Miten saa kuvan tuohon...
Miten saa kuvan tuohon...
Miten saa tunnuskuvan tuohon viestikentän vasemmassa laidassa olevaan "kirjoittaja"-kohtaan?
Fenno-uralium
Re: Miten saa kuvan tuohon...
Mahdatko tarkoittaa tuota omista asetuksista löytyvää avatar toimintoa?
Teoria kun on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun ne yhdistää niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
"Turbiini"
"Turbiini"
Tökkää siitä missä lukee 0 uutta viestiä.
Sitten vasemmasta laidasta profiili.
Sitten avatar.
Ja siitä osaatkin jo itse.
Sitten avatar.
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
- soraneuvos
- 500

joo ja sitten kun se perrrrrr ryhtyy tökkimään pienennä kuva mittaan 200x200 maksimi niin sitten sen saa ... 
Niinpä niin ja sitä rataa...
- Timpa
- 1500

- Viesti:
sitä on pakko rajoittaa, mutten oisi koko ruudun leveydeltä kuvaa omasta kullasta/kullista, ihan miten vaan on tallissa kalustoa.
kopase tosta: 0440928192
- soraneuvos
- 500

joo eikä se mahtus koko ruutuun..
ei rajoituksissa mitään vikaa ole aina ei vain ole selvästi ilmoitettu niitä ja sitten ryhtyy hiukan ahdistaa kun kone ensin hitaalla yhteydellä yrittää ladata toista tuntia jotain ja hup! tulee ilmoitus että ei onnistu kun sulla on liian suuri.
muuten oon nyt huomannut että nuo liikkuvat kuvat hidastaa kummasti sivujen aukenemista ja ainakin itse en enää työnnä tänne mitään kovin jarruttavaa tekelettä..
ei rajoituksissa mitään vikaa ole aina ei vain ole selvästi ilmoitettu niitä ja sitten ryhtyy hiukan ahdistaa kun kone ensin hitaalla yhteydellä yrittää ladata toista tuntia jotain ja hup! tulee ilmoitus että ei onnistu kun sulla on liian suuri.
muuten oon nyt huomannut että nuo liikkuvat kuvat hidastaa kummasti sivujen aukenemista ja ainakin itse en enää työnnä tänne mitään kovin jarruttavaa tekelettä..
- Timpa
- 1500

- Viesti:
kyllä se kokorajoitus siinnä mainitaan 200x200px ja jotain kiloB - on vaan aika pienellä mokoma
- soraneuvos
- 500

joo niinpä...ne tuppaa aina olemaan ja pitääpä mielen virkeänä kun saa olla aina varuillaanpienellä ne tärkeät asiat tupataan kirjoittaa
No Broblemo
No Broblemo
Vaan empä osannukkaa! Kuka auttaisi tietotekniikkavammaista vielä pikkuriikkisen,eli mitä tehdään siellä avataressa? Olen siirtänyt kortinlukijan (USB-portti) avulla kuvan tiedot "siirrä omalta koneeltasi"-kohtaan,mutta mitä sitten?Nikuzai kirjoitti:Tökkää siitä missä lukee 0 uutta viestiä.
Sitten avatar.
Fenno-uralium
- soraneuvos
- 500

Terves !!!
Kokeiles näin
1. valitse "omat asetukset"
2. valitse "Profiili"
3. valitse "Avatar"
4. valitse "selaa"
5. valitse haluamasi kuva albumistasi (koko 200x200 max).
6. kun olet valinnut kuvan niin paina "avaa" ruutua oikeassa alakulmassa.
7. kuvan coodi tai mikä lie ilmestyy "Avatar" paikalle "selaa"kohtaan
8. paina klikkaa tai mitä lie teet "Lähetä" kuvaketta ja heps kukkuu kuva tuli tai sitten ei näkyviin.
Tuliko tarpeeksi epäselvästi?
Kokeiles näin
1. valitse "omat asetukset"
2. valitse "Profiili"
3. valitse "Avatar"
4. valitse "selaa"
5. valitse haluamasi kuva albumistasi (koko 200x200 max).
6. kun olet valinnut kuvan niin paina "avaa" ruutua oikeassa alakulmassa.
7. kuvan coodi tai mikä lie ilmestyy "Avatar" paikalle "selaa"kohtaan
8. paina klikkaa tai mitä lie teet "Lähetä" kuvaketta ja heps kukkuu kuva tuli tai sitten ei näkyviin.
Tuliko tarpeeksi epäselvästi?
...eli olin siis päässyt kohtaan nro 7. Kiitos,jatkan siitä kun olen seuraavan kerran kirjaston koneella kortinlukija mukanani. Katsotaan mitä tapahtuu...
Fenno-uralium
Kohta 8... Ei toimi. Yläreunaan tulee punainen texti: Avatar-tiedoston koko täytyy olla välillä 0 ja 390 KiB. Voivoivoi... 
Fenno-uralium
- Timpa
- 1500

- Viesti:
se on sittes liika iso, siis Kb-mittarilla mitaten, eli bittejä liikaa...
tää on joskus niin tätä
tää on joskus niin tätä
- soraneuvos
- 500

