Tuli taas oltua pari kolme päivää Kiovassa. Toisena iltapäivänä oli hivenen luppoaikaa, jolloin kyslin että missäs se Dnepr putiikki oikeon on. Ei ollut kuin 5 minsan ajomatkan päässä TV asemalta, jossa juuri olin. Eikun sinne.
Kauppa löytyi, ja marssittiin sisään. Osaa oli joka lähtöön.
Hetimiten kylkeen liimaantui kaveri joka sanoi että hänellä on tuossa vieressä Dnepr museo, jossa on kaikenlaisia fillareita näytillä.... No se oli nyt kumminkin vielä kiinni eikä avaimenhaltijaa löytynyt tähän hätään.
No hätä ei ollut tämännäköinen ja kaveri luotsasi meidät kaupan takapuolella olevalle autotallipihalle, jossa oli kaksi autotallillista TÄYNNÄ Dnepr kamaa.
Kattelin ja kyselin että mitä löytyy..... Vastaus oli että KAIKKEA on.
Hintoja kyselin ja osan kirjasin ylöskin:
Kokonainen uusi pyörä vetävällä sivarilla, startilla yms MT-16 malli, 1500 €
Täydellinen moottori startilla, pakkilaatikolla, kaasareilla yms, 350 €
5-vaihteinen pakkiloota starttiaukolla 200€
Irto-osat
Sylinteri / mäntäsarja renkaineen tappeineen ( vasen & oikea ) 27 €
Täydellinen kansipari ( siis vasen ja oikea ) ilman koppaa 55 €
Kaasarit K63 / 65 pari 36€
Kaasarit K301/302 pari 30€ ,(osa näytti olevan pikkuisen käytettyjä )
Laturit 12v 150 W 38€
laturi 12 v 500 W 92 €
Täydelllinen vauhtipyörä/kytkinpaketti leveällä starttikehällä 83 €
pelkkä starttikehä (se kapea ) 42€ ( tää oli kalllis ???)
Itse Starttimoottori 37 € ( joo joo, on halvempi kuin se kehä... )
Vetävä sivuvaunu Kitti ( perä, sivukardaani ja sivarin murikka ) 125€
Pitkä nelonen rataspari, 9€
Kehui että alennuksista voidaan hyvin neuvotella.....
Osien trokaajan numero on: + 380 8 0679710049 ( mobile ), + 380 44 41060284 ( koti ). Puhuu vain Venäjää /Ukrainaa.
Osoitetta en nyt muista mutta on se mulla jossain ylhäällä... joku Xochxxohoo ulitsa se oli..
Pihalla oli uusia ja vanhoja fillareita... hauskoilla laatikkomallisilla sivuvaunun kopilla....Rabota versioita kaiketi...
Harmi ettei ollut kameraa mukana...No ensi kerralla on.
Ukrainan valuutta ( Hrivna, tai Grivna ) on muuten siitä kiva että 1 Hrivna = 1 Markka, eli siis 1 €= 5,97 Hrivnaa joten hintoja on kiva vertailla vanhemmankin väen....
Kyselin myös että missä se tehdas oli, ei sinnekään ollut kuin 10 minuutin ajomatka, eli keskellä Kiovaa... vaan ei ole kuin rakennukset jäljellä. Jotain varaosatuotantoa on kuitenkin vielä jäljellä....
Itse ostin vimosen päälle tuliputket, 7€ pari ( Ostin vielä varaparinkin, ken tarvii?)
Ennakonsäädintööttivalonvaihdinmysteerion... Joo siellä oli, ja kiiltäviä 8€
Pitkän nelosen pakkilaatikkoon, 9€.... on kyllä pikkuisen roisin näköinen pari ..sekä sivuvaunun peitteen, 6€, upea.
No parin viikon kuluttua uudelle matkalle. Lentsikkaan ei vaan ole kiva viedä isoa lastia.....