja ovat nämä Ural 750 M-72, M-72M, 500 M-52, 650 M-61, M-62 plungerperineen :D . Unohtamatta tätä Chang Jiang 750 laatupyörää, jolla ajaessa ja rassatessa tunnet itsesi "uudelleen syntyneeksi" :wink: :D :D .
jouni-K
50
50

Viesti Kirjoittaja jouni-K »

Mun mielestä kanssa noi plunger-runkoiset on nätimpiä, läheisempi suhde M-72:een. Se on sopusuhtainen ja maavarakin on pienempi kuin esim. K-750:ssa. Rakenteluaihioinakin ne taitavat olla ainakin helpompia.

Teknisesti taitaa K-pyörä olla vähän "edistyneempi", vaikkei eroa paljoa olekaan. Jarruthan M-72:ssa on vielä surkeampi esitys kuin myöhemmissä.

Ylipäätään olen siis lättäpää-mies :roll: , kokemusta noista kansiventtilisistä mulla ei ookkaan, mutta käynti ainakin on yleensä aina lättäpäässä nätimmän kuulonen.

Melko suppea ja subjektiivinen "old-school"-näkemys ja varmasti tunnelatautunutkin, mutta minä pärjään tuolla näkemyksellä.
ETEENPÄIN ELÄVÄN MIELI
-Korvikkeita avuksi, niin kyllä tästä selvitään.
Uralrane
1000
1000

Oikea

Viesti Kirjoittaja Uralrane »

Paras pyörä on se minkä käsiisi saat... ainakin loppupeleissä. Ja hintakin tuntuu olevan kovin samanlainen. Oli sitten kyseessä spraypullo-remontoitu, alkuperäiskuntoinen raato tai jo rakenneltu valmis ajopeli.

Jokaisessa on jotakin hyvää. Vanhat ovat hyviä omassa lajissaan, voi tehdä museota tai ajella muuten vaan vanhalla. Vanha keskimäärin miellyttänee enemmän silmää mutta ainahan kauneus on katsojan silmissä.

Uudempaa voit rakennella huolettomammin; kyseessä kun ei ole museopeli. Uudemmissa on hieman enemmän tehoa ja varaosia on paremmin saatavilla.
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
HTH
100
100

Viesti Kirjoittaja HTH »

Minulla on M-72. Se pyörä miellyttää. On miellyttänyt heti alusta alkaen, eikä tilanne ole siitä muuttunut. Sama voidaan sanoa K-750:stä, mikä on selkeälinjainen.

Muutamia asioita on pyörinyt mielessä.

Oliko K-750 loppupään malleissa pitkä runko ja pakkilaatikko; entä mikä oli tämän viimeinen valmistusvuosi?

Löytyykö pakkilaatioista yhtä lujaa versiota, kuin on vanhimmat 50-luvun laatikot?

Millainen on ajettavuudeltaan ja kestävyydeltään sivuvaunuvetoinen malli?

Dneprin kansiventtiilimoottoria on moitittu. Epäilen tätä, vaikka en tunne asiaa. Kestääkö tämä kone, jos sillä ajelee taiten?

Uralin moottorista tiedän ainakin yhden tapauksen, että koneella on ajettu pitkään ja pitkään ilman ongelmia.

Jos pitäisi valita joku näistä pyöristä, millä pitäisi lähteä kaikille teille, tuuleen ja tuiskuun, taitaisin ottaa K-750:n.

HTH
ämmä
75
75

Viesti Kirjoittaja ämmä »

En kyllä moiti Dneprin kansiventtiili konetta,luotettavasti on perille vienyt ja takasin tuonut.M-72 rungossa kiinni se kun on siistimmän olonen verrattuna svingi peräsiin :wink:
HTH
100
100

Viesti Kirjoittaja HTH »

Terve ämmä!

Taisin kirjoittaa epäselvästi. Olen joidenkin kuullut moittivan Dneprin kansiventtilikonetta epäluotettavaksi. Siis epäilen tämän väitteen paikkansapitävyyttä. Onko niin, että tämän mallin suurempi teho houkuttaa ajamaan sillä yli "normien"? Kyllä sekin siis kestää, niinkuin kirjoitit. Älkää toverit nokkautuko, kun sanon että toisella kestää kaikki koneet ja toinen saa rikki kaikki koneet... Muut ovat siinä välissä.

HTH

HTH
ämmä
75
75

Viesti Kirjoittaja ämmä »

Et kirjoittanut epäselvästi,toin vaan oman kokemukseni esille.Mulla on vaan puristuksia nostettu ja jyrkempi nokka sekä dellortot josko siitä johtuu kestävyys :mrgreen: Ja hyvin rauhallinen kaasukäsi :roll:
Vastaa Viestiin