Järjetön sytytys?

Kaikki sähköön liittyvä keskustelu.
jawanainen

Järjetön sytytys?

Viesti Kirjoittaja jawanainen »

Kokemusta kenelläkään kärjettömästä sytytyksestä Dneprissä? Nyt kaipailen siis lähinnä käyttökokemuksia näissä venäläisissä vekottimissa.
Tieto on, että tälläinen virma myy kärjettömiä, kun Jawaan sieltä aikanaan hommasin Piranhan:

SPL-Elektroniikka Oy
Osoite Kolkekannaksentie 13, 02720 Espoo
Puhelin (09) 596546

Niin joo, mototsikli on siis Dnepr mt-9, vm -75, jos se ny jotenkin tähän mitenkään kuuluu. :wink:
-Sahilla satavuotiaaksi!
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Terve
Uusin Venäläinen kärjetön on varsin hyvä. Mallina tarkoitan sitä jossa
tämä soikion mallinen ledillävarustettu eletroniikka osa on ajoviima-
tuuletettu. Vastaava aiempi malli jossa ko. elektroniikka välppä oli
jakopään sähkökopan alla, oli joissain yksilöissä loppuneet sopivat
pintaliitos komponentit kesken ja tehtaan poiijjaaat oli juotellut tilalle
raskaampaa komponettia jotka tärinän vaikutuksesta irtoaa piirilevystä
ja aiheuttaa hauskoja käyn enkäy,käyn,enkäy ilmiöitä satunnaisesti.
Siis kokemuksesta, uudempi Vänäläinen on helppo asentaa ja tuntuu
varsin toimivalta. Ja tuotteita saa valtuutetuilta osakauppiailta esim.
Oikarisen Mikolta ja Eikalta.
julle

Viesti Kirjoittaja julle »

Kuinka paljon käynnistystä ym. parantaa puolan vaihtaminen 2 CV:n puolaan ?
Uralrane
1000
1000

Kupsis

Viesti Kirjoittaja Uralrane »

julle kirjoitti:Kuinka paljon käynnistystä ym. parantaa puolan vaihtaminen 2 CV:n puolaan ?
No ei siitä aivan riemusta selälleen lennä. Kipinä on voimakkaampi kuin omalla puolalla. Sen verran, että kun omalla puolalla kipuna iskee - niin Rättärimallilla tulpassa oikein napsahtaa. Niinkuin nyt pitääkin.

Mutta myös oma puola pelaa kyllä, jos se vain on kunnossa. Kannattaa huomioida että alkuperäiset puolatkin ovat yksilöitä. Siis vanha voi pelata vaikka kuinka hyvin - ja uusikin saattaa olla hyvinkin vaatimaton.

Mutta jos tulpat/kärjet/hatut/johdot/ensiövirtapiiri ovat kunnossa niin bensa kyllä syttyy. Ensiövirtapiiri elikkä virran syöttö sulakerasialta sekä katkojat/konkka kannattaa tsekata. Myöskin heikko lataus on yhtä kuin tyhjä akku ja veltto kipuna.
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
Ripa
2000
2000

järjetön sytytys?

Viesti Kirjoittaja Ripa »

Omana kokemuksena on että Venäläisellä puolalla lähtee laakista käyntiin.
:D
Mutta kun vaihtaa kaksoispuolan niin ei tarvitse jakajaa ja vika mahdollisuudet pienenee. Itselläni oli Harrikan puola joka kesti 2000km että siitä voi sanoa laadun olevan melkein samalla tasolla kuin Venäjällä.
:o
Toisin Venäläiset puolat ei ole minua koskaan tielle jättäneet..
Nyt ajattelin kokeilla sitikan puolaa. Mutta ei se kyllä siihen käyntiinlähtöön vaikuta mikä puola pyörässä on kiinni, koska ei se kipinä tiedä minkä maalaiset vehkeet sen sähkön tuottaa. :D :D
mikael
25
25

Viesti Kirjoittaja mikael »

"Kaksoispuolan" saa tehtyä halvalla kahdesta alkuperäisestä puolasta. Niitähän jokaisella on kuitenkin tallit pullollaan... Ensiöt vaan rinnakkain ja toisesta vasemmalle tulpalle, toisesta oikeelle. Ja konkkaa lisää alkuperäisen viereen. Eipähän jätä tielle puolan rikkoontuminen, voi ajaa yhdellä pytyllä kotio... Viritys on toiminu mulla moitteetta jo useita kesiä.
Mikael
Uralrane
1000
1000

Kuis?

Viesti Kirjoittaja Uralrane »

mikael kirjoitti:"Kaksoispuolan" saa tehtyä halvalla kahdesta alkuperäisestä puolasta. Niitähän jokaisella on kuitenkin tallit pullollaan... Ensiöt vaan rinnakkain ja toisesta vasemmalle tulpalle, toisesta oikeelle. Ja konkkaa lisää alkuperäisen viereen. Eipähän jätä tielle puolan rikkoontuminen, voi ajaa yhdellä pytyllä kotio... Viritys on toiminu mulla moitteetta jo useita kesiä.
Kestääkö kärjet kyseisellä virityksellä samalla tavalla? Virrathan luulisi tuplautuvan. Tosin onhan engelsmannit rakennelleet Uralin kansiin tuplatulpatkin. :shock:
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
mikael
25
25

Viesti Kirjoittaja mikael »

Kestäähän ne kärjet. Vallan mainiosti kun muistaa vaan laittaa konkkaa lisää. Jos saa vielä elektroniikkakaupasta, multa tms. paikasta kunnollisen kondensaattorin niin kestää paremmin kuin alkuperäisellä sytkäsysteemillä. Säätämisen voi tehdä 5-10tkm ja vaihdon 10-20tkm.
Mikael
MT-11
800
800

