Bensan lisäaine

Kaikki moottoriin ja moottorinapulaitteisiin liittyvä keskustelu.
kotamasa
800
800

Bensan lisäaine

Viesti Kirjoittaja kotamasa »

Mulla oli aikoinaan B-Kadetti ja kaksikin,(niin hyvä auto että ostasin uuden jos ois mahd.) Kun lyijyllinen bensa loppui ja tuli vihreet bensat,suositeltiin näihin lyijybensakoneisiin (istukoita voitelemaan) lisäainelitkua jossa on kaliumia (kalium on metalli). Sellasta litkua saa ainakin Nesteeltä.
Käyttääköhän kukaan lyijyaikana valmistettuihin itäpyöriin sitä? Mahdollisesti niissä on kuitenkin jo uudemman tuotannon osat vaihdettuina,vaikka kone on vanha. Mites oma IMZ vm.-88? Sillon -88 oli jo kone ehkä vihreelle bensalle tehty? Ja tod.näk. vehttiilit ja kansi on uudempaa varaosaa.
800

Viesti Kirjoittaja MT-11 »

KKK
Ex oriente lux
MT-11, Pannonia T5 museo
markus1
50
50

Viesti Kirjoittaja markus1 »

En ole käyttänyt mitään muuta kuin 95:sta tankissa ja hyvin on toiminut ainakin 10 vuotta ja n.50.000km. Epäilen että mainitsemasi lisäaineet päinvastoin aiheuttaa koneelle ongelmia. Ymmärrän että venttiilien ohjureiden tulee saada voitelua, mutta kyllä minulla ne ainakin ovat kestäneet enkä ole kuullut muiltakaan ongelmia niiden suhteen. Voihan jokainen laittaa sinne tankkiinsa vaikka koivuhalkoja jos se tuntuu käyvän niillä tasasemmin.
hyvää kesää kaikille, hanska pystyyn kun tavataan!!
ps mulla vm 89- Urali 650
cedricfan
3000
3000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cedricfan »

Eipä tuosta lyijynkorvaajasta ole mitään haittaa kun näissä ei ole katalysattoriakaan. Kakstahtiöljystä saattaa olla nimellinen haittariski?

Itse käytän lyijynkorviketta, varmuuden välttämiseksi, koska ei ole iso vaiva & kulu.
Suzuki VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
kotamasa
800
800

Viesti Kirjoittaja kotamasa »

No voishan sitä sitten varmuuven vuoksi käyttää kun tuntuu sullakin toimivan niin ettei ainakaan tule tuossa linkissä jonkun mainitsemaa "köhnää". Se köhnä on tullut kai jostain muusta.