Moottorin kiinnityksessä olevat "välipalat"

Kaikki runkoon ja sivuvaunuun liittyvä keskustelu.
pxi
25
25

Moottorin kiinnityksessä olevat "välipalat"

Viesti Kirjoittaja pxi »

Terve

Olen aloitteleva dnepristi. pyörän purku onnistui kohtuullisesti, ja nyt pitäisi kasata. Kuviakin otin riittävästi, mutta tästä kohdasta puuttuu.

Heti ensimmäinen ongelma: koneen runkoonkiinnityspulteissa oli mukana sellaisen sentin levyiset välipalat. Kummalle puolelle konetta ne tulee?

Huomenna pitäisi alottaa koonti, jos vaan osaisi...

Ja niin, pyörä on ilmeisesti MT10-36 80-luvun alusta
--
pxi
pexi@kof.fi ; MT10-36
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

Re: Moottorin kiinnityksessä olevat "välipalat"

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Terve
Ne korokkeet tulee vasemmalle puolelle(partamenosuuntaan katsottuna) muistaakseni kapeampi eteen ja leveämpi taakse. Voin tarkistaa tuon kapea/leveä jutun, mutta muistaakseni noin ja puoleisuus on selvä.
pxi
25
25

Viesti Kirjoittaja pxi »

Ok, kiitos.

Oletettavasti pidempi tulee taakse, mihin jalkatapit kiinnittyy. Eiköhän ne sovi vain oikein, kaiketi kiinnitys on sopivasti tiivis.
pexi@kof.fi ; MT10-36
piippu
300
300

Viesti Kirjoittaja piippu »

Ahaa :think: Siis oikealle puolelle ei tule mitään shimmejä, vaan kone on täysin oikeassa laidassa....eli todella toispuoleisesti :o Minulla kun ei ollut tosiaan hajuakaan tuollaisista "simmipalikoista" kun aikoinaan pyörää kasailin ja vasta vuosien jälkeen näin niitä jossain myynnissä.
Minä kun keskittelin koneen ihan prikoilla suurinpiirtein keskelle...kardaaninkin mukaan, mutta ihmettelin että miksi oikean puolen pakoputki istuu K-pyörässä niin huonosti ja nojaa väkisin sivarin etukiinnikkeeseen ja kartaani ottaa 110 leveään crossikumiin, vaikka nappulat veistetty tuoltapuolen pois :oops:

Eli minunkin pitää viedä kone toiselle poskelle, vaikka se niin järjen vastaista onkin ja kardaanikin pitää kulkea tosiaan takahaarukan "rinkulan" oikeassa laidassa :shifty: (tainnut tulla neukulla aikoinaan pyörää kopioidessa & uudelleen "suunnitellessa" joku bugi, kun joutuu keskittämään koneen sivuun rungossa :clap: ...soolonahan tuo kampeaa ojaan, kun toinen pytty niin ulkona :lol: )
rampe
500
500

Viesti Kirjoittaja rampe »

Eli minunkin pitää viedä kone toiselle poskelle, vaikka se niin järjen vastaista onkin ja kardaanikin pitää kulkea tosiaan takahaarukan "rinkulan" oikeassa laidassa :shifty: (tainnut tulla neukulla aikoinaan pyörää kopioidessa & uudelleen "suunnitellessa" joku bugi, kun joutuu keskittämään koneen sivuun rungossa :clap: ...soolonahan tuo kampeaa ojaan, kun toinen pytty niin ulkona :lol: )[/quote]
Eipä sitä konetta tarvi viedä mihinkään toiselle poskelle. Jos koneen kiinnitysreijät olisi valettu koko rungonvälin leveydelle, niin koneen tunkeminen ahtaaseen väliin olisi hankalampaa. Elikkä näille "asennuspalikoille" on oma paikkansa siellä vasemmalla puolella ja kone silloin oikealla hollilla.
rampe - Raimo Rauvola
timo999
1750
1750

Viesti Kirjoittaja timo999 »

Välillä minäkin katselen, että minun Uralin kone on ihan liikaa oikealla, mutta niin se vain on...
Ainakin kardaanilinja on suora! :dance:
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
tuplavee
200
200

Viesti Kirjoittaja tuplavee »

mie laittelin vaan silleen että kardaanin kosketus takahaarukan reikään vältettiin... jos kone "kokonaan oikealla" niin varmasti hipoo... liekkö kiero runko
piippu
300
300

Viesti Kirjoittaja piippu »

tuplavee kirjoitti:mie laittelin vaan silleen että kardaanin kosketus takahaarukan reikään vältettiin... jos kone "kokonaan oikealla" niin varmasti hipoo... liekkö kiero runko

Just tätä tarkoitin, että minulla ainakin ottaa kardaani takahaarukkaan, jos ilman prikkoja olisin asentanut oikeaan laitaan....
TimoS
900
900

Viesti Kirjoittaja TimoS »

Keskellä mullakin on K-pyörässä moottori.
Oula
100
100

Viesti Kirjoittaja Oula »

ahaa , mun pyörässä moottorin prikat on oikealla puolella konetta
Uskila
4000
4000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Kyllä mun kaikissa Uraleissa on ollut vasemmalla puolella...

Kuva
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
Oula
100
100

Viesti Kirjoittaja Oula »

Oula kirjoitti:ahaa , mun pyörässä moottorin prikat on oikealla puolella konetta
No tässä mun pyörässä on joku seppä kyllä tekemisensä jäljet jättänyt :doh:
mato
100
100

Viesti Kirjoittaja mato »

Oula kirjoitti:
Oula kirjoitti:ahaa , mun pyörässä moottorin prikat on oikealla puolella konetta
No tässä mun pyörässä on joku seppä kyllä tekemisensä jäljet jättänyt :doh:

Itsellä Dnepr mt9 runko ja koneena k750m.. "prikat" oikeassa reunassa ja kone on keskellä. Kardaani menee swingin reiän keskellä.. Yläkiinnike jää juuri tuon "prikan" leveyden verran irti.

Välipalat taasen vasemmalla puolella kone menee keskilinjasta hieman oikealle. Yläkiinnike natsaa, mutta kardaani juoksee lähempänä swingin reiän oikeaa reunaa.. eli se lienee ok?

https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing

Kuvissa välikappaleet siis oikealla puolella.

Jussi
Konkistadori
400
400

Viesti Kirjoittaja Konkistadori »

En tiedä mikä se oikea tapa laittaa nuo on, mutta Dneprin kansivena lohkossa on toiselle puolelle "valettu" ne välilaipat. Minulla ne valmiit laipat on vasemmalla puolella. Loogisesti laitoin oikealle puolelle ne välilaipat ja hyvin moottori minusta istuu rungossa ja swingissä. En ole kyllä tutkaillut niin tarkasti, että huomaako onko moottori rungon keskilinjalla vai ei. En ole sooloajossa huomannut siitä ongelmia, vaikka olisikin hieman toisella puolella.

Tuolla moottorin yläraudalla on hieman kääntely varaa, jos sitä ei kiristä suoraan moottorin lohkoon.
Dnepr MT-9/10.36 -73 Projekti.
12 voltin motti
Laatikko tankki
Muuten MT-9
TimoS
900
900

Viesti Kirjoittaja TimoS »

Mulla on K-pyörässä molemmin puolin, että kone on keskellä, kuten tossa kuvassa
http://www.changjiangunlimited.com/04-0 ... R-0055.jpg
Vastaa Viestiin