Viesti Kirjoittaja MT-11 »

Mikä on muuten päivän hinta kärjettömälle sytytykselle Dnepriin?
Moonshine

Viesti Kirjoittaja Moonshine »

MT-11 kirjoitti:Mikä on muuten päivän hinta kärjettömälle sytytykselle Dnepriin?
Jep, mitä maksaa kärjettömat? Tarvisin K-750 koneeseen 12v kärjettömät, mahdoton yhtälö?? Nii ja jos saa,mistä saa??
K-750
cedricfan
3000
3000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cedricfan »

Halvin hintataso ulkomailla (ebay) on noin 100e postikuluineen.
http://www.easthighway.com/?page=special 102.85e (+pk)
Ja onhan noita suomalaisilla myyjilläkin.
Timpa
1500
1500
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timpa »

Miten tekninen tuollaisen asentaminen on? Miten on "kellosepän" tarkkuutta vaativaa?

nimim: kellosepän sielu, mutta kyläsepän kalut ja taidot :?
kopase tosta: 0440928192
Ripa
2000
2000

Viesti Kirjoittaja Ripa »

Ihan yhtä vaativa homma kun tavallisenkin asentaminen.
Jos haluaa että käy kunnolla niin ajoitus on tarkistettava mäntien asennon perusteella.
pekka
75
75

Viesti Kirjoittaja pekka »

cedricfan kirjoitti:Halvin hintataso ulkomailla (ebay) on noin 100e postikuluineen.
http://www.easthighway.com/?page=special 102.85e (+pk)
Ja onhan noita suomalaisilla myyjilläkin.
Eikös tuohon hintaan tule vielä Viron alv 18% päällensä ?

edit: ( ei tule veroa tuon päälle - tsekkasin vanhoista laskuista )

Pekka
Viimeksi muokannut pekka, 10.09.2006 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
K-750
propje
50
50

Viesti Kirjoittaja propje »

Kehutaan vähän vanhojaki venäjän vehkeitä. Ajelin yli 15000 km ( 6 kesää )-68 Koolla johon hankittuani pyörän laitoin ihan omat alkuperäiset ja uudet virtavehkeet eikä ole ollut niiden kanssa juuri mitään ongelmia. Kerran kesässä olen säätäny kärkiväliä ja sytkäremontit on ollu siinä. Joka toinen kesä säädintä on vähän ropeloitu. Laturihuolet loppu kun vaihdoin uudet laakerit ja huolehdin ettei siellä mikään hankaa turhanpäiten. Nyt vaihdoin kaikki nuo sytytyskamat uusiksi, olis pelannu vieläkin mutta puolan johto jäi käteen kun menin sitä turhaan rassaamaan. Loput vaihdoin varulta.
Huolella kun tekee remontit ja huollot ni ei tarvi aina rassata ja pärjää aivan hyvin alkuperäisiläki osilla.
Ja lisäksi vielä että minua ei ole mikään vekotin ikinä tielle jättäny, minä oon kyllä jättäny niitä, oon kyllä myöhemmin ne aina hakenu.
Olishan se hupasaa jos mies istuisi tiellä ja pyörä menis menojaan, sitten lehdessä lukis, että pyörä suuttui ja jätti miehen tielle... :-D
cedricfan
3000
3000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cedricfan »

Taitaapi perusongelma olla siinä, että harva tekee TOTAALISEN täydellisen peruskunnostuksen. Ja sitten kun pyörä vaihtaa omistajaa jokusen kerran ei enää tiedetä mikä on tehtaan jäljiltä ja mikä uusittu normaalina huoltona. Eli jossain 1966 pyörässä voi olla alkuperäiset tulpanjohdot, vaikka jakaja on jo uusittu = näyttää että sytkäpuoli uutta ja johto happanee käsiin. Nimim näin kävi mulle...
MT-11
800
800

Viesti Kirjoittaja MT-11 »

"Vanhanaikaiset" kamat on varmaan ihan okei. Eihän tässä kukaan niitä moittinut olekaan. MUTTA, pyörän ajokausi ajoittuu pakkaskelien aikaan ja mikä tahansa remontti -15c lämpötilassa on liian iso. (Kesällähän näitä ei missään nimessä ehdi tekemään.) Kun kerran veli venäläinen näitä valmistaa itsekin, niiden asennus ei liene ole epäortodoksista.
timoteus
50
50

Viesti Kirjoittaja timoteus »

Ja lisäksi vielä että minua ei ole mikään vekotin ikinä tielle jättäny, minä oon kyllä jättäny niitä, oon kyllä myöhemmin ne aina hakenu.
Olishan se hupasaa jos mies istuisi tiellä ja pyörä menis menojaan, sitten lehdessä lukis, että pyörä suuttui ja jätti miehen tielle... :lol:
Hyvin sanottu ,kyllä vedet tuli silmiin nauramisesta !! :lol:
Itse kytkin just lullankin valot pyörään kun sen muutenkin siihen kytkin ja hyvin näyttää virta piisaavan vanhoillakin kamoilla,
Keravan sirkus markkinoilla kävin pyörähtämässä.
Sopivat alkaa ola ajokelit,ei lämpäne liikoja konekaan.
Ajaminen lullan kanssa tuntu aluksi oudolta mutta pian siihen sitten tottuu näköjään,hiukan kyllä jotkut heijaamiset ,sivunykäisyt oudoksuttaa.
Ohjaaminen kyllä sujuu kevyesti ,vaikka oikelle kääntyminen hiukan tuntuukin olevan hakusessa.
born to be wild,paitti himas.
Vastaa Viestiin