Onko Uralismi sairaus?
Onko Uralismi sairaus?
"Onko Uralismi sairaus?" kysy yks heppu multa työmaalla täsä yhtenä päivänä. Hepulla ihtellään on semmonen nätti yhensylinterin Jamaha 500 SR vai mikä seny taas olikaan ja siihen on istutettu joku viiskymmenlukunen vaunu ojanpuolelle kiinni. Niinku tarkotan sitä, että kaveri on kuitenki jyvällä asiasta ja mainihtipa vielä, että hällekki ois tarijottu Jammuun Uralin vaunua sen sijasta joka sillä ny on vaan painon takia hylänny CCCP valamisteen (Valamisteen-sana täsä ny tarkottaa "tuote" sanan synonyymiä, eikä suinkaan mittään säilyketsaijua. Sorisori.)
Noh tuota niin. Vastasin sille, ku olin hetken miettiny, kolomisen sekuntia kai, että "Uralismi ei oo sairaus vaan se on merkki henkisestä kypsyyestä".
Nyt mua on kuitenki kaihertanu tämä juttu koko viikon ja kysysinki nyt teiltä arvoisat toverit, että
A)Vastasinko väärin
B)Miten oisit ihte vastannu
C)Pitäskö moisia kysymyksiä varten laatia joku yhteinen mantra hoettavaksi niille, jokka ei oo vielä kokenu valaistumista? Ehotuksia
Noh tuota niin. Vastasin sille, ku olin hetken miettiny, kolomisen sekuntia kai, että "Uralismi ei oo sairaus vaan se on merkki henkisestä kypsyyestä".
Nyt mua on kuitenki kaihertanu tämä juttu koko viikon ja kysysinki nyt teiltä arvoisat toverit, että
A)Vastasinko väärin
B)Miten oisit ihte vastannu
C)Pitäskö moisia kysymyksiä varten laatia joku yhteinen mantra hoettavaksi niille, jokka ei oo vielä kokenu valaistumista? Ehotuksia
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
Helevatan hyvälaatuinen ja ilmeisesti parantumaton sairaus joka vie niin äijän kuin vaimonkin. Syytä (eikä keinoakaan) parantamiseen ei ole. Ja miksi pitäisikään?
Ja ne jotka ei vielä ole valaistuneita on positiivisessa mielessä kateellisia! Meinaan tässä kun on ajeltu jo kevätkautta niin yleisön reaktiot on ollunna huippupositiivisia :-D
Ja ne jotka ei vielä ole valaistuneita on positiivisessa mielessä kateellisia! Meinaan tässä kun on ajeltu jo kevätkautta niin yleisön reaktiot on ollunna huippupositiivisia :-D
Täysin samaa mieltäcedricfan kirjoitti:Helevatan hyvälaatuinen ja ilmeisesti parantumaton sairaus joka vie niin äijän kuin vaimonkin. Syytä (eikä keinoakaan) parantamiseen ei ole. Ja miksi pitäisikään?
Hattu päähän ja hyvästi !!
Nohh tuotta pitkän pähkäilyn jälkeen ???
Ja tuumailunkin JÄLKEEN ???
"URALISMI" ???
Toveri kunta ei ole mitään "hapan naamoja" toveri kuin toveri pystyy haasteleen IHIMISTEN kanssa," Moniko?" tuku tuku TAI tuppervaara pyöräiliä voi nauraa tai kertua pyörän ajo tapahtumista tai hetkistä, kun ajo pysähtyy jonkun mystisen korkiamman voiman takia??
Vastaukseni oli (B.)
Ensimmäistä reissua ajellessa hailuotoon "lakkien" järjestämään läjääntymisiin.
Vastaan tuli /ohitti VAIN JA AINOASTAAN iloisia ihmisiä.
Ja tuumailunkin JÄLKEEN ???
"URALISMI" ???
Toveri kunta ei ole mitään "hapan naamoja" toveri kuin toveri pystyy haasteleen IHIMISTEN kanssa," Moniko?" tuku tuku TAI tuppervaara pyöräiliä voi nauraa tai kertua pyörän ajo tapahtumista tai hetkistä, kun ajo pysähtyy jonkun mystisen korkiamman voiman takia??
Vastaukseni oli (B.)
