Reaktiot
-
Vmkv
- asiantuntija
- 500

- Viestit: 571
- Liittynyt: 30.08.2004 19:02
- Paikkakunta: pirkanmaa
Lapin hiihtomatkalla sain kuulla että keskisuomessa olisi pyörä myytävänä. Palatessamme ajoin talon pihaan ja k- polkaistiin käymään. Rouva ei noussut autosta edes katsomaan ja kotiin lähtiessämme kerroin lyöneeni kättäpäälle oli kommenttina etteikö moisia romukasoja ole jo nurkissa ennestäänkin.Samalla soitin yhdestä hevos ilmoituksesta pörssiin ja sovimme mennä katsomaan. Isäntä tuli kolmen miehen kanssa hieman maistissa autoa ajaen vastaan ja menimme tallille ja otettiin hevonen piltuusta ja tyttöni ratsasti pienen koelenkin. Myyjä kyseli jo etteikö käsirahaa olisi maksaa hyvästä hevosesta ei muuten olleet manneja. Samassa tallin eteen kurvasi auto josta vihainen nainen hyppäsi ja rupesi huutamaan että mitä porukkaa täällä on. Myyjät hupenivat saman tien ja asian selvitettyäni totesimme että monenlaisia huijareita on olemassa. Kovan onnen paluumatka varmasti rouvani mielestä oli mutta k-tuli perheeseen.

-
niittimies
Kyllähän siinä kävi niin, etten ekana kesänä uskaltanut pyörää kotiin tuoda ollenkaan... salaa vaimolta olin rojektin osatnut ja kaverin pihakatoksessa liikkuvaksi kunnostanut. Sittenkin kun oli jo leimattu ja kilvet kiinni, niin kaverin tallilla vaan pidin ja kauniilla ilmalla kävin ajelemassa.
No yhtetenä kauniina päivänä se oli sitten kotiin tuotava... viikon kesti hiljasuutta ja sitten se kysy "onks toi sun" ja seuraavaksi että "oliko kallis"
Ja niin se toinen Ämmä sai jäädä....
ps ostin muuten vaimolta salaa ekan purjeveneenkin... siitä mä kerroin sille vasta kun vene oli kunnostettu ja vedessä, mutta se on taas toinen juttu...
No yhtetenä kauniina päivänä se oli sitten kotiin tuotava... viikon kesti hiljasuutta ja sitten se kysy "onks toi sun" ja seuraavaksi että "oliko kallis"
Ja niin se toinen Ämmä sai jäädä....
ps ostin muuten vaimolta salaa ekan purjeveneenkin... siitä mä kerroin sille vasta kun vene oli kunnostettu ja vedessä, mutta se on taas toinen juttu...
Toverit!
Jälkiviisaus kaunistaa. Ensin taktiikka sitten tekniikka. Ensinnä ostetaan vaimolle joku hyvä laite, esim auto. Sen pitää olla vähän kalliimpi kuin taka-ajatus. Vaimo kehrää, vaimo kehrää, tulee kainaloon... Sitten viikon päästä tuodaan taka-ajatus kotiin. Vaimo on vielä onnensa huumassa eikä huomaa koko taka-ajatusta. Että silviisii.
HTH
Jälkiviisaus kaunistaa. Ensin taktiikka sitten tekniikka. Ensinnä ostetaan vaimolle joku hyvä laite, esim auto. Sen pitää olla vähän kalliimpi kuin taka-ajatus. Vaimo kehrää, vaimo kehrää, tulee kainaloon... Sitten viikon päästä tuodaan taka-ajatus kotiin. Vaimo on vielä onnensa huumassa eikä huomaa koko taka-ajatusta. Että silviisii.
