6v mittari

Vastaa Viestiin
TM
10
10
Viestit: 13
Liittynyt: 02.09.2004 17:42
Paikkakunta: Heisinki

6v mittari

Viesti Kirjoittaja TM »

Terva toverit?
Oisko kellään myytävänä tai tietäiskö kukaan mistä sais 6v lataus mittarin .Siis sellasen joka asennetaan pysyvästi kiinni.Jos tietoa niin vastaukset vaikka tänne nettiin tai soittakaa numeroon 0405257452
Avatar
trauma
400
400
Viestit: 458
Liittynyt: 18.09.2004 16:20
Paikkakunta: Kortesjärvi

Viesti Kirjoittaja trauma »

Jos amppeerimittaria kaipailet, ei ole väliä onko se kuus vai kakstoista volttinen. Eli voit hakea ihan tavallisen autokäyttöön tehdyn latausvirtamittarin. Mittarivalon lamput tietusti pitää vaihtaa kuusvolttisiksi jos valot haluaa.
Latausjännitettä mittaamaan voi olla vaikeampi kaupasta löytää. 12V:n mittarista tietysti saa sarjavastuksia muuttamalla kokeiltua sopivan. Asteikko vaan pitäisi rakentaa sitten ominkäsin (tai kompuutterin avulla).
TRauma
Ikuisuusrojektipäällkkö. Pers'aukiset Eläkeläislehtorit ry.
TM
10
10
Viestit: 13
Liittynyt: 02.09.2004 17:42
Paikkakunta: Heisinki

Viesti Kirjoittaja TM »

Kiitos traumalle vastauksesta. Kyseltyäni asiasta viisammiltani oon tullu siihen tulokseen että laitan sen amppeerimittarin.Mutta mutta mitenkäs se kytketään.Ja onko joku mittari suositus vai otanko ekan joka käteen tulee? Näihinku joku antas vastauksen niin otsin harasoo vai miten se meni.
TM
10
10
Viestit: 13
Liittynyt: 02.09.2004 17:42
Paikkakunta: Heisinki

Viesti Kirjoittaja TM »

Ai niin se pyörä on K-750 M vuosimallia 1968
Avatar
trauma
400
400
Viestit: 458
Liittynyt: 18.09.2004 16:20
Paikkakunta: Kortesjärvi

Viesti Kirjoittaja trauma »

Amppeerimittari kytketään irrottamalla latausreleeltä akulle latausvirtaa syöttelevä piuha ja kierrättämällä se mittarin kautta. Piuhan värejä tai releen venäättäläisiä kirjaintunnuksia en nyt ulkoa muista.
On olemassa myös mittareita, joissa johtoa ei edes tarvitse katkaista. Se vaan painetaan mittarin takaosassa olevaan hahloon ja kiristetään nippusiteellä paikoilleen. Tarkkuus tällaisella kyllä on vähän heikompi.
Nuo autojen mittarit saattavat olla +- 40A:n mittareita. Sellainen ei näillä mahtavilla lataustehoilla oikein selkeää arvoa näytä. Kannattaakin metsästää +- 20A:n mittari, niitäkin löytyy
TRauma
Ikuisuusrojektipäällkkö. Pers'aukiset Eläkeläislehtorit ry.
Vastaa Viestiin