tAISIPA KONEISTAMON KETKU PORATA LIIAN PIENELLE SOVITTEELLE KU ALKAA JO KOTIPIHASSA AHISTAA
MITÄ NE KOOKOSEN SYLINTEREITTEN SOVITTEET PITÄIS OLLA
MÄNNÄNRENKAITTEN KATKOSVÄLIT ON KUITESKII 0.15-0.25 NI EI PITÄIS AINENKAA NIISTÄ AHISTAA MUT MUA KYL NYT AHISTAA
TAIDANPA OTTAA OLUTTA JOS SE ENSIHÄTÄÄN AUTTAIS JA SIT PURKAAN P-KELE :evil: VETTI
AHISTAA
- Julma Juha
- 300

AHISTAA
K-750 M ,Honda 350-72
Pitipäs sattua ja näin viimeisenä työpäivänä
Pitipäs sattua ja näin viimeisenä työpäivänä
- asiantuntija
- 500

Mulla oli k-750 sama ongelma että rupes ahistaan jo pihassa vaikka oli porattu 0,10 välykselle.Vika korjaantui kun pistin keskijalalla 4-vaihteella nopeusmittarin näyttämään 40 km/h ja irrottelin tulpanjohdot vuorotellen ja huomasin että toinen sylinteri kävi huonommin mistä johtuen lämpeni enempi.laitoin kaasarit säätöihinsä ja ajelin hiljakseen niin etten vedättänyt koville alkuun niin jo rupes pelittään.Enkä viitsinyt avata edes sylintereitä vaikka vähän ahdistivatkin.
Mäntähän on oikeastaan vain teline männänrenkaille, joilla puristus saadaan aikaan. Siispä liian tiukka mäntä on vain yhtäkuin kitkaa. Toisaalta liian väljä mäntä alkaa naputtamaan väljyyttään. Puristusten kannalta on tärkeää että männänrenkaat ovat sopivat katkosraoltaan, istuvuudeltaan männänrengasuraan ja ovat täysin pyöreät. Myös ponnevoima sylinteriä vasten on oltava riittävä. Puristukset karkaavat useimmiten venttiilien kautta, mikä on taas toinen juttu. Mutta asiaan eli männän välyksiin:
Itse itseäni lainaten:
Itse itseäni lainaten:
Uralrane kirjoitti:Uralin 650 kansivenakoneen arvoja:
Katkosrako 0,25 - 0,50. Hylkyraja 0,7 - 1,2.
Uuden puristusrenkaan ja öljyrenkaan välys männässä (korkeus) tulee olla 0.04…0.08 ja 0.025..0.065 mm.
Sylinterin välys mäntään koneistamon mielestä alkuperäismännillä minimi 0.10 mm, tehdas lienee tehnyt 0.08 välyksellä.
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
ex. IC -56, ex. 8.103-10