Mustat kilvet kaikille

Vastaa Viestiin
Silervo

Mustat kilvet kaikille

Viesti Kirjoittaja Silervo »

Jossei joku tiänny ni sanonpa vaa että mustat kilvet saa kaikki vm-74 tai vanhemmat motskat. Mulla ja kaikilla kavereilla on jo tilauksessa. JEE.
Uralrane
1000
1000

Musta tuntuu

Viesti Kirjoittaja Uralrane »

Ihanaa. Mutta meilläpä muilla on vitivalkeat, ihan ilman erikseen tilaamatta! Ja jos oikein museoajoneuvoa rakennellaan niin ihka-aidot Ämmäkilvethän siitä räpsähtää :shock:

Kuva
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
Pane

Viesti Kirjoittaja Pane »

Aika suppeet valikoimat sulla. Ite ku pahville piirtelee saa sellaset ku haluaa, ei tartte ees hakee mistää.
VesaV
100
100

Viesti Kirjoittaja VesaV »

Tossa lueskelin vanhoja juttuja ja aattelin nostaa tän ylös ja kysellä että pitääkö tämä paikkansa ja saako mustat kilvet myös myöhemmin rajanyli tuotuun vanhaan pyörään? kelläät tietoa asiasta?
Mustat kilvet sopis vaa tyylin eikä mikää museo touhu innosta... :)
NASA spent a decade and 12 billion developing a pen that worked in zero gravity.
The Russians used a pencil

K-750, IC jupiter
sropov
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

Viesti Kirjoittaja sropov »

Mustat kilivet saa kaikkiin tarpeeksi vanahohin kamppeisiin. Tai jos ny moottoripyörää tarkotat, nii varmaan riittää yksiki kilipi.

Velimiehellä oli joskus 1978-79 Honda 500 four motskari. Siinä oli mustat kilivet. Syynä oli se, että se oli rekisteröity semmosella alueella, misä vallesmannin varastoon oli jääny mustia rekkareita. Nuukana (nimis)miehenä oli sitte käytäny näitä mustia kai niin kauan ku oli mistä ottaa.

Se alakuperänen rekisteröinti oli tapahtunu josaki tuosa ruohtinkielisellä Pohojammaalla. Pedersöre tai jotaki sinnepäin.

Muistaako kukkaan muu vastaavaa tappausta?
Paltusjärven Käry

Monialaurheilemisseura.
VesaV
100
100

Eili ei ole tarttenu olla mustalla kilvellä koskaan suomen rekisterissä? riittää kuha on vanha...

jos näin niin tarttee käydä konttorilla kilpee kyselemäs... :o
NASA spent a decade and 12 billion developing a pen that worked in zero gravity.

K-750, IC jupiter
sropov
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

Viesti Kirjoittaja sropov »

Juu, sitte ku o ikkää riittävästi nii kilipi tummuu. Joski vaatii käynnin katsastus konttorilla. Ja liitte pengar oksoo.

Viikolla kävin tuon pösövamilialen katsastaan. Niinku toisen kerran tälle kevväälle. Katsastaja näki kolleekansa laatiman vikalistan ja meinas, että "jaaha, sitä on sitte ollu niinku kotiläksyjä." Minä siihen meinasin, että joo, oon korijannu ne mitä tuohon lappuun on merkattu.

Sitte se ajo leijonakeulan halliin. Minä sille ihimettelin, että minkä tähen se pittää koko auto sisälle ajjaa, jos kolome pikkuvikkaa vaan on. Isot hallin ovet auki ja se jäläkitarkastusviitonen mennee jo pelekästään lämmityskuluhin. Ei kai vaan inspehtoori eppäile mun puhheita?

Sitte mainihtin, että eihän katsastaja ei oo ennää virkamies, niinku ennen. Mutta näkkyy jääneen virkamiesmäinen eppäily kuitenki vähä niinku reliikkinä tai muinaismuistona jälelle. Virkamiehen hommaanhan kuuluu nimenommaan eppäillä toisten tekemisiä tai sanomisia.