Ensimmäistä reissua ajellessa hailuotoon "lakkien" järjestämään läjääntymisiin.
Vastaan tuli /ohitti VAIN JA AINOASTAAN iloisia ihmisiä.
Tässä on nyt kyllä eräänlainen syyn ja seurauksen onkelma.
Onko uralismi itsessään se sairaus, vai onko joku luontainen hulluustaipumus tai viruksen, pakteerin aiheuttama hulluustauti, joka altistaa uralismille.
Minä kyllä kallistuisin tuon luontaisen taipumuksen puolelle. Ei näihin hommiin järkevistä ihmisistä ole. Luovaa hulluutta vaaditaan aimo annos.
Pöytätestissä pelaa neprin pentsiiniruiskutussysteemi. Vasta evoluutiomalli, mutta jospa hulluus kehittäis sen niin pitkälle, että jonain päivänä pääsis ruiskuttelemaan tielläkin.
Onko uralismi itsessään se sairaus, vai onko joku luontainen hulluustaipumus tai viruksen, pakteerin aiheuttama hulluustauti, joka altistaa uralismille.
Minä kyllä kallistuisin tuon luontaisen taipumuksen puolelle. Ei näihin hommiin järkevistä ihmisistä ole. Luovaa hulluutta vaaditaan aimo annos.
Pöytätestissä pelaa neprin pentsiiniruiskutussysteemi. Vasta evoluutiomalli, mutta jospa hulluus kehittäis sen niin pitkälle, että jonain päivänä pääsis ruiskuttelemaan tielläkin.
TRauma
Ikuisuusrojektipäällkkö. Pers'aukiset Eläkeläislehtorit ry.
Ikuisuusrojektipäällkkö. Pers'aukiset Eläkeläislehtorit ry.
Niijja sitäpaitsi.
Toissapäivänä töijen jäläkeen syyä mutustelin siinä jotaki ja menin kamariin pötkölleni ja eiköhän unimaakari hilannu minut tajuttomuuen rajan toiselle puolelle.
Hetkosen aikaa painajaisia nautiskeltuani alako melekonen rähäkkä, ku lapinkoira Dara (keenimanipuloitua mallia; syö appelsiinia ja pelekää poronnahkaa) alotti uhkaavan "kuka tullee mun tontille" haukunnan. Haukuntaan sekottu saman tien omituista helikopteriääntä ja unimaakari joutu heittään höyhensaaren lautan tuuliajolle ja minä heräsin.
"Mitämikäper....lumilinkoko... herättää minut kesken kauneus..... "ROMUKOURA PUNASELLA URRELLAAN.... jes jes jes,,, daa daa daa." Äkänen olemukseni heitti häränpyllyä ja pyllylle ammuttu karhu muuttu sosiaaliseksi intivitualistiksi saman tien.
Keitimmä kaffit ja höpötimmä niitä näitä. Lystiäki oli.
Toisin sanottuna uralismi lepyttää p-suksille (ei tarkota puusuksia) ammutun karhunki.
Toissapäivänä töijen jäläkeen syyä mutustelin siinä jotaki ja menin kamariin pötkölleni ja eiköhän unimaakari hilannu minut tajuttomuuen rajan toiselle puolelle.
Hetkosen aikaa painajaisia nautiskeltuani alako melekonen rähäkkä, ku lapinkoira Dara (keenimanipuloitua mallia; syö appelsiinia ja pelekää poronnahkaa) alotti uhkaavan "kuka tullee mun tontille" haukunnan. Haukuntaan sekottu saman tien omituista helikopteriääntä ja unimaakari joutu heittään höyhensaaren lautan tuuliajolle ja minä heräsin.
"Mitämikäper....lumilinkoko... herättää minut kesken kauneus..... "ROMUKOURA PUNASELLA URRELLAAN.... jes jes jes,,, daa daa daa." Äkänen olemukseni heitti häränpyllyä ja pyllylle ammuttu karhu muuttu sosiaaliseksi intivitualistiksi saman tien.
Keitimmä kaffit ja höpötimmä niitä näitä. Lystiäki oli.
Toisin sanottuna uralismi lepyttää p-suksille (ei tarkota puusuksia) ammutun karhunki.
