POP:n ihmeellinen laskutussysteemi

metsuri Torkkelista
700
700

POP:n ihmeellinen laskutussysteemi

Viesti Kirjoittaja metsuri Torkkelista »

Ihmetyttää tuo POP:n laskutuskäytäntö. Tein yhteen mopoon vakuutuksen sinne kun ei ollut kauheita bonuksia. Kesä meni ok, tosin kun olin sinne yhteydessä puhelimitse niin ne selitti jotain, että laskutus on jotenkin kesäpainotteinen??
Poistin mopon liikennekäytöstä syksyllä. Sain pienen hyvityksen vika laskusta jotain 14e. Mutta yllätys yllätys, liikennekäytöstä poiston jälkeen pamahti jotain 60e lasku ja laskutuskausikin ajoittui talveen, ei perkele. No olin sitten yhteydessä sinne POP:iin . Ne vaan selitti, että se lasku kohdistui niihin kesäkuukausiin.??? Kaikki laskut oli kesällä maksettu ajallaan ja oikeilla summilla.

Oikeastaan siitä liikennekätöstä poistolla ei ollut mitään merkitystä, maksoin melkein saman kuin vuosimaksu. Pitää kyllä vielä olla yhteydessä POP:iin ja vaatia ihan tarkat laskutusperusteet eri kuukausilta.

On se kyllä muilla yhtiöillä selvempää, on laskutuskausi, maksat pois ja se on siinä.
cedricfan
3000
3000
Viesti:

Re: POP:n ihmeellinen laskutussysteemi

Viesti Kirjoittaja cedricfan »

Ei ole, kaikilla on kiinni vakuutuksen tyypistä tuo saatko talvesta hyvitystä enemmän vai vähemmän. Lopputulos eli koko vuoden hinta on silti liki sama. Eli tuo ruljanssi seisonnasta halutaan minimoida.
Suzuki VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
kelju m63
2000
2000

Viesti Kirjoittaja kelju m63 »

:mrgreen: Moro.
Itselläni myös pop vakuutus , maksua tuli kesäkuussa 71€ laitoin syksyllä llikennekäytöstä poiston fravin sivuilla tuli palautusta 48€ .
Helposti onnistuu .
Ural M-61 , Ural M-63
kalkkuna
4000
4000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Äsken POPista soittivat, iha pyytämättä. Aikamme juteltiin. Lopulta kaikkien mun POPissa olevien pärrien liikennevakuutusponus napsahti 81% kohdalle ja _hinnat säilyivät samana_ kuin viimevuonna (oli jo edukasta tätä ennen). Samalla kumpaankiin autoon tulee 83% bonusket liikennevakuutuksiin mikäli niiden yhtiötä vaihdan.

On tää maailma kumma.

Tapiolassa koittivat tonnien maksua ku K pyörässä on 93kW tehoa ja maailman vaarallisin kampe. Pitkän vänkäyksen jälkeen myösnivät että tehot on mitä on, mutat tehoilla ei ole vaikustsusta vakuutuksen hintaan... Hinta on ja pitää.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Uskila
4000
4000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Jep ja pankkitunnuksilla pääsee oma palvelussa pöyhimään vakuutuksia…

Ps sieltä löytyy vakuutuskirjat ja maksut

;-)
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
metsuri Torkkelista
700
700

Joo,olin yhteydessä sinne POP:iin. Touko-syyskuulta tulee 80% maksusta, loput kuut onkin sitten jotain hassuja prosentteja. Tää on menneen talven lumia.

Tämä onkin sitten paras juttu. Mopossa missä on max bonukset oli vakuutus Tapiolassa. Vakuutuskausikin kun oli just päättymäisillään, niin sanoin vakuutuksen irti. POP lupasi myös sen 83 % kaikkin mopoihin. Nyt kärsii pitää kaikkia kolmea pyörää vakuutuksessa. Vaikka pitäs sen neljännenkin, mutta sitä pitää vähän ehostella, onhan se tosin ajokunnossa.
cedricfan
3000
3000
Viesti:

Jep. Kaikki kolme pyörää POPissa ja ilman katkoja, koska niiden hinnalla voi pitää kaikki ajovalmiina, ympäri vuoden.
markus1
50
50

Viesti Kirjoittaja markus1 »

Hirveä kone kalkkunalla K-pyörässä jos siinä on 93kW tehoa, sehän on n.125hv taitaa olla turbolla. Sillä kyllä repii asfalttia ja kulkee hyvin? Ei ihme että vakuutus maksaa.
kalkkuna
4000
4000
Viesti:

Ei niitä hevosia sitte kuitenkaan löytyny. Lupasin kyllä maksaa Tapiolalle useemman tonnin vakuutusmaksun (mitä halusivat) jos tehot penkittävät. Otti aikaa ennenku myönsivät. Ja maksuthan ei muuttuneet tän jälkeen. Kuulemma teho paino suhde ei vaikutakkaan MP vakuutusmaksuihin. Eivät kyllä osanneet sanoa mikä vaikuttaa. Harmittaa kun näitä puheluita ei yksityishenkilöt voi nauhotella (helposti).