Sinulla voipi olla liian ISO peli pieneen reikään....
Siis kuva on liian isokokoinen epäilen minä kun itse myös alussa ärräpäitä päästelin..
Koko pitää olla 200 x 200 mitäliepittiä..
Kun klikkaat jotain kuvaasi niin näkyykö jossain kuvan koko tieto?
Mulla näkyy jossain joskus tai sitten ei näy mut yleensä näkyy jos on näkyäkseen.
Tolla web kamerallakin tuloo liian iso kuva joten sitäkin on pienennettävä sopivaksi ja niihin hommiin oon sitten ladannut ilmaisen kuvankäsittelyohjelman joka on jopa Suomen keeline..
Elikkäs kirjotat hakusanaksi Gimp tai sitten kun nyt jos taian osata linkinkin laittaa näppäät siitä ja ryhdyt latailee oikean ohjelman oikeeseen käyttikseen..
http://www.gimp.org/
En ite muulla systeemillä osaa pienentää kuin tuolla enkä oo viittiny ees opetella ..
JOO O ... koko se on joka ratkaisee ei sopinut edes korkeudelta yli 200 pitkä vaan täytyy olla sekä leveys että korkeus tuon 200 x 200 sisäpuolella... joten otta liika pois
Siis kuva on liian isokokoinen epäilen minä kun itse myös alussa ärräpäitä päästelin..
Koko pitää olla 200 x 200 mitäliepittiä..
Kun klikkaat jotain kuvaasi niin näkyykö jossain kuvan koko tieto?
Mulla näkyy jossain joskus tai sitten ei näy mut yleensä näkyy jos on näkyäkseen.
Tolla web kamerallakin tuloo liian iso kuva joten sitäkin on pienennettävä sopivaksi ja niihin hommiin oon sitten ladannut ilmaisen kuvankäsittelyohjelman joka on jopa Suomen keeline..
Elikkäs kirjotat hakusanaksi Gimp tai sitten kun nyt jos taian osata linkinkin laittaa näppäät siitä ja ryhdyt latailee oikean ohjelman oikeeseen käyttikseen..
http://www.gimp.org/
En ite muulla systeemillä osaa pienentää kuin tuolla enkä oo viittiny ees opetella ..
JOO O ... koko se on joka ratkaisee ei sopinut edes korkeudelta yli 200 pitkä vaan täytyy olla sekä leveys että korkeus tuon 200 x 200 sisäpuolella... joten otta liika pois
Periksi ei anneta,kyllä se kuva sinne vaikka lekalla juntataan,jos muu ei auta. Kokeilu jatkuu...
Fenno-uralium
Jännityneenä odotan, millainen kuva sieltä lopulta ilmestyykään, meidän kaikkien "pärinähenkilöiden" iloksi 
Miksi olla vaikea, kun voi samalla vaivalla olla mahdoton?
- Бáба-Ягá -
- Бáба-Ягá -
Yritinpä sitten ovelasti ujuttaa profiiliruutuun koekuvaa,joka on otettu kameran minimiresoluutiolla ja -pakkauksella. Ja niin se sitten oli,että yritin tunkea 640x480 pikselin kuvaa avatarin 200x200 pikselin reikään! Kortilla oleva kuva pitäisi siis tietsikka-leikata tietsikka-saksilla 200x200 kokoiseksi. Printin osaan kyllä leikata saksilla vaikka ympyriäiseksi,tähdeksi tai vaikka lumihiutaleeksi,mutta...
Pitäisikö kokeilla sittenkin sitä lekalla junttaamista!!!
Ja toiseksi,kun toi mun Urali toimii ihan kiitettävästi,eli toisin sanoen omistajan tekniset taidot ovat osoittautuneet riittäviksi,niin oliskohan syytä liittyä (myös) johonkin tietotekniikka-alkeis-sulkeis-kerhoon,jossa saisi äkseerausta näissä tietokoneoperaatioissa ja -offensiiveissa.
Pitäisikö kokeilla sittenkin sitä lekalla junttaamista!!!
Ja toiseksi,kun toi mun Urali toimii ihan kiitettävästi,eli toisin sanoen omistajan tekniset taidot ovat osoittautuneet riittäviksi,niin oliskohan syytä liittyä (myös) johonkin tietotekniikka-alkeis-sulkeis-kerhoon,jossa saisi äkseerausta näissä tietokoneoperaatioissa ja -offensiiveissa.
Fenno-uralium
The Gimp on ilmainen ja pystyy perusjutskat tekemään ihan kivasti. Ohjeita löytyy netistä.
takinkääntäjä
- Timpa
- 1500

- Viesti:
pst = lähetä se kuva mulle eemelinä, niin pesen sen niin kuumalla digivedellä, että kutistuu tarpeeksi.
(en aikasemmin ilenny ehottaan)
erittäin hyvä kuvankäsittely ohjelma on Picasa 3.8..ilmainen....Lataa tästä ja on suomenkielinen
Toinen hyvä on Picnic.com..se on netissä eikä rasita omaa konetta..
itellä on käytössa Corell Shop Pro x2 12..
Toinen hyvä on Picnic.com..se on netissä eikä rasita omaa konetta..
itellä on käytössa Corell Shop Pro x2 12..
Vielä yks hyvä ilmainen on
http://paint.net/
http://paint.net/
TRauma
Ikuisuusrojektipäällkkö. Pers'aukiset Eläkeläislehtorit ry.
Ikuisuusrojektipäällkkö. Pers'aukiset Eläkeläislehtorit ry.