Sivu 1/1

Lampun kanta ?

Lähetetty: 09.12.2021 20:29
Kirjoittaja robin
Mahtaako tähän passaavan lampun kanta olla nimeltään P15d-30 vaiko jotain muuta ? Pitäisi löytää passeli 12v lyhyet/pitkät polttimo ja taidan koettaa onnea ja metsästää maailmalta jonkun LED polttimon vaikka olen vannonut etten ledejä mihinkään koskaan tunkisi :lol:

IMG_8980.jpeg
IMG_8988.jpeg
IMG_8991.jpeg

Re: Lampun kanta ?

Lähetetty: 09.12.2021 21:15
Kirjoittaja TimoS
Tommoseen lamppuun juotat pyöreän laipan, niin siinä se on.

Re: Lampun kanta ?

Lähetetty: 10.12.2021 09:15
Kirjoittaja robin
Tätä laipatonta ei tuntunut löytyvän 12V versiona. Motonetissä eilen pitkän tovin metsästin polttimoita ja tuo kuvan mukainen oli tarjolla vain 6V mallina.

Mikäs tuon kuvanmukaisen lampun kannan virallinen mallikoodi mahtaa olla ?

Re: Lampun kanta ?

Lähetetty: 10.12.2021 09:49
Kirjoittaja Uskila
:mrgreen: Terve

Niin tai jos ei ole tyylillä väliä, niin vaihtaa kehykseen uuden 7" H4 umpion ...

Tai sitten väkästelee lasin irti ja vaihtaa sen uuteen umpioon ja samalla saa kirkkaan heijastimen...

Kuva

Kuva


Kuva

;-)

Re: Lampun kanta ?

Lähetetty: 10.12.2021 10:09
Kirjoittaja cedricfan
robin kirjoitti: 10.12.2021 09:15 Tätä laipatonta ei tuntunut löytyvän 12V versiona. Motonetissä eilen pitkän tovin metsästin polttimoita ja tuo kuvan mukainen oli tarjolla vain 6V mallina.

Mikäs tuon kuvanmukaisen lampun kannan virallinen mallikoodi mahtaa olla ?
Se olisi lukenut siinä Moponetin hyllynreunalapussa...

Re: Lampun kanta ?

Lähetetty: 10.12.2021 10:56
Kirjoittaja TimoS

Re: Lampun kanta ?

Lähetetty: 10.12.2021 14:04
Kirjoittaja robin
Uskila kirjoitti: 10.12.2021 09:49 :mrgreen: Terve

Niin tai jos ei ole tyylillä väliä, niin vaihtaa kehykseen uuden 7" H4 umpion ...

Muuten hyvä mutta tää ei oo 7" vaan 5" umpio :lol: Muuten vastaava kuin nepparin orggis 7" etuvalo mutta pienempi. Sama virtalukkokin käy tähän. Niin ja tyyli edellä mennään.

Tossa kattelin että lähikaupassa pitäisi olla R2 kannalla Halogenia tyrkyllä joten pitää käydä se mittaamassa. R2 hehku ei mahtunut kun lampun lasi oli niin iso ettei mennyt tuosta umpion reiästä läpi.

Re: Lampun kanta ?

Lähetetty: 10.12.2021 18:11
Kirjoittaja robin
Jos jollain sattuis olemaan edes rikkinäinen tuollainen alkuperäinen 6V lamppu, niin mahtaisko sellaisesta nähdä kannasta virallisen merkinnän ?

Tämähän ei siis ole mikään tuossa edellä mainittu kanta.

12V BA20d 35/35W näyttää tältä ja holahtaa läpi umpioon. Orggis olisi siis jotain tällaista plus sopiva kaulus millä toppaa umpioon ja pysyy paikoillaan kun tuon liittimen pyöräyttää paikoilleen.