Mun GN250 oli kans Tapiolan mukaan vaarallinen katutykki josta perittiin kovaa maksua sen tehojen takia.
jopesa
2000
2000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jopesa »

Jep mulla murtauduttiin liikeeseen vuosia sitten ja vietiin karvanvaille tonni käteistä. Viiteen muuhunkin liikkeeseen murtauduttiin ja vietiin vain rahat, muille korvattiin mulle ei oli nääs tapiola vakuutusyhtiönä :mrgreen: no oma vastuu on neljä sataa ja loput ois tapiola joutunut korvaamaan. Vastaus oli että ei korvata kun ei ole murron jälkiä. No minä siihen valitusta että muille vastaavan murron kohteeksi joutuneille on korvattu. Vastaus oli että jos mun sanojen mukaan muille on korvattu, ei riitä että asia otetaan uudelleen käsittelyyn. Sanoin samantien kaikki firman ja henkilökohtaiset vakuutukset irti lähitapiolasta. Kummasti alkoi soittelemaan perään että jos nyt kumminkin he korvais. Siihen mää että ei tarvi. Menee toiminnan hävikkiin :mrgreen: ja lupasin vielä ystävällisesti kertoa AINA KUN JOKU sivuttaa aihetta heidän yhtiöstään...
metsuri Torkkelista
700
700

Kaveri oli kyselly IF:stä vähän päivityksiä

"Minkänlaista päivitystä tarjoatte kolmelle moottoripyörälleni?"

Emme tarjoa mitään päivitystä moottoripyörillenne. Ne vain nostaisivat hintaa.

Ystävällisin terveisin

Joshua Kaijankoski
Palveluneuvoja
If asiakaspalvelukeskus
Puh 010 19 19 19
Fax 010 514 2880
asiakaspalvelu@if.fi

Hitto ku en muistanu, että täällä on joku lätinä vakuutuksista. Tän lätinänhän vois joku mode siirtää sinne tarvittaessa.
asiantuntija
500
500

Viesti Kirjoittaja asiantuntija »

Itse siirsin pop 10 pyörää ja 6 autoa eilen. Kyllä kannatti nyt on hinnat kohdallaan. Ei tarvi autoja tai moottoripyöriä museotarkastuttaa eikä edes kannata jos ei myyntimielellä ole. Ymmärtääkseni pop ei ole kuin yhdenlaista vakuutusta ja aina voi laittaa seisomaan. Maksu on kesäpainotteinen. Minimimaksu on 20€ pyörääkohti vuodessa jos päivänkin ajaa, jos seisoo koko vuoden ei kulua.
K-750 M
Hirsiki
100
100

Viesti Kirjoittaja Hirsiki »

Jo olemassa olevien POP-Vakuutuksien päivityksellä 2 auton ja 2 moottoripyörän osalta hinnat laskivat entisestään vielä 314,77€/vuosi. Aika hyvä tuntipalkka varttitunnin puhelulle :dance:
Eli päivitin bonukset uuden mallinmukaisiksi, kyllä kannatti :banana-fingers:
CJ750 M1M Sidecar & CJUral750 Sidecar & CJ750 M1M Solo
Slowly but surely - Like the Long River
haapataavi
75
75

Viesti Kirjoittaja haapataavi »

Kävin POP sivuilla laskemassa vakuutuksen hinnan sekä omalle (Honda) että vaimon (Kawasaki) moottoripyörälle ja tein mielenkiintoisen havainnon. Jos vakuutuksen ottaa heti (30.3.) on hinta selvästi halvempi kuin nykyinen, mutta jos paneekin vakuutuksen alkamaan huhtikuun 1. päivänä, on hinta selvästi kalliimpi. Euroina 172.48 -> 265.87 ja 79.69 -> 138.94. Melkoinen hinnannousu siis. Enpäs ihan vielä vaihda vakuutusyhtiötä jos nuo on uudet hinnat huhtikuun alusta.
IMZ-8
200
200

Viesti Kirjoittaja IMZ-8 »

:mrgreen:

Nyt siirtyi minunkin kaikki vakuutukset Pop.iin Uralin ympärivuotinen liikennevakuutus täysillä boonuksilla 87,28€ kyllä nämä hinnat tekee museoinnistkin tarpeetoman, eikä tarvii leikkiä tarpeettomien liikennekäytöstä poistojen kanssa.