Se meinas, se katsastaja, että ei hän eppäilekkään mun puhheitani, hän vaan haluaa nähä kuin hyvin ne on korijattu. Että voi sitte ihte ottaa mallia, jos tarttee tehä samanlainen homma.

Loppujen lopuksi lapusta löyty leima hyväksytty/kotkänt. Tästä voijaan päätellä, että sain ainaki viismiinus niistä kotitehtävistä arvosanaksi. (Joskus koulusa ollesa tuli matikasta ehot. Sain ehtolaiskuulustelusa arvosanaksi viislus. Eli kirkkaasti läpi. Heh, opettajaa harmitti)
Paltusjärven Käry

Monialaurheilemisseura.
kelju m63

Viesti Kirjoittaja kelju m63 »

Kyllähän ne saa :-D :-D :-D Mutta eiköhän toi pykälä koske noita alle-74 niin sanottuja suomi pyöriä :evil: :evil: :evil: Mutta jos oot tuonu pyörän muualta taitaa tulla toppi jos et museoi :-D :-D :-D :-D :-D
VesaV
100
100

VesaV

Noniin tätä tässä hain.... koska pyöräni on tuotu myöhemmin niinku melkee kaikki näistä... eli vaikka ikää onkin 45V en silti saa mustia kilpiä...

on se kummallista kun vanhaan pyörään ei saa vanhoja kilpiä... :evil:

K-750, IC jupiter
KAH
200
200

Viesti Kirjoittaja KAH »

Rekisteriotteessa lukee:pyörä tuotu käytettynä Virosta.
Katsastusasemalla tilasivat mustan kilven ja vielä soittivat kun se oli heille tullut,maksoi 8 euroa. Vuosimalli -68,tuotu muutama vuosi sitten. :D
Timpa
1500
1500
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timpa »

Outoa. Samat pykäläthän niillä pitäisi kaikkialla olla.

Tai sitten on konttorilla varmuuden vuoksi kielletty mustien kilpien mahdollisuus, kun ei ole tiedetty asioiden oikeaa kanttia.

Oli se vanhan systeemin aikaan asiointi helppoa. Kaikki kiva oli kiellettyä.
kopase tosta: 0440928192
kelju m63

Viesti Kirjoittaja kelju m63 »

Yritin tilauttaa kans katsastuskonttorilla mustia kilpiä :smt013 :smt013 :smt097 :smt097 niin katsatusmiäs katto jostaki ake:n ohjekirjasta ja sano vain ennen -74v suomeen tuodut saavat mustankilven,ilmeisesti sulla kävi hyvä säkä kun sait :smt041 :smt041 ja tää mun juttu vuonna 03-04,voihan neki asiat muuttua,mutta tuskin
Timpa
1500
1500
Viesti:

Kauhean kaivelun jälkeen AKE:n sivuilta löytyi tälläinen tekstinpätkä:

Mustapohjaiset rekisterikilvet voidaan antaa myös ajoneuvolle, joka on ollut aikaisemmin Suomen rekisterissä mustapohjaisilla kilvillä tai jos ulkomailta tuotu ajoneuvo on otettu käyttöön ennen vuotta 1972.

http://lomake.fi/ohjeet/Erityiskilpi_ohje_fi.html

Tuo on erityiskilpiä käsittelevän tilauslomakkeen ohjeissa piilossa.

Pitihän se tarkistaa ajoneuvoasetuksista:
Asetus ajoneuvojen rekisteröinnistä 18.12.1995/1598
36 §...
f) ajoneuvoa varten voidaan hakemuksesta antaa rekisterikilvet, joissa a kohdassa tarkoitettu «rekisteritunnus» on valkein merkein mustalla pohjalla ilman kansallisuustunnusta, jos Suomessa rekisteröidyssä ajoneuvossa on aikaisemmin ollut tällaiset kilvet tai jos ulkomailta tuotu ajoneuvo on otettu käyttöön ennen vuotta 1972; Ajoneuvohallintokeskuksen antamia erityisesti museoajoneuvolle tarkoitettuja rekisterikilpiä ei anneta muille kuin museoajoneuvoiksi rekisteröidyille ajoneuvoille.
Löytyy osoitteesta: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19951598

Eli ei muuta kuin hakemaan mustapohjaisia kilpiä.
VesaV
100
100

voe pylly....

kävin konttorilla ja olin menos kilpiä tilaan kunnes huomasin pöydällä museopyörän kilvet ja tajusin että se musta kilpi o aton kilve näkönen pitkämäinen kilpi :S jäi sitte kilpi tilaamatta ku ei sellasta saa kiinnitettyä mun pyörään... harmi mulla oli kokoajan sellanen käsitys että se on samalainen ko normaali pyöränkilpi mutta musta... :lol:

mutta tulipahan tämäkin asia selvitettyä perinpohjaisesti myöhempää tarvetta varten (autot)... kiitos siitä :wink:

K-750, IC jupiter
cedricfan
3000
3000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cedricfan »

Nykyisin mustan kilven saa myös käytettyinä 72 jälkeenkin maahantuotuihin, kunhan itse peli on "mustapohjaisten" ajalta.
Museopeliin taas saa mustapohjaisena uuden TAI vanhan tunnuksen, ihan miten tahtoo.
Katsastuskonttoreille nämä ovat ihan liian vaikeita asioita...
Uralrane
1000
1000

Viesti Kirjoittaja Uralrane »

VesaV kirjoitti:kävin konttorilla ja olin menos kilpiä tilaan kunnes huomasin pöydällä museopyörän kilvet ja tajusin että se musta kilpi o aton kilve näkönen pitkämäinen kilpi :S jäi sitte kilpi tilaamatta ku ei sellasta saa kiinnitettyä mun pyörään... harmi mulla oli kokoajan sellanen käsitys että se on samalainen ko normaali pyöränkilpi mutta musta... :lol:
Niin ja se tämän päivän musta kilpi on muutaman millin pidempi kuin aiemmin oli. Tekevät samalla koneella kuin autoihin. Ennen oli eri prässi vankilassa pyöränkilpiä varten (=aihio pikkasen lyhyempi), mutta menivät särkemään sen. :?
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
Jonaz

Mustatkilvet kaikille

Viesti Kirjoittaja Jonaz »

Kävin kolme viikkoa sitten katsastuskonttorilla (Kotka) kysymässä mustiakilpiä omaan K:n (vm-69, tuotu Virosta), konttori rouva soitti kilpikeskukseen ja sieltä todettiin, että on mahdollista saada mustakilpi. Ei muuta kun kilpi tilaukseen, toimitusaika n. 3 viikkoa. Viimeviikolla (14.6.) kävin hakees kilven ja ne p***keleet oli tehny saman mallisen, kun valkopohjainen mp:n kilpi! Eihän sellasta mustaakilpee ole koskaan suomessa mp:ssä ollu! Olisin just nimenomaan halunnu sen vaakamallisen kilven.En tiiä onko se edes laillinen, mutta kyllä se mulla pyörässä kiinni on.Täytyy pitää kuitti aina mukana, että saa vallesmannit uskomaan että se on valtionpajalla tehty.
Timpa
1500
1500
Viesti:

Ei tartte. Ne saa nykyjään kännykällä rekisteritiedot suoraan ARK:lta.
Mutta aika paska juttu muuten.
VesaV
100
100

Timpa kirjoitti: Mutta aika paska juttu muuten.
no perkeles saisinkoha mä sellase samalaisen minkää ko sellatteen haluisin just !

K-750, IC jupiter
Vastaa Viestiin