Harrasteen hinta

Vastaa Viestiin
Vieras

Harrasteen hinta

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Täällä paljon väännetään kättä siitä, että "mikä on itäpyörän oikea myyntihinta"? Sehän ei ole liikkumisväline vaan harrastus. Liikuntavälineet hinnoitellaan rahalla mutta harrastus on niin kallista kuin on eikä sitä pidä hinnoitella. Tässä esimerkillinen harrastusvälineen hinnoittelutapa: Eräs tuttavani teki itse pienen traktorin. Se oli sekoitusta Valmet 20:sta, Mersedes Bentsiä ja jotakin kolmatta merkkiä. Aikaa ja rahaa oli traktoritehtailija käyttänyt luomukseensa vuosien saatossa kunnioitettavasti. Kysyin traktorin hintaa kun ajattelin sillä saavani pottumaani tuottokuntoon, molemmat penkit. Ja sen semmoista. Kaveri sanoi hinnaksi 1000 euroa jos rahalla haluan maksaa, mutta jos jotakin tarpeetonta roinaa uudeksi harrastepohjaksi 500 arvosta nurkistasi löytyy niin vaihdetaan siihen. Se oli minusta reilun tuntoinen pyyntö. Valitettavasti olen nurkkani tyhjentänyt pitkin peltoja, eikä minulta mitään löytynyt, ei 1000 euroa eikä rojua. Myöhemmin olisi se tonni löytynyt, mutta joku toinen oli ehtinyt ennemmin löytää.
Lasse
600
600
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Meillä ollut vähän samantapasta kaupankäyntiä. Eli persaukiset tekee pirusti kauppaa ja tavara vaihtaa omistajaa, mutta raha ei. Eli vaihtokaupalla. Projektit on siirtyny tallista toiseen ja kaikki ollu taas tyytyväisiä. Ihan samaan tapaan ollaan tehty levykauppoja, eli mulla ois nyt tämmönen, mihin vaihdat. Kiva sitten saada joku kauan kadoksissa ollut vinyyli takas ja vieläpä se minkä ite on ostanu joskus 15 vuotta sitten uutena.
M1800R
spaddu
100
100

Viesti Kirjoittaja spaddu »

Jep, samanlaista kuin itämainen basaarikapitalismi: pese minun paita, niin kiillotan sinun kengät! Työttömyydestä ei tietokaan ja kaikilla puuhaa.
Olisivat kvartaalitalousukot ihmeissään kun joku kertoisi niille...
Vastaa Viestiin