Otsikon nimisen kirijan tuosa luin sajeppäivän ratoksi. Kirijottajana on Matti Rönkä, Ylen tv;n uutistellukija tai ainaki niijen päällikkö. Kirijan kustantajana on Gummerus.
Olipa sielä yhesä kohtaa, sivulla 145, pätkä tekstiä, mikä sivuaa tätäki sakkia.
Päähenkilö Viktor Kärppä, inkerinsuomalainen paluumuuttaja ja monialayrittäjä, noutaa kaveriaan polliisi Korhosta jonku moottoripyöräporukan hotteista. Korhonen on sekasi, liekkö häntä piikitetty vai juotettu, vai tempastu turpaan.
No, Kärppä kommentoi porukan pomolle tähän malliin;
"Minä en tiedä, mitä täällä on touhuttu. Mutta minä tiedän, että jos sinä järjestät Korhosen joihinkin vaikeuksiin, niin tänne tulee semmoinen Uraltroikka, että taivaanranta pimenee ja esirippu halkeaa ja kaikki vitun bandiittosit on mopopoikia sen jälkeen ja ajelevat rollaattorilla".
Että siihennähen.
Hyvä veli, paha veli
Hyvä veli, paha veli
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
Matti on ilmeisesti alan miehiä.
Kirjassa "Tappajan näköinen mies" Sivulla 156 Viktor kärppä muistelee kirkasta kesäpäivää kun Olavi setä oli kylässä: "He tulivat moottoripyörällä, ja Olavi varoitti minua koskemasta. Se oli bokserimoottorinen iso Dnjepr tai Ural. Kuulin, rttä se oli tuliterä ja pelkäsin että poltan siinä sormeni ja kiersin mustan pyörän kaukaa."
Olavi kuului tähän Komitet Gosudarstvennoj Betzhopasnosti -nimiseen orkanisaatioon.
Kirjassa "Tappajan näköinen mies" Sivulla 156 Viktor kärppä muistelee kirkasta kesäpäivää kun Olavi setä oli kylässä: "He tulivat moottoripyörällä, ja Olavi varoitti minua koskemasta. Se oli bokserimoottorinen iso Dnjepr tai Ural. Kuulin, rttä se oli tuliterä ja pelkäsin että poltan siinä sormeni ja kiersin mustan pyörän kaukaa."
Olavi kuului tähän Komitet Gosudarstvennoj Betzhopasnosti -nimiseen orkanisaatioon.
TRauma
Ikuisuusrojektipäällkkö. Pers'aukiset Eläkeläislehtorit ry.
Ikuisuusrojektipäällkkö. Pers'aukiset Eläkeläislehtorit ry.