Isäntä tykkää näin pakkaspäivänä syödä tuoretta itseleivottua ohrarieskaa jossa palijo oikiaa voita päällä.
Remonttia ja ruokaa
-
Vieras Riitu
Remonttia ja ruokaa
Nyt on Uralistien sivut jo koko perheelle :P Mies löytää remppaohjeet Uraliin ja vaemonpuolikas hyvät ruokaohjeet. Kyllä kesällä kelepaa ajella, kun isäntäkin on hyvällä päällä saatuaan hyvää kalaa tillillä ja ilman.
Isäntä tykkää näin pakkaspäivänä syödä tuoretta itseleivottua ohrarieskaa jossa palijo oikiaa voita päällä.
Rieskasta tuli mieleen, sitä tavallista vai hiilirieskaa?
Entä ossaakko tehä pepua? Aineet on samat ku rieskasaki, mutta valamista kymmenesä minnuutisa ja syyään lusikalla. Sapuskana kuivahko, voita ja maitua mennee kyllä lujasti tämän evvään kans. Monet enskertaa syöneet on kehunu kyllä aitua makua ja olleet jopa lissää vailla.
Jos pepu mennee pilalle, siittä tullee mutti. Mutta mutti on taas sieviläisten perusherkku. Niillä on semmone tapahtuma ku Muttimarkkinat, en muista mihin vuojenaikaan. Voin ottaa selevää.
Entä ossaakko tehä pepua? Aineet on samat ku rieskasaki, mutta valamista kymmenesä minnuutisa ja syyään lusikalla. Sapuskana kuivahko, voita ja maitua mennee kyllä lujasti tämän evvään kans. Monet enskertaa syöneet on kehunu kyllä aitua makua ja olleet jopa lissää vailla.
Jos pepu mennee pilalle, siittä tullee mutti. Mutta mutti on taas sieviläisten perusherkku. Niillä on semmone tapahtuma ku Muttimarkkinat, en muista mihin vuojenaikaan. Voin ottaa selevää.
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
-
Vmkv
-
Vieras Riitu
rieska
Ihan tavallista rieskaa paistelen.
Mutta tämä pepu?? enpä oo kuullukkaa vaan pittääpä kokkeilla. Keitetäänkö vai paistetaanko vai syyväänkö pepu siltään?
Oon oppinu aikanaa anopilta miten hyvä tuuvinki tehhään...mites lie maistuuko rooppoville tuuvinki puolukkasurvoksen kansa? Talavella sitä on kans mukava paistella uunisa ja tulleepi hyvät tuoksut.
Mutta tämä pepu?? enpä oo kuullukkaa vaan pittääpä kokkeilla. Keitetäänkö vai paistetaanko vai syyväänkö pepu siltään?
Oon oppinu aikanaa anopilta miten hyvä tuuvinki tehhään...mites lie maistuuko rooppoville tuuvinki puolukkasurvoksen kansa? Talavella sitä on kans mukava paistella uunisa ja tulleepi hyvät tuoksut.
En oo tuuvinkia maistanu enkä nähäny ees. Herneistä kuulemma tekevät. Puolukka ja tuuvinki ja tuutinki. Kiitos vinkistä.
Pepu ois heleppo ylleisöruoka isommisaki pippaloisa. Jauhoja suolaa ja vettä. Jos haluat yksityiskohtasempaa valamistus ohojetta, nii kirijauvu "ei vieraaksi" ja laita yksityisviestiä, nii minä pistän valamistus ohojeet. Ja saa kai niitä muutki kysellä.
Keliaakikolle tämä ei kyllä passaa. Voin ja maijon runsaan käytön takia ei myöskään laktoosihankaluuksista kärsiville. Paitsi jos hylatuotteella kokkeilee. Iliman maitua ja voita ei oo oikeen hääviä. Kuivanpuoleista.
MT-11, onkohan pepu tuttu eväs?
Pepu ois heleppo ylleisöruoka isommisaki pippaloisa. Jauhoja suolaa ja vettä. Jos haluat yksityiskohtasempaa valamistus ohojetta, nii kirijauvu "ei vieraaksi" ja laita yksityisviestiä, nii minä pistän valamistus ohojeet. Ja saa kai niitä muutki kysellä.
Keliaakikolle tämä ei kyllä passaa. Voin ja maijon runsaan käytön takia ei myöskään laktoosihankaluuksista kärsiville. Paitsi jos hylatuotteella kokkeilee. Iliman maitua ja voita ei oo oikeen hääviä. Kuivanpuoleista.
MT-11, onkohan pepu tuttu eväs?
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
-
Vmkv
Pepua oon syöny, mutta alakaa varmaan olleen kolomisenkymmentä vuotta ko viimeksi sain. Ei se meillä ollu mikkään perusruoka. En ees muista osasko äitivainaja sitä tehä, sehän oli alunperin Alavieskalaisia. Sitä minä aina ihimettelin, ko serkun äiti keitti Juhannussa punasta herraa, minkälainen äijä se on? Myöhemmin selevis homman nimi, sitä vai oli hankala saaja aineksia siihen, se sai tietenki ko oli meijerillä töisä.
Mun suosikki on kyllä aivavaan lihapiirakka ja väliin juustoa. Paksusti folioon ja rautalangalla lättäpään pytyn päälle. Sitten ajellaan semmoset 40-60 kilometriä vahintään ja syödään kuumana. Parhaimmillaan kokoontumisiin mennessä. Siihen sitten kyytipojaksi olut tai 20, niin ainavain paranee.
En tiiä toimiiko talvella?? Mutta kesällä ainakin. Ja voi kokeilla uudemmillakin koneilla.
En tiiä toimiiko talvella?? Mutta kesällä ainakin. Ja voi kokeilla uudemmillakin koneilla.
M1800R
-
vieras
no sitä ruokaa
öh, missä niitä ruokaohjeita on, kun en ole nähnyt? nimim. tyhmä vai sokea. :?
-
Vmkv