IMG_8994.jpeg
IMG_8995.jpeg

R2 kannalla varustettu halogeeni menisi melkein mutta vaatisi lampun kannan raiskaamisen ja sitten vaatisi vielä jotain kötöstelyä että lamppu pysyy paikoillaan. Yhtä huonoon lopputulokseen päätyisi H4:llakin. Ei hyvä, en tykkää.

IMG_8993.jpeg

Umpio on päälle päin tällainen. Nätti pikkuinen 5" mulkosilmä jostain itäpyörästä tämäkin mutta ei mitään hajua mistä.

IMG_8998.jpeg

Re: Lampun kanta ?

Lähetetty: 10.12.2021 20:29
Kirjoittaja jopesa
Mites jos ottais tuosta vanhasta 6v lampusta tuon kannan ja hieman tinailis 12v lamppuun menee vähemmän aikaa siihen kun ehtii sopivaa🤔

Re: Lampun kanta ?

Lähetetty: 10.12.2021 20:32
Kirjoittaja jopesa
Mää voi käydä tonkimassa varastoja kunhan saan tenavat nukkumaan löytyykö tota lamppua 6v

Re: Lampun kanta ?

Lähetetty: 10.12.2021 22:06
Kirjoittaja robin
Tsekkaappa niin sais ainakin selville virallisen koodin. Vois sitten alkaa etsimään samalla kannalla lediä kiinasta tai vaihtoehtoisesti purkaisi tosiaan tuon laipan 6V lampusta tai teurastaisi 6V polttimon ja upottaisi sen sisälle ledin.

Re: Lampun kanta ?

Lähetetty: 10.12.2021 23:34
Kirjoittaja jopesa
Tänään ei päässyt kun huomenna on painin SM kisat ja tyttö painii siellä niin oli vähän muuta hommaa😅illalla
. Kahton kun pystyn

Re: Lampun kanta ?

Lähetetty: 11.12.2021 07:29
Kirjoittaja Uskila
:mrgreen: Terve

Ernie Franke kertoo kuupasta ja lampuista... >>>>>>> Lataa PDF:

East Higway polttimon koodi >>>>>>> КОД 72176-B ЛАМПА A6-32-21


Kuva

Ps neuvosto insinööripekkojen oma keksintö ennen GOST normia

;-)

Re: Lampun kanta ?

Lähetetty: 11.12.2021 07:41
Kirjoittaja Uskila
:mrgreen: Terve

Oma nysväys ämmään, että sain 15W 6 voltin halogeenin tuohon kantaan sovitettua...

Kuva

Ps oli tarkoitus tehdä pitkät laittamalla toinen samanlainen rinnalle eli lyhyet 1 x 15 w ja pitkät 2 x 15 w, mutta voimat loppu kesken

:roll:

Re: Lampun kanta ?

Lähetetty: 11.12.2021 09:54
Kirjoittaja robin
Kiitos kuuppa dokkarista, sitä en ollut älynnytkään Googlata. Jatketaampa tutkimuksia.

Re: Lampun kanta ?

Lähetetty: 11.12.2021 09:55
Kirjoittaja TimoS
Kytket 6v lampun kauko- ja lähivalon langat sarjaan, niin voit käyttää 6v lamppua.

Re: Lampun kanta ?

Lähetetty: 11.12.2021 12:29
Kirjoittaja TimoS
Taitaa se oikea kanta olla p42d

https://bigl.ua/ua/p1452530332-lampa-12v-5040w

Re: Lampun kanta ?

Lähetetty: 11.12.2021 18:40
Kirjoittaja jopesa
IMG-20211211-WA0002.jpeg
IMG-20211211-WA0002.jpeg (1.39 MiB) Katsottu 5686 kertaa
IMG-20211211-WA0004.jpeg

Re: Lampun kanta ?

Lähetetty: 11.12.2021 19:04
Kirjoittaja robin
Pihlipsin loota kertoikin kaiken tarpeellisen :dance: Ota nää rompepäiville mukaan, niin tehdään kaupat.

Re: Lampun kanta ?

Lähetetty: 12.12.2021 16:19
Kirjoittaja jupollo
Esim. Philