Käykö motonetin 6v puola m-72 Uraliin

Kaikki sähköön liittyvä keskustelu.
Avatar
tweens
10
10
Viestit: 20
Liittynyt: 07.09.2009 14:41
Paikkakunta: Vantaa

Käykö motonetin 6v puola m-72 Uraliin

Viesti Kirjoittaja tweens »

Hei viisaammat! Pyöräni lakkaa sytyttämästä kun kastuu sateessa tai pesussa. Oisko konkka tai puola joka imaisee vettä? Tulpan johdot ja hatut on uudet. Mietin minkä osan vaihtaisin seuraavaksi.. Kannattaako Motonetin 6v puolaa kokeilla?
Idänpyörän identiteettiä etsimässä....
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 8269
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala

Re: Käykö motonetin 6v puola m-72 Uraliin

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Laita mopo käyntii hämärässä (vaikka tallin ovella) ja suihkuta sumutin pullolla vesisumua eri kohteisiin ja alkaa näkyä kipinöitä tai sammuu kun osut oikeaan kohteeseen.. epäilen että kosteus pääsee jakajaan(jos siinä on perinteinen jakaja) tai ulkoisen puolan eristeessä likaa tai halkeama jota myöten lyö läpi. mutta hämärässä pitäis kipinät näkyä mistä läpi lyö..
Avatar
tweens
10
10
Viestit: 20
Liittynyt: 07.09.2009 14:41
Paikkakunta: Vantaa

Re: Käykö motonetin 6v puola m-72 Uraliin

Viesti Kirjoittaja tweens »

Kiitos neuvosta! Kokeilen heti kun saan pyörän käyntiin! :roll:
Idänpyörän identiteettiä etsimässä....
Avatar
kauko
10
10
Viestit: 12
Liittynyt: 19.07.2013 10:27
Paikkakunta: Vääksy

Re: Käykö motonetin 6v puola m-72 Uraliin

Viesti Kirjoittaja kauko »

Uudistaisin alkuperäisen kysymyksen Motonetin puolasta hinta on sopiva , onko kokemuksia ? K-pyöräni sytytys pelaa kyllä mutta jos varalle ostaisi.
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 8269
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala

Re: Käykö motonetin 6v puola m-72 Uraliin

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Jos siinä on alkuperäinen sytytys systeemi, niin sen alkuperäisen puolan ensiö vastus on 1 ohmin luokkaa, eli siinä vastaavassa korvikkeessa olisi hyvä olla liki saman arvoinen käämi. Muuten saattaa käydä niin että kärjet/konkka kuormittuu liikaa ja kypsyy nopeammin. Millainen se motonetin puola on onko linkkiä? mulla on noita tarvike puolia aika lailla, jos sattuisi sama niin voisin mittailla noita arvoja alkuperäiseen verraten..löytyy kyllä alkuperäinenkin puola... :mrgreen:
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 8269
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala

Re: Käykö motonetin 6v puola m-72 Uraliin

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Näyttäis tuossa alkuperäisessä puolassa olevan ensiö 1 ohm. ja toisio 3 k ohmia. tarvikkeessa ensiö 1 ohmia ja toisio 10 k ohmia.
Avatar
kauko
10
10
Viestit: 12
Liittynyt: 19.07.2013 10:27
Paikkakunta: Vääksy

Re: Käykö motonetin 6v puola m-72 Uraliin

Viesti Kirjoittaja kauko »

Asia harvinaisen selvä otan ne molemmat kuten puhelimessa sovittiin. Pistän vielä Yveetä kiitoksia taas vaivannäöstä T: eläkeukko Kauko
Avatar
jopesa
2000
2000
Viestit: 2498
Liittynyt: 13.09.2013 16:36
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Re: Käykö motonetin 6v puola m-72 Uraliin

Viesti Kirjoittaja jopesa »

Joskus tuntuu että ois se helppoa kun sais piuhan toiseen ihmiseen kiinni ja vaihtaa dataa :mrgreen: matilla tota tietoa löytyy :banana-linedance:
Vastaa Viestiin