Moottorin kiinnityksessä olevat "välipalat"
Moottorin kiinnityksessä olevat "välipalat"
Terve
Olen aloitteleva dnepristi. pyörän purku onnistui kohtuullisesti, ja nyt pitäisi kasata. Kuviakin otin riittävästi, mutta tästä kohdasta puuttuu.
Heti ensimmäinen ongelma: koneen runkoonkiinnityspulteissa oli mukana sellaisen sentin levyiset välipalat. Kummalle puolelle konetta ne tulee?
Huomenna pitäisi alottaa koonti, jos vaan osaisi...
Ja niin, pyörä on ilmeisesti MT10-36 80-luvun alusta
--
pxi
Olen aloitteleva dnepristi. pyörän purku onnistui kohtuullisesti, ja nyt pitäisi kasata. Kuviakin otin riittävästi, mutta tästä kohdasta puuttuu.
Heti ensimmäinen ongelma: koneen runkoonkiinnityspulteissa oli mukana sellaisen sentin levyiset välipalat. Kummalle puolelle konetta ne tulee?
Huomenna pitäisi alottaa koonti, jos vaan osaisi...
Ja niin, pyörä on ilmeisesti MT10-36 80-luvun alusta
--
pxi
pexi@kof.fi ; MT10-36
Re: Moottorin kiinnityksessä olevat "välipalat"
Terve
Ne korokkeet tulee vasemmalle puolelle(partamenosuuntaan katsottuna) muistaakseni kapeampi eteen ja leveämpi taakse. Voin tarkistaa tuon kapea/leveä jutun, mutta muistaakseni noin ja puoleisuus on selvä.
Ne korokkeet tulee vasemmalle puolelle(partamenosuuntaan katsottuna) muistaakseni kapeampi eteen ja leveämpi taakse. Voin tarkistaa tuon kapea/leveä jutun, mutta muistaakseni noin ja puoleisuus on selvä.
Ok, kiitos.
Oletettavasti pidempi tulee taakse, mihin jalkatapit kiinnittyy. Eiköhän ne sovi vain oikein, kaiketi kiinnitys on sopivasti tiivis.
Oletettavasti pidempi tulee taakse, mihin jalkatapit kiinnittyy. Eiköhän ne sovi vain oikein, kaiketi kiinnitys on sopivasti tiivis.
pexi@kof.fi ; MT10-36
Ahaa
Siis oikealle puolelle ei tule mitään shimmejä, vaan kone on täysin oikeassa laidassa....eli todella toispuoleisesti
Minulla kun ei ollut tosiaan hajuakaan tuollaisista "simmipalikoista" kun aikoinaan pyörää kasailin ja vasta vuosien jälkeen näin niitä jossain myynnissä.
Minä kun keskittelin koneen ihan prikoilla suurinpiirtein keskelle...kardaaninkin mukaan, mutta ihmettelin että miksi oikean puolen pakoputki istuu K-pyörässä niin huonosti ja nojaa väkisin sivarin etukiinnikkeeseen ja kartaani ottaa 110 leveään crossikumiin, vaikka nappulat veistetty tuoltapuolen pois
Eli minunkin pitää viedä kone toiselle poskelle, vaikka se niin järjen vastaista onkin ja kardaanikin pitää kulkea tosiaan takahaarukan "rinkulan" oikeassa laidassa
(tainnut tulla neukulla aikoinaan pyörää kopioidessa & uudelleen "suunnitellessa" joku bugi, kun joutuu keskittämään koneen sivuun rungossa
...soolonahan tuo kampeaa ojaan, kun toinen pytty niin ulkona
)
Minä kun keskittelin koneen ihan prikoilla suurinpiirtein keskelle...kardaaninkin mukaan, mutta ihmettelin että miksi oikean puolen pakoputki istuu K-pyörässä niin huonosti ja nojaa väkisin sivarin etukiinnikkeeseen ja kartaani ottaa 110 leveään crossikumiin, vaikka nappulat veistetty tuoltapuolen pois
Eli minunkin pitää viedä kone toiselle poskelle, vaikka se niin järjen vastaista onkin ja kardaanikin pitää kulkea tosiaan takahaarukan "rinkulan" oikeassa laidassa
(tainnut tulla neukulla aikoinaan pyörää kopioidessa & uudelleen "suunnitellessa" joku bugi, kun joutuu keskittämään koneen sivuun rungossa
...soolonahan tuo kampeaa ojaan, kun toinen pytty niin ulkona
)[/quote]
Eipä sitä konetta tarvi viedä mihinkään toiselle poskelle. Jos koneen kiinnitysreijät olisi valettu koko rungonvälin leveydelle, niin koneen tunkeminen ahtaaseen väliin olisi hankalampaa. Elikkä näille "asennuspalikoille" on oma paikkansa siellä vasemmalla puolella ja kone silloin oikealla hollilla.