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
onko uralismi sairaus?
Morjesta.
Viimme kesänä tuli 50v mittariin,siitä lähtiin on ollu omituinen olo,ei oo tienny mitenkäpän olis.Sitten tuossa par kuunkiertoo takaperin luvi näitä sivuja ens kerran ja olo kummasti helepottu,oireyhtymä selevis,eikä tarvinnu männä kal- lonkutistajan tykö (kalliita ovat juuttaat).No tännää sitten tein tarjouksen yhestä uralista ja hyvältä näyttää,voip olla jotta viikon piästa oon ONNELLINEN urrin omistaja (pitäkee peukkuja)Nyt nimittäin olo on ku haaleessa veessä,eli helevetin hyvä.Se siitä sairauvesta.
T.arttu
Viimme kesänä tuli 50v mittariin,siitä lähtiin on ollu omituinen olo,ei oo tienny mitenkäpän olis.Sitten tuossa par kuunkiertoo takaperin luvi näitä sivuja ens kerran ja olo kummasti helepottu,oireyhtymä selevis,eikä tarvinnu männä kal- lonkutistajan tykö (kalliita ovat juuttaat).No tännää sitten tein tarjouksen yhestä uralista ja hyvältä näyttää,voip olla jotta viikon piästa oon ONNELLINEN urrin omistaja (pitäkee peukkuja)Nyt nimittäin olo on ku haaleessa veessä,eli helevetin hyvä.Se siitä sairauvesta.
T.arttu
alakaa Rooppovilla olla nuo ajatelmat ko muinaisen reikan vilosoveilla....pitäskö sun muuttaa tuo -ov pääte -eles tahi johonnii muuhun vastaavaan....
Sairaus jos pahenoo ni pittää haalia lissää romuja nurkkiin..ehejäillä niitä pikkuhiljoo ja istuva pikkasen pitempään nettimasiinan ääres.....
ni kyll se siitä....viimestään roikkarallin lauantaki-illanvietossa nollaantuu....
Sairaus jos pahenoo ni pittää haalia lissää romuja nurkkiin..ehejäillä niitä pikkuhiljoo ja istuva pikkasen pitempään nettimasiinan ääres.....
ni kyll se siitä....viimestään roikkarallin lauantaki-illanvietossa nollaantuu....
Sairautta
Joo aatelkaas jos tää oliskin sairautta ni sais kelasta korvausta varaosista ja romukasojen hankinnoista. Se oliskin jo ihan uutta. Kyllä nämä koneet opettaa ihmisille kädentaitoja ja kärsivällisyyttä, joskus ihan väkisin. Tulee kummasti asioihin perspektiiviä, eikä plingpling pyörät ole enää kiillottamisen arvoisia. Ehdottomasti tää on sairaus. T: ATU PS saapismi on paha sairaus.
-
nalsi
Ei piäse eläkkeelle tällä tauvilla..ee vaekka olisi urreja ja neprejä sun muita ijän konneita suulit pullollaan.arttu kirjoitti:Morjes!
Jos se on sairaus,niin piäsöökö tuolla eläkkeelle(montakoha itähärveliä pitäs omistoo,jotta piäsis)kertokee äkkiä. :!:
Pittää vaan alistua tautiisa ja kantoo se pystypäen!
Mikä ei tapa, vahvistaa!
Minä ainaskin 50-luvulla syntyneenä (tarkoitan sitä että silloin lapsia kasvatettiin siten että piti oppia sitäsuntätä näpräämään ja korjaamaan) arvostan sitä että ihmisolio osaa ja on kiinnostunut tekemään itse,"tee-se-itse". Arvostan näissäkin asoissa itseosaamista enemmän kuin rahakasaa. Itäpyörä on sellaisessa tapauksessa hyvä vaihtoehto. Mielestäni motoristin tulisi olla myös mekaanikko.
Mieleen tulee se kun lapsena leikin että mulla on sellanen 1920-30-luvun kaksitaso lentokone,ja silloinhan lentäjän piti tuntea vehkeensä läpikotaisin. No,nyt ei ole tähtimoottoria,on bokseri.
Mieleen tulee se kun lapsena leikin että mulla on sellanen 1920-30-luvun kaksitaso lentokone,ja silloinhan lentäjän piti tuntea vehkeensä läpikotaisin. No,nyt ei ole tähtimoottoria,on bokseri.
