Tulppa asiaa

Kaikki moottoriin ja moottorinapulaitteisiin liittyvä keskustelu.
votkaturisti
10
10

Tulppa asiaa

Viesti Kirjoittaja votkaturisti »

Hyvää päivää.
ostin uudet NGK:n tulpat. Vanhoissa tulpissa oli tunnus BP7HS
ja uusissa tunnus BP7HS-10. Mitä tuo kymppi tuossa uusien tulppien lopussa nyt tarkoittikaan?
trn
300
300

Re: Tulppa asiaa

Viesti Kirjoittaja trn »

http://www.ngk.com/images/ngksparkplug.jpg
Selviäiskö tuosta mitään?
takinkääntäjä
cedricfan
3000
3000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cedricfan »

Kärkiväliä, 1,0mm eli liian iso.
Suzuki VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Karppa
1750
1750
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karppa »

Eli Urren kipinä on ko entinen renkipoika;ei pääse yöllä harjanvarren yli piian viereen......
Matalempia esteitä...
B6HS tulppia oon käyttäny uussa ja koossa...hyvin pellaa jos kaasarit ei tulvi....kuplavolkkarin tulupat
juippi
600
600

Viesti Kirjoittaja juippi »

pilteemasta renu 4 tai 5.sen tulpat ja pelittää hyvin ja on edukkaat.
Pukkaa, pukkaa, kyllä se syttyy???
hyvonenh
1250
1250

Viesti Kirjoittaja hyvonenh »

Niihän sitä puhutaan että tulppa kun tulppa,ei niissä mitää eroja oo...

Muttakun minulle on sattunu erilaisten vehkeitten kanssa hämmästyttävän samansuuntasia tapahtumia , elikkäs nämä ngk merkkiset tuntuis olevan joteskin arkoja liialle bensalle.
Ja vielä erityisesti kylmällä koneella nämä tapahtumat tuntuis helpommin käyvän.
Eli tulppa menee pimeeksi,ei ees vastusmittarilla pysty mittaamaan keskielektrodin johtavuutta. Notta niinkun menis ihan mekaanisesti poikki, kun saapi kylmänä käydessään bensapisaran. Onko outoo ? Onko muut kokenu vastaavaa ?

Uralissa oon siirtyny halpoihin ? (melkein 2 e) maksaviin Equemmeihin ,tuntui toimivan ihan ookoo.
Sitten vielä toinen outo juttu. Aikoinaan suvussa olevassa ooppelissa oli nämä ngkoot ja kone ei oikeen tasaseen käyny. Eikä ollu vanhat tulpat. Paikallisessa keneral motors liikkeessä totes että ota tosta alkuperäset oopel tulpat , ni käynti paranee. Uskoin puhetta ja ostin , moottorin toiminta korjaantu ihan kohilleen. Vaikka paketissa luki että made in china...
Se ei ollu suvun ainoo opeli, muissakii aikanaa siirryttiin orginaaleihin.

Ei tää vielä kuiteskaa tarkota ,että pitäsin NGK tulppaa huonona , kaikissa minulla olleissa japanialaisissa moottoripyörissä ja autoissa ne on toiminu ihan moitteetta,siis ihan 100% kunnolla.

tulppa täytyy olla,hh
cedricfan
3000
3000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cedricfan »

Se on tämä nykybensa ja nykytulpat kuparielektrodilla, jos tulppa kastuu niin pitää vetää punahehkuiseksi että putsaantuu. Jollei ole pintapurkaustulppa kuten Boschin Super-neloset. Haulla lisää kehua niistä. Tai neukkutulppa rautasydämellä, nekään ei kastu pilalle.
Equeem on nykyisin saksalainen Beru.
GM eli tulppien kohdalla Bosch tekee tulppia myös Kiinassa, tosin Euroopan markkinoitten päätehdas on Bambegrissa Saksassa. Kylä jossa tehdään myös erinomaista savuolutta, Schenkerla tjsp. Sen rinnalla joku korpisavu on mietoa kerran kierrätettyä...
Japanilaisten lämpöarvoasteikko poikkeaa eurooppalaisesta, ollen laajempi. Siksi toimii yleensä paremmin wanhoissa kaasutinkoneissa. Ja näihin maamoottoreihin ennemmin 5 japsiasteikolla kuin 6, ovat sen verran verkkaisempia.
Suzuki VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Uskila
4000
4000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:D Terve

Ilmajäähdytteissä 30 KW:n kuplassa käyttävät Boschin W7AC tulppia ja ovat ne hyväksi havainneet, niitä määkin olen tossa vanhemmassa Uralissa käyttänyt, eikä ole kipinän puutteen vuoksi tarvinnut matkaa keskeyttää, jos tarkemmin muistelen, niin oikeastaan eipä ole tarvinnut keskeyttää muunkaan vian vuoksi.