Eipä sitä konetta tarvi viedä mihinkään toiselle poskelle. Jos koneen kiinnitysreijät olisi valettu koko rungonvälin leveydelle, niin koneen tunkeminen ahtaaseen väliin olisi hankalampaa. Elikkä näille "asennuspalikoille" on oma paikkansa siellä vasemmalla puolella ja kone silloin oikealla hollilla.
rampe - Raimo Rauvola
Välillä minäkin katselen, että minun Uralin kone on ihan liikaa oikealla, mutta niin se vain on...
Ainakin kardaanilinja on suora!
Ainakin kardaanilinja on suora!
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
mie laittelin vaan silleen että kardaanin kosketus takahaarukan reikään vältettiin... jos kone "kokonaan oikealla" niin varmasti hipoo... liekkö kiero runko
tuplavee kirjoitti:mie laittelin vaan silleen että kardaanin kosketus takahaarukan reikään vältettiin... jos kone "kokonaan oikealla" niin varmasti hipoo... liekkö kiero runko
Just tätä tarkoitin, että minulla ainakin ottaa kardaani takahaarukkaan, jos ilman prikkoja olisin asentanut oikeaan laitaan....
Keskellä mullakin on K-pyörässä moottori.
K-750M:n -68 Onnellinen omistaja vuodesta 2009
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
ahaa , mun pyörässä moottorin prikat on oikealla puolella konetta
Kyllä mun kaikissa Uraleissa on ollut vasemmalla puolella...

No tässä mun pyörässä on joku seppä kyllä tekemisensä jäljet jättänytOula kirjoitti:ahaa , mun pyörässä moottorin prikat on oikealla puolella konetta
Oula kirjoitti:No tässä mun pyörässä on joku seppä kyllä tekemisensä jäljet jättänytOula kirjoitti:ahaa , mun pyörässä moottorin prikat on oikealla puolella konetta
Itsellä Dnepr mt9 runko ja koneena k750m.. "prikat" oikeassa reunassa ja kone on keskellä. Kardaani menee swingin reiän keskellä.. Yläkiinnike jää juuri tuon "prikan" leveyden verran irti.
Välipalat taasen vasemmalla puolella kone menee keskilinjasta hieman oikealle. Yläkiinnike natsaa, mutta kardaani juoksee lähempänä swingin reiän oikeaa reunaa.. eli se lienee ok?
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
Kuvissa välikappaleet siis oikealla puolella.
Jussi
-
Konkistadori
- 400

En tiedä mikä se oikea tapa laittaa nuo on, mutta Dneprin kansivena lohkossa on toiselle puolelle "valettu" ne välilaipat. Minulla ne valmiit laipat on vasemmalla puolella. Loogisesti laitoin oikealle puolelle ne välilaipat ja hyvin moottori minusta istuu rungossa ja swingissä. En ole kyllä tutkaillut niin tarkasti, että huomaako onko moottori rungon keskilinjalla vai ei. En ole sooloajossa huomannut siitä ongelmia, vaikka olisikin hieman toisella puolella.
Tuolla moottorin yläraudalla on hieman kääntely varaa, jos sitä ei kiristä suoraan moottorin lohkoon.
Tuolla moottorin yläraudalla on hieman kääntely varaa, jos sitä ei kiristä suoraan moottorin lohkoon.
Dnepr MT-9/10.36 -73 Projekti.
12 voltin motti
Laatikko tankki
Muuten MT-9
12 voltin motti
Laatikko tankki
Muuten MT-9
Mulla on K-pyörässä molemmin puolin, että kone on keskellä, kuten tossa kuvassa
http://www.changjiangunlimited.com/04-0 ... R-0055.jpg
http://www.changjiangunlimited.com/04-0 ... R-0055.jpg
K-750M:n -68 Onnellinen omistaja vuodesta 2009