HTH
Terva Toverit
Minä olin vaimolle puhellu jo monta vuotta että joskus viä ostan sellasen venäläisen sivuvaunupyörän.No
kerran ajettiin hämeenlinnan moottoritietä
pohjoiseenpäin.Ajettiin kiinni sellanen sivuvaunupyörä sen vararenkaan päälle oli köytetty vanha nahkanen matkalaukku juuri samallainen ku mullaki on.Vaimo ku sen näki repes nauruun ja kysy tuosko on sun tulevaisuus.Minä siihen että siinä se on.Meni muutama vuosi otiin kesälomalla kotipaikkakunnalla. Sunnuntaiiltana menin paikalliseen ravintolaan siä olo vanha tuttu.Siinä illan mittaan tuli esille,että kaverilla on myytävänä k-oo pyörä.En ees tienny näitten pyörien nimiä enkä tyyppiä,mulle ne oli siihen asti vain venäläisiäsivuvaunupyöriä.No sitä lähettiin kattoon,ei sitä sen paremmin syynätty kun oli pimeetä eikä siä suulis ollu valoja.Kauppa sovittiin sillä ehdolla että huomenis tuodaa ajamalla kotiin ja eiku takas baariin.Aamulla ku heräsin kysyin vaimolta muistiko se viä sen mun tulevaisuuden ,kyllä muisti,sanoin siihen että ny siitä tulee totta.MITÄ oli vastaus.Minä selitin,on jonkin asteisen mutinan ja saarnan jälkeen tilanne rauhottu.Illalla sitte pärinä kuulu ja pyörä tuli.Oli siinä muorilla,vaarilla,muijalla,mukuloilla ja kieltämättä itelläki ihmettelemistä.
Näin se alko mun harrastus,viime kesä oli sitten mun eka moottoripyörä kesä .
Minä olin vaimolle puhellu jo monta vuotta että joskus viä ostan sellasen venäläisen sivuvaunupyörän.No
kerran ajettiin hämeenlinnan moottoritietä
pohjoiseenpäin.Ajettiin kiinni sellanen sivuvaunupyörä sen vararenkaan päälle oli köytetty vanha nahkanen matkalaukku juuri samallainen ku mullaki on.Vaimo ku sen näki repes nauruun ja kysy tuosko on sun tulevaisuus.Minä siihen että siinä se on.Meni muutama vuosi otiin kesälomalla kotipaikkakunnalla. Sunnuntaiiltana menin paikalliseen ravintolaan siä olo vanha tuttu.Siinä illan mittaan tuli esille,että kaverilla on myytävänä k-oo pyörä.En ees tienny näitten pyörien nimiä enkä tyyppiä,mulle ne oli siihen asti vain venäläisiäsivuvaunupyöriä.No sitä lähettiin kattoon,ei sitä sen paremmin syynätty kun oli pimeetä eikä siä suulis ollu valoja.Kauppa sovittiin sillä ehdolla että huomenis tuodaa ajamalla kotiin ja eiku takas baariin.Aamulla ku heräsin kysyin vaimolta muistiko se viä sen mun tulevaisuuden ,kyllä muisti,sanoin siihen että ny siitä tulee totta.MITÄ oli vastaus.Minä selitin,on jonkin asteisen mutinan ja saarnan jälkeen tilanne rauhottu.Illalla sitte pärinä kuulu ja pyörä tuli.Oli siinä muorilla,vaarilla,muijalla,mukuloilla ja kieltämättä itelläki ihmettelemistä.
Näin se alko mun harrastus,viime kesä oli sitten mun eka moottoripyörä kesä .
-
Uralisti 2002-2005
Alku ja loppu
Meidän perheeseen Ural tuli keväällä 2002. Vaimolta lupa heltisi..kunhan ensin pääsin eroon vanhasta Volvon rotiskosta. Näin kapitalismi vaihtui rasvaisiin kouriin. Kaíkkien läheisten (ja ehkä omaksikin) ihmetykseksi Ylöjärveltä noudettu Urali oli perheemme yhteisenä ja läpivuotisena ilona kokonaiset kaksi vuotta ilman suurempia murheita. Hupia piisasi siitäkin edestä,kunnes...viime keväänä...*snif*..ensin lievää rahinaa....sitten jo kalinaa...kunnes...*snif*...viimeinen *PÄTS!*. Tämän jälkeen koneeseen ei eloa löytynyt..kuollut oli (hospoti pomiloi). No...vaimo sitten loihemaan, että kyllä vielä pyörä pitää liikkeelle saada. Tästä kommentista ilahtuneena sitten syksyllä hankin ihan ihka uuden moottorin. Oppien mukaan viisaat miehet purkivat ja kokosivat moottorin uudelleen..ja paikalleenkin se saatiin. Kipinäkin löytyi lopulta ja ei kun koeajolle. Uusi kone kuulosti ihan erehdyttävästi länsimaiselta kopioltaan ja niinhän sitä ajettiin kotikatua edestakaisin lumipyryssä typerästi hymyillen. Sitten uskaltauduin jopa muun liikenteen sekaan ja ajoin työpaikalle kahville ja kavereille leuhkimaan. Oikein miehissä siinä kuunneltiin Uralin hienostunutta käyntiääntä. Siitä sitten lumi pöllyten kotia kohti....kunnes noin 300 metrin ajon jälkeen..kahinaa...rahinaa...kalinaa.....ja pyörä talliin! PER***E ! Nyt on pyörä myyty ja jäljelle jäi vain lippalakki..jonka senkin taidan lahjoittaa pyörän nykyiselle omistajalle. HYVÄSTI !