;-)
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
karppi
2000
2000

Viesti Kirjoittaja karppi »

Useita erimerkkisiä tulppia paaaaljon käyttäneenä olen päätynyt näihin Ranskalaisiin"ekokem"eyquem tulppiin.Nyt kaksi kesää n.15000km ajanut samalla tulppaparilla.On kyllä hyvät tulpat,ainakin miun Uralissa.
Tosin,olen kyllä myös sitä mieltä että näiden itäpyörien alkuperäinen"lehmänpaska"tyyppinen ilmanputsari ei anna koneelle riittävästi ilmaa,etenkään pienillä kierroksilla,josta johtuen tulpat pyrkii nokeutumaan.Tämä ainakin miulla oli suurin syy valtaisaan tulppien kulutukseen.
Vaihdoin Dneprin plastik ilmansuodatin konstruktion lehmänpaskan tilalle.
sropov
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

Viesti Kirjoittaja sropov »

Ei kai ne änkeekoot kovin huonoja oo. Mulla meni varatuluppina koon hansikaslokerosa ainaki viis vuotta ja sitte ku laitoin paikolleen, nii kyytiä tuli silti.

Toiset vähä eri koodilla olevan "änkkärit" (mahtaa olla slangisana?) ovat vielä talletettuna em. hansikaslokeroon.
Paltusjärven Käry

Monialaurheilemisseura.
votkaturisti
10
10

Viesti Kirjoittaja votkaturisti »

Kiitos kaikille avusta.
Laitoin koneeseen Itätulpat, jotka sivuvaunussa oli pyörimässä.
Ensin ei ruennu antamaan kipinää ollenkaan. vaan sitten ,kun teräsharjalla hankasi tulppien kierteistä ja elektronien ympäriltä mustan maalin pois, johan rupes pelaamaan.
seuraavaksi pitäs rueta kaasuttimia säätämään.
Viime syksynä ostin uudet K-68 kaasarit ,mutta en ole vielä niitä kerenny kunnolla testaamaan enkä säätelemään.
kalkkuna
4000
4000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Tänään pimeni töistä tullessa toinen kynttilä ja kotia tultiin viimesillä voimilla. Sytkäki oli iha pielessä että ku siinä nilkutettaessa ennakosäädintä veti kokeeksi niin ääni isoni ja veto loppu samantien :oops: No kuntoon tuli taas ja pensaset ölpät vaihdettua...

Biltema aukeaa Kokkolaan torstaina ja vois niitä halpoja tulppia hakea. Kone on sivuvena. Mitä siinä tulppapaketissa piti lukea?
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
juippi
600
600

Viesti Kirjoittaja juippi »

ezogueem tai jotain sinnepäin..ja kato ne renu 4.n tai 5.den tulpat,,karpin vinkistä ostin Lappeenrannan piiilteemasta ja hyvin on pelittäneet..sanoskeli.
Pukkaa, pukkaa, kyllä se syttyy???
karppi
2000
2000

Viesti Kirjoittaja karppi »

kalkkuna kirjoitti:Mitä siinä tulppapaketissa piti lukea?
Yritän heittää erittäin huonosta ulkomuistista...
EYQUEM ... tai...Tää perustuu siis siihen ns.miesmuistiin,joka on tunnetusti"häilyvää". :=)

Arvasin,olin väärässä,TAAS.. Oikea on EYQUM C32S...Pikku Volvon tulppa...löytyy biltemasta numerolla 75-802 hinta 7,49/4kpl
Viimeksi muokannut karppi, 27.03.2010 08:17. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
TimoS
900
900

Viesti Kirjoittaja TimoS »

Näitä itse käyttänyt Koossa EYQUEM C 62 S vastaa NGK BP7HS
Biltemasta 1,50€ kpl
kalkkuna
4000
4000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Kiitos. Tommone EYQUEM merkki (Ekokem mun korvaan) olis mun osalta hyllyyn jääny - ilman koekaniineja. Nyt tohtii ostaa.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Vastaa Viestiin