:-P
Heimo
50
50

Viesti Kirjoittaja Heimo »

Olipa kallis, mä sain vakuutuksen 59€ vuosi :whistle:
kalkkuna
4000
4000
Viesti:

Riippuu vuosimallista. Uudemmat pyörät moderneilla 750 koneilla pikkase kalliimpia. Vanhat 650 pärrät halvempia.
Heimo
50
50

Viesti Kirjoittaja Heimo »

Ok, hyvin kyllä tippui hinta kun kyselin. Viime vuosi oli 160€, mutta nykyään sai samat täydet bonukset molempiin pyöriin.
metsuri Torkkelista
700
700

Aika outoa, ettei tuosta POP:n systeemistä kukaan kirjoitellut kolmeen kuukauteen. Lakihan yymmärtääkseni mahdollisti homman homman vuoden alusta. No milloin se sitte alkoi POP:ssa pelittämään, en tiedä. En tosin avannut Roikan sivuja yli kahteen kuukauteen, mutta kattelin ketjua MP:n vakuutukset, ei siellä ollut mitään turinaa asian tiimoilta. Vai ovatko kaikki pitäneet asiaa itsestään selvänä ( vai asiaa omana tietonaan). Ei se kyllä kaikille ole ollut tiedossa jos nyt vaikka seuraa tätä ketjua. Itsekkin sain vinkin Kalkkunan postauksesta, ei käy kuin kiittäminen Kalkkunaa.

Eipä liene sama systeemi kaikissa yhtiöissä?
asiantuntija
500
500

Viesti Kirjoittaja asiantuntija »

Minulla molemmat K-750 64€ vuosi ja ic 49 molemmat 58€ vuosi
K-750 M
robin
1000
1000

Viesti Kirjoittaja robin »

Mulle tarjosivat just männä viikolla POPista Dnepriin 404€/vuosi (tässä mukana 40% bonarit), pojan Husseen olisi ollut 1363€/v (40%). Ei tarvinnut ottaa tuolta vakuutuksia. OP:sta sai 20% bonarit ja per pyörä noin 400€/vuosi ja seisonta ajalta ei tarvitse maksaa joten jotain parisataa per vuosi tulee maksamaan per pyörä ja hinta tulee tippumaan kun bonarit aikanaan kasvaa.

Tuntuu olevan täysin mielivaltaista tuo hinnoittelu vaikka kyseessä on perus liikennevakuutus.
Korhosen Mara
300
300

Viesti Kirjoittaja Korhosen Mara »

No joo, onhan tuo aika kummaa, kun miettii että minulla on IC:ssä vakuutus Popista puolisentoistasataa euroa vuodessa, eikä bonuksiakaan ole vielä paljoa kertynyt. Perushinta varmaan parin sadan tuntumassa.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.
NeuVöru
300
300
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NeuVöru »

Minulle tarjosivat POP:sta vakuutusta Neppariin 275€ /vuosi. Kun kerroin, että lajitovereille he ovat antaneet samanlaisille pyörille alle 100 € / vuosi, niin he vain totesivat, että ei ole samanlainen pyörä. Kun kerroin, että toisen merkki on Ural ja toisen Dnepr mutta pyörät ei ole kovinkaan paljon erilaisia, paino ja tehot ovat samaa luokkaa. Ei vaikutusta. Sitten he ilmoittivat että rekisteritiedoissa minun pyörän merkki on KMZ ja malli-tai tyyppitietoa ei ole, joten kannattaa mennä katsastuskonttorille laittamaan rekisteripapereihin mallitiedot!
Mikä on Denpr 10-36 virallinen tyyppitieto?
Vakuutusyhtiöt ovat kyllä melkoisia itsevaltiaita. Olen sen vuosien aikana saanut kokea monin tavoin.
cedricfan
3000
3000
Viesti:

Jep.
Ei saaneet IFfissä mun "M"-merkkiselle pyörällekään kaivettua järjellistä maksua. Ja hassuinta oli se, että se pyörä oli edellisellä omistajallakin ollut IFfissä, samalla rekkarilla, mutta järjellinen maksu...
Eli jos pyörät on rekisteröity miten sattuu, niin ei voi olettaa, että vakuutusyhtiö osaa arvata, mikä se laite on. Katsastuskonttorille siis muuttamaan tiedot oikeiksi.
robin
1000
1000

NeuVöru kirjoitti:Minulle tarjosivat POP:sta vakuutusta Neppariin 275€ /vuosi. Kun kerroin, että lajitovereille he ovat antaneet samanlaisille pyörille alle 100 € / vuosi, niin he vain totesivat, että ei ole samanlainen pyörä. Kun kerroin, että toisen merkki on Ural ja toisen Dnepr mutta pyörät ei ole kovinkaan paljon erilaisia, paino ja tehot ovat samaa luokkaa. Ei vaikutusta. Sitten he ilmoittivat että rekisteritiedoissa minun pyörän merkki on KMZ ja malli-tai tyyppitietoa ei ole, joten kannattaa mennä katsastuskonttorille laittamaan rekisteripapereihin mallitiedot!
Mikä on Denpr 10-36 virallinen tyyppitieto?
Vakuutusyhtiöt ovat kyllä melkoisia itsevaltiaita. Olen sen vuosien aikana saanut kokea monin tavoin.
Mitäs sulla oli bonukset tuossa 275€/vuosi hinnassa ?
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Kysy Pentti millä tyyppimerkinnällä saa halvimman vakuutuksen..sehän on ihan sama onko siellä papereissa K..Ural..IMZ..KMZ..Dnepr ..mulla oli papereissa Ural K 750 ? ja ihan Lahden katsastusasemalla tyyppi ja runkonumero tarkastettu (kuten otteessa oikein luki) no ei siinä mitään ,ei se ollut menoo haittannut, ja konehan oli Ural 650 joka oli otteessakin mainittu...no nyt kun muutettiin vw koneelle ja kaikki dokumentit oli varmaan mukana,,niin siitä leivottiin ..MERKKI ON K...siis pelkkä K..no ihan kiva merkki ja kuutiotilavuus 1300 cm
Vakuutusyhtiöt pelaa rahasta..joten pelataan rahasta ... :lol:
ps.mulla taitaa olla tämä 1.3 K jotain 240 pintaan vuosi...
robin
1000
1000

Mulla lukee papereissa Dniepr, saiskohan halvemmalla kun lukis oikein eli Dnepr :)

Tuossa kun vakuutusyhtiöitä huudattelin, niin jokapaikassa kysyttiin Dneprin tehoja mutta yhdessäkään tehoilla ei ollut mitään vaikutusta vakuutusmaksun summaan.

Dneprin osalta kaikissa yhtiöissä oli hinnat aika samaa tasoa mutta tuon Husqvarna SMR 125:sen hinnat heitteli älyttömästi, kallein 1363€/v (40% bonareilla) ja halvin 388€/v (20% bonareilla). Niin ja tuosta 388€:sta ei jää kuin noin puolet maksettavaa, kun pyörä on kuitenkin puolet vuodesta seisonnassa. Yhdessä firmassa oli Husseen vakuutus vuodeksi vajaa 800€ ja se ei olisi edes seisonnalla muuttunut miksikään.
kelju m63
2000
2000

Viesti Kirjoittaja kelju m63 »

:mrgreen: Moro.
Suzukissa kaskollinen pop vakuutus 220€ bonus 55% 650cc .
Ural 35€ vuosi museo.
Ural M-61 , Ural M-63
cedricfan
3000
3000
Viesti:

robin kirjoitti:Mulla lukee papereissa Dniepr, saiskohan halvemmalla kun lukis oikein eli Dnepr :)
Todennäköisesti. koska niitä Dnieprejä ei montaa ole, eli iso riski.
Taisto Naavaparta
300
300

Viesti Kirjoittaja Taisto Naavaparta »

Ural/BMW. kasko+liikenne 168,62....Suzuki vl 1500. kasko+liikenne 147,66...Suzuki c 1500. kasko+liikenne 163,23,tämmösiä hintoja aluksi antovat. Bonukset: liikenne 83 Ja sanovat että tarkistellaan hinnat vielä jos kolome pyörää laittaa tuonne Poppiin. Yks pyörä sielä jo onkin.
Kyllä on raskasta olla komia.
Vastaa Viestiin