pinnojen mitta

Kaikki runkoon ja sivuvaunuun liittyvä keskustelu.
Vieras

pinnojen mitta

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Joku on varmasti pinnannut 3 /16 vanteen k-pyörän alumiinikeskiöön (se isompi). Minkähän mittaiset pinnat oli sopivat?
Ripa
2000
2000

pinnojen mitta

Viesti Kirjoittaja Ripa »

Se kyllä riippuu vanteesta mutta kun pinnasin toiseen laitaan niin minulla oli pidemmäy 85mm ja lyhemmät 80mm.
siihen pituuteen vaikuttaa vanteen profiili ja pinnojen reikien sijainti.
Vieras

Olisko tietoo mistä saisi sopivan kierrepakan, jotta vois vanhoista k:n pinnoista katkoo sopivia?
Ripa
2000
2000

pinnojen mitta

Motonet, Biltema, rautakaupat, työkalukaupat ja useimmat laakerikaupat myy noita.
Vieras

Pitäisi olla 4.5x0.8 eipä taida biltemassa olla.
Ripa
2000
2000

pinnojen mitta

Mitä jos mittaisit uudestaan, ainakin minulla on 5,0x0,8 ja se löytyy Bilteman sarjasta.
Vieras

Osta 5 millin rosteritankoa ja tee siitä itse pinnat, lämmitä pää punaiseksi ja tao siihen kanta ja väännä mutkalle, sitten M5 kierrettä tarpeeksi päähän ja alkuperäinen nippelikin käy sitten,
M4,5 0,8 nousulla olevat nippelit voivat olla harvenaisempia löytää.
Ripa
2000
2000

pinnojen mitta

Tarkemmin aatellen ne pinnat on yleensä 4,5mm ja kierteen kohdalta 5mm. Itse olen ainakin ostanut aina uudet pinnat. Olen vähän sitä mieltä että kaikkea ei tarvitse itse tehdä.
Vieras

Tarkoitus on sovittaa sitä 16 vannetta renkaineen pyörään, niin ajattelin olla vielä ostamatta pinnoja turhaan kun ois noita vanhoja. Kyllä 5mm pakalla saa sen verran raitoja pinnoihin että pääsee soivittelemaan.
K:n onnellinen omistaja
25
25
Viesti:

Viesti Kirjoittaja K:n onnellinen omistaja »

Anonymous kirjoitti:Olisko tietoo mistä saisi sopivan kierrepakan, jotta vois vanhoista k:n pinnoista katkoo sopivia?
Kun meinasin säästää rahaa ja tehdä pinnat itse, viisaammat kertoivat opettavaisen tarinan samaa yrittäneestä kaverista, joka useita kierrepakkoja hajoitettuaan päätyi ostamaan valmiit...

Pinnojen kierteet on mankeloitu, eli pinna on paksumpi kierteen kohdalta. Kierrepakalla tekemällä ongelmaksi muodostunee pinnan kiertyminen. Myös pinnan nippelin kierteen koko voi jäädä väljäksi, jolloin joudut tekemään uudet.

Mikäänhän ei ole mahdotonta itäpyöräilyn ihmeellisessä maailmassa, ja jos keksit hyvän keinon pinnojen tekemiseen, kerro se meille muillekkin.
Vmkv

Viesti Kirjoittaja Vmkv »

Olisiko tästä apuva?
http://www.symotic.com/?s=1,7
mopediasentaja

pinnat

Viesti Kirjoittaja mopediasentaja »

jos vedät 4.5mm pinnaan m5 kierteen,niin kierrettä tulee kaks ja puol kymppii puolellee,epäilen et ei kestä.ne kun yleensä pinnojen kierteet tehdään valssaamalla,eli kierre osa on paksumpi kuin pinna.
Vieras

Melko paha on kunnollisia pinnoja tehdä itse juuri syystä että kierre on mankeloitu eikä mankelointilaitteita ole juuri kellään.
Tein itse samanlaisen operaation joskus, mutta käytin ohuempia pinnoja joihin kierteen mankeloin kun satuin saamaan lainaksi pinnamankelin. Kierre oli muistaakseni n. 4mm? Oli muuten melkoinen kierteitystalkoo. Mutta vanteesta tuli kyllä suora ja hyvä, tosin pinnojen suunta vanteen porauksiin on hiukan huono ja voi olla ettei pinnat kestä kovin pitkään. Eipä kyllä ole Uraliakaan enään että voisin vaikka myydä vanteen pois..

T: Hans
040-5967689
jouni-K
50
50

Re: pinnojen mitta

Viesti Kirjoittaja jouni-K »

Anonymous kirjoitti:Joku on varmasti pinnannut 3 /16 vanteen k-pyörän alumiinikeskiöön (se isompi). Minkähän mittaiset pinnat oli sopivat?
Minä pinnasin sellaiseen vanteeseen, jota Stormikin myy (16", viiden tuuman renkaalle), K-pyörän navan käyttäen 72 mm:n pinnoja. Nekin oli samasta lafkasta, ne paksut lyhyellä koukulla. Vedin kaikki pinnat lähtemään navassa kehän sisäpuolelta (normaalistihan joka toinen lähtee ulkopuolelta), jotta ei tarvitsisi vääntää ihan omituisille mutkille.
ETEENPÄIN ELÄVÄN MIELI
-Korvikkeita avuksi, niin kyllä tästä selvitään.
Ripa
2000
2000

pinnojen mitta

Niinpä se mitta riippuu ihan siitä miten ne vanteessa olevat reiät on porattu. Niistä vanhoista pinnoista voi tehdä mallit niin ei tarvii arvailla.
Vastaa Viestiin