-
jawanainen
- Viestit: 7
- Liittynyt: 16.01.2005 11:38
- Paikkakunta: eteläinen periferia
Meillä nämä roolit ovat pikkuisen päälaellaan. :?
Kun se itäpyöräilijä perheessä on vaimo eli minä. Eka pyöräni oli veli venäläisen väsäämä ja sitten tuli tuo Jawa ja ainoan länsipyöräni vaihdoin nyt Dnepriin.
Veikkailen kyllä mieheni olevan salaa jotenkin itäpyöriin kallellaan, kun kehtaa meikäläiselle moisia vekottimia luottaa. :D
Että jotta... Näyttää ainakin tämä parisuhde kestävän näitä itäpyöriä. Kun on jo kolmas kierroksessa... 8) Siis itäpyörä!
-Sahilla satavuotiaaksi!
Re: Reaktiot
:-D Terve
Suvigummin ja Uralmies Uskilan parisuhde vetelee viimeisiä...

Ai niin, kiesiin uudet renkaat.
:smt043
Suvigummin ja Uralmies Uskilan parisuhde vetelee viimeisiä...

Ai niin, kiesiin uudet renkaat.
:smt043
Re: Reaktiot
Ei se ekan saapuminen ole vaikeaa, mutta kun rotteloiden määrä kasvaa niin tilanne mutkistuu.
UAZit ilahdutaa naisväkeä samalla tavoin kuin itäpyörät.
UAZit ilahdutaa naisväkeä samalla tavoin kuin itäpyörät.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Reaktiot
Meijänki tallouvessa oli vähän samalaista kuin jawanaisella..minä olin ekaksi kiinnostunut ruplattimista,ollu itseasiassa jo monta vuotta. Aina vaan tuli siihen ruplattimen ostoon varatulle rahalle muka tärkiämpää käyttöä. Isäntää ei ny kauaa tarvinnu innostaa harrastuksen pariin ja nyt sitte tuumataan päät kipeinä toisenkin menopelin ostamista. Mutta kun en minä edelleenkään osaa ajaaa...
Ny olis kyllä sänkipelloilla tilaa kurvailla.
Ny olis kyllä sänkipelloilla tilaa kurvailla.
Harrastus,joka vie kaiken ja emännänkin.
Ruplatin
- suuria elämyksiä vähemmällä vauhdilla
Ruplatin
- suuria elämyksiä vähemmällä vauhdilla
Re: Reaktiot
Niinpä. Meillä emäntä ehdotti pyörän hankintaa.Korjailin ja kunnostelin muitten pyöriä .Oli uralia, harrikkaa ja muita satunnaisia kulkijoita. Tämä oli ja on vieläkin enempi harrastusta ja muiden auttamista.Oli puolen vuosisataa tulossa itellä täyteen ja emäntä kysyi eikö sinä itelles mitään pyörää hommaa kun toisten pyöriä korjaat ja ajelet. Eiku kiireellä hakemaan tutulta pyörän aihiota ennenkun mieli muuttuu. Kolme puulaatikollista epämääräisiä osia, runko , rekisterikilpi ja paperit.Kaikki osat putsattiin ja maalattiin laitoin uudet sähköt ,vaihtovirtalaturin ja kärjettömän sytkän. Harrikan vaimentimet niin sai sivuventtiili bokserista kohtalaiset äänet. Ja kun viiskytvuotispäivä koitti oli vieraille vetonaulana hieno kiiltävä ural m72 vuosimallia 56.Koeajoja suoritettiin ja hyväksi havaittiin.Pientä murhetta joskus on ollut,mutta nyt toimii aika hyvin.Käyntiin lähtee aina ens polkaisulla ihme kyllä.Pyörä sai jäädä pihaan eikä emännän mieli ole muuttunut.Sivuvaunua olen ajatellu laittaa jos vaikka jostain löytää aihion.Pyörä on rekisteröity sivuvaunulliseksi.Kolme vuotta on ajeltu ja toivottavasti vuosia tulee vielä lisää. 8)
Seppo Mastokangas
Re: Reaktiot
Omasta puolestani voin sanoa että pyörästä ei oo valitettu missään vaiheessa,ei vaikka se oli viime talven makkarin nurkassa,ja osia pitkin lattiaa ja hyllyjä.
Ja jos se mahdottomalta tuntuva asia eli valitus,tulisi ilmoille,olen varautunut siihenkin: Kysyisin että mitä noille sun ompelukoneille sit tehään?
Jos nainen narisee pyörästä,eikös se ole mustasukkaisuutta. Nainen kokee pyörän kilpailijaksi. Meillä hän kai ei sitten niin koe.
Enhän minäkään koe ompelukonetta kilpailijakseni! :smt050
___________________________
"ISILLÄ ON URALI!"
Ja jos se mahdottomalta tuntuva asia eli valitus,tulisi ilmoille,olen varautunut siihenkin: Kysyisin että mitä noille sun ompelukoneille sit tehään?
Jos nainen narisee pyörästä,eikös se ole mustasukkaisuutta. Nainen kokee pyörän kilpailijaksi. Meillä hän kai ei sitten niin koe.
Enhän minäkään koe ompelukonetta kilpailijakseni! :smt050
___________________________
"ISILLÄ ON URALI!"
Fenno-uralium
Re: Reaktiot
Mies ei varmaan taida olla mustasukkainen muusta kuin toisesta miehestä tai naisen miehen korvikkeesta.
Nainen taas osaa olla mustasukkainen pahimmillaan jopa kaljatuopista :shock:
Yleisiä on auto, työkaveri (ei välttämättä edes katsojan kaunis), moottoripyörä ja kaikki mikä vähänkään vie aikaa mieheltä ja tuottaa mieli hyvää (viinakset ei mahda kuulua tähän mielihyvä kateuteen)
Jos jollakin on eriävämielipide niin saa olla, tarkoitukseni ei mitenkään ole loukata naisia tai miehiä, kirjoitukseni on vain omakohtainen kokemukseni.
Nainen taas osaa olla mustasukkainen pahimmillaan jopa kaljatuopista :shock:
Yleisiä on auto, työkaveri (ei välttämättä edes katsojan kaunis), moottoripyörä ja kaikki mikä vähänkään vie aikaa mieheltä ja tuottaa mieli hyvää (viinakset ei mahda kuulua tähän mielihyvä kateuteen)
Jos jollakin on eriävämielipide niin saa olla, tarkoitukseni ei mitenkään ole loukata naisia tai miehiä, kirjoitukseni on vain omakohtainen kokemukseni.
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
- Timpa
- 1500

- Viestit: 1663
- Liittynyt: 30.03.2006 11:25
- Paikkakunta: Kiihtelysvaara joensuun kupeessa
- Viesti:
Re: Reaktiot
Aseista, kilpa-, meillä on joskus käyty nurinakeskustelua - mopon kanssa vain muutama murahduskerta - nyt vielä vähemmän, kun Rouwalla on omansa, tosin vielä idempää, mutta ei tahtonut, vielä, ryhtyä näihin. Kuulemma se riittää, että isäntä saa rassata omaa mopoaan ja...
Aikoi ite hoitaa omansa, mutta mullehan se(kin) rassailukohde jäi.
Ei tuota omaa ostaessa ollut edeltävää keskustelua kuin sen verran, että millä sen maksan. Ja haen kotio. Sama Rouwan vehkeen hankinnassa, kun oli nähnyt värin ja rekkarin, niin se oli se keskustelu sitten siinä. Ja eikun kärri persiiseen ja matkaan.
Ei tuota omaa ostaessa ollut edeltävää keskustelua kuin sen verran, että millä sen maksan. Ja haen kotio. Sama Rouwan vehkeen hankinnassa, kun oli nähnyt värin ja rekkarin, niin se oli se keskustelu sitten siinä. Ja eikun kärri persiiseen ja matkaan.
kopase tosta: 0440928192
Re: Reaktiot
Olen kyllä elävässä elämässä kuullut ulkopuolisen naishenkilön kommentin miehelleen: "Joko minä tai pyörä. Valitse siitä!" Onhan se julmaa...Nikuzai kirjoitti:Jos jollakin on eriävämielipide niin saa olla, tarkoitukseni ei mitenkään ole loukata naisia tai miehiä, kirjoitukseni on vain omakohtainen kokemukseni.
Sen kyllä vielä ymmärtää että "joko minä tai viina",mutta että pyörä... :shock:
Toisaalta,olen myös kuullut että moottoripyörät ja oheisvarusteet vetävät joitakin naishenkilöitä puoleensa mangneetin lailla! :smt017
_________________________________________________
ISILLÄ ON ULALI,ELI JOS ON ULALI,VOI TULLA ISIKSI!
Fenno-uralium
- Timpa
- 1500

- Viestit: 1663
- Liittynyt: 30.03.2006 11:25
- Paikkakunta: Kiihtelysvaara joensuun kupeessa
- Viesti:
Re: Reaktiot
juu kuulemma mitä mustempi ja nahkaisempi, sitä varmempi flaksi - siksiköhän aion maalata omani punamustaksi? Ja käytän gorepukua. :smt005
Onkohan se joku äidillinen vaisto, kun "säätää" naisen mielialaa puolison pitäessä polvikiroushetkeä moponsa kupeessa?
Ainakin meillä melkolailla satavarma keino saada tuoretta kahvia ja joskus pullaa kans. Ihan pyytämäti siis.
Onkohan se joku äidillinen vaisto, kun "säätää" naisen mielialaa puolison pitäessä polvikiroushetkeä moponsa kupeessa?
Ainakin meillä melkolailla satavarma keino saada tuoretta kahvia ja joskus pullaa kans. Ihan pyytämäti siis.
kopase tosta: 0440928192
Re: Reaktiot
Höpöhöpö. Ei ole olemassakaan ilmaista kahvia saati pullaa. Tarkoitus on pitää mies pehmeänä jottei sitten,kun omaan mopetiin tulee vikaa, tämä henno kieltäytyä remontinkorjuusta. :-D
Harrastus,joka vie kaiken ja emännänkin.
Ruplatin
- suuria elämyksiä vähemmällä vauhdilla
Ruplatin
- suuria elämyksiä vähemmällä vauhdilla
- Timpa
- 1500

- Viestit: 1663
- Liittynyt: 30.03.2006 11:25
- Paikkakunta: Kiihtelysvaara joensuun kupeessa
- Viesti:
Re: Reaktiot
en kerro, mitä tuli ekaksi mieleen - on melkein K-18 kamaa :smt004
Pehmittelyäkö se onnin? Ukko pusaa kourat mustana ja hikipäässä, saa kupillisen kuumaa käsiinsa, pullaa kastettavaksi toiseen, ehken pikku suukkosen poskelle ja siinä heikkona hetkenä tulee sanoneeksi joo johonkin ihme naistenhörpötyshärpättimen tai uuden koltun hankintaan...
:?
Pehmittelyäkö se onnin? Ukko pusaa kourat mustana ja hikipäässä, saa kupillisen kuumaa käsiinsa, pullaa kastettavaksi toiseen, ehken pikku suukkosen poskelle ja siinä heikkona hetkenä tulee sanoneeksi joo johonkin ihme naistenhörpötyshärpättimen tai uuden koltun hankintaan...
:?
kopase tosta: 0440928192
Re: Reaktiot
No onneksi olen yli 18 v..nippanappa :smt007
Hyvä, sinähän hokasit kertalaakilla asijain oikian laijjan ( ja vasemmankin) :-D
Hyvä, sinähän hokasit kertalaakilla asijain oikian laijjan ( ja vasemmankin) :-D
Harrastus,joka vie kaiken ja emännänkin.
Ruplatin
- suuria elämyksiä vähemmällä vauhdilla
Ruplatin
- suuria elämyksiä vähemmällä vauhdilla
Re: Reaktiot
Onkohan muuten sitä tieteellisesti tutkittu,millanen pyörä miellyttää minkäkinlaista naistyyppiä ja -luonnetta? Miten se olis esim. näiden itäpyörien tapauksessa?
Ja voihan se mopo ja mopoilija miellyttää,mutta tulisko esim. lullaan istumaan sadan kilometrin tuntivauhtiin,rystyset valkosena? :smt081
No,käyhän naisväki vuoristoradoissakin,ja tykkäävät,mutta hirveen kirkunan säestyksellä. Ja mikä ettei,jos vaunussa istuva nainen kirkuis koko ajan ihastuksesta ja jännityksestä,niin ihan kiva jos on kivaa silleen.
Eihän vuoristoradoissa sun muissa enterpraiseissa ja kieputtimissakaan väkisin istuta.
_______________________________
"ISILLÄ ON URALI!"
Ja voihan se mopo ja mopoilija miellyttää,mutta tulisko esim. lullaan istumaan sadan kilometrin tuntivauhtiin,rystyset valkosena? :smt081
No,käyhän naisväki vuoristoradoissakin,ja tykkäävät,mutta hirveen kirkunan säestyksellä. Ja mikä ettei,jos vaunussa istuva nainen kirkuis koko ajan ihastuksesta ja jännityksestä,niin ihan kiva jos on kivaa silleen.
Eihän vuoristoradoissa sun muissa enterpraiseissa ja kieputtimissakaan väkisin istuta.
_______________________________
"ISILLÄ ON URALI!"
Fenno-uralium
Re: Reaktiot
Jaa-a.Tuohonpa en osaa vastata,koska en osaa selittää omaa kiinnostustanikaan ruplattamiin.Olisko syynä isäni bmw,jonka kyytiin ihastuin syvästi jo lapsena ja kun sitten havaitsin aikuisena kaverin urren muistuttavan sitä (silloin en tosiaankaan tiennyt näiden merkkien kytköksistä) niin siinä se sitten oli.Kai.Muoto puhuttelee :-D Kaikki muu kaupanpäälle tuleva on plussaa.
Harrkoista en ole eläissään välittänyt vaikka jotkut liittää just ne maskuliinisuuteen,kovaan menoon jne. höyhötykseen.
Mitä tuohon sivuvaunussa istumiseen tulee niin enpä usko pelkääväni. Isäntä ei ollut eläissään ajanut moottoripyörällä,saati sivuvaunullisella ja het läksin ekalla ajolle kyytiin. Jonkinsortin pöljyyttäkö?
Harrkoista en ole eläissään välittänyt vaikka jotkut liittää just ne maskuliinisuuteen,kovaan menoon jne. höyhötykseen.
Mitä tuohon sivuvaunussa istumiseen tulee niin enpä usko pelkääväni. Isäntä ei ollut eläissään ajanut moottoripyörällä,saati sivuvaunullisella ja het läksin ekalla ajolle kyytiin. Jonkinsortin pöljyyttäkö?
Harrastus,joka vie kaiken ja emännänkin.
Ruplatin
- suuria elämyksiä vähemmällä vauhdilla
Ruplatin
- suuria elämyksiä vähemmällä vauhdilla
-
romukouran akka
- 100

- Viestit: 173
- Liittynyt: 18.02.2008 17:44
- Paikkakunta: pyhäjoki
Re: Reaktiot
tais olla niin että meikä ihastu siinä vaiheessa ku käytiin ylivieskasta hakkeen kypärä että lähtään reissuun hailuoto ajjoon jonka jälkeen jouduin sairaalaan tiputukseen ettei tenava tuuliian aikasin ja seruraavan kerran ku kyytiin istuin ajeltiin kaikkia kinttu polokuja että likka tulis ulos tais olla se mun kipinä siinä. monien mutkien kautta tää meijänkin hommaon menty mutta voihanse olla ettei ens kesänä pyörällä ennää ajeta.
Ei järjen häivääkään