Terävä huomio! Tähtimoottori kahdella sakaralla...Voisihan siihen vielä suunnitella yhden pytyn ylöspäin tököttämään ja yhden alaspäin. Maavaraa pitäisi sitten kasvattaa hiukan,ja tankki muotoilla uudestaan.
Enemmän kuin tähteä bokseri muistuttaa mun mielestä mustan aukon gammapurkausta. Se on sellanen kiekko josta lähtee kummallekin puolelle gammapurkaussuihkut,(en ole sellaista itse nähnyt,kuvia vaan kirjoissa).
Täten ja siksi bokseria voisi nimittää gammapurkausmoottoriksi. Vika on vain siinä että tuollainen nimitys antaisi harhaanjohtavan kuvan moottorin toimintaperiaatteesta.
No,kumma nimihän se bokserikin on...En mää ainakaan osaa yhdistää kyseistä moottorityyppiä nyrkkeilijään!
Enemmän kuin tähteä bokseri muistuttaa mun mielestä mustan aukon gammapurkausta. Se on sellanen kiekko josta lähtee kummallekin puolelle gammapurkaussuihkut,(en ole sellaista itse nähnyt,kuvia vaan kirjoissa).
Täten ja siksi bokseria voisi nimittää gammapurkausmoottoriksi. Vika on vain siinä että tuollainen nimitys antaisi harhaanjohtavan kuvan moottorin toimintaperiaatteesta.
No,kumma nimihän se bokserikin on...En mää ainakaan osaa yhdistää kyseistä moottorityyppiä nyrkkeilijään!
- separaattori
- 2000

Toveri Rane on ihan oikeassa, tähtimoottorissa yksi kiertokanki on pääkiertokanki johon kaikki muut on laakeroitu.
Olisihan se komia tärinä jos K:n koneen männät olisi samalla kampuran tapilla! Ei mahtaisi pysyä nortti huulessa, hyvä jos paikat hampaissa. :D
Sno-Bro
Olisihan se komia tärinä jos K:n koneen männät olisi samalla kampuran tapilla! Ei mahtaisi pysyä nortti huulessa, hyvä jos paikat hampaissa. :D
Sno-Bro
K-750, MB-750, K-750M, K-175, K-125, K-1B
No helpommin tuon moottorin koiraan yhdistää kuin nyrkkeilijään,nimittäin bokserimoottori voi haukahdella ja murista.
Tiättekös muuten,Seutulan ilmailumuseossa Vantaalla on yks kakstasonen jossa on sellanen tähtimoottori että siinä sylinterit ja kampikammio pyörivät,ja samassa kokonaisuudessa on kiinni potkuri. Kampiakseli taasen on kiinni rungossa. Tämä on tosi juttu!
Ihmettelin (enkä saanut selville) sitä miten tuollaisessa vehkeessä on imu ja pako järjestetty.
Tiättekös muuten,Seutulan ilmailumuseossa Vantaalla on yks kakstasonen jossa on sellanen tähtimoottori että siinä sylinterit ja kampikammio pyörivät,ja samassa kokonaisuudessa on kiinni potkuri. Kampiakseli taasen on kiinni rungossa. Tämä on tosi juttu!
Ihmettelin (enkä saanut selville) sitä miten tuollaisessa vehkeessä on imu ja pako järjestetty.
Tuo pyörivä tähtimoottori jossa kampura on kiinni ja kaikki muu pyörii oli jostain käsittämättömästä syystä suosittu ensimmäisen ison rähinän aikaan (WW I). Jäähdytys ainakin pelasi. Mitään muuta kontrollia ei ollut kuin sytytysvirran katkaisu. Sitä päälle-pois-päälle-pois sai vähän säädettyä tehoa mutta muuten kone lauloi hanat kaakossa. Miten bensa päätyi kaasareille? Sitä en tiedä, mutta pakohan onnistuu hyvin pyöriessäkin. Lisäksi öljy ei kerry alimpaan pyttyyn, sekun vaihtaa vinhasti paikkaa.
Sno-Bro
Sno-Bro
K-750, MB-750, K-750M, K-175, K-125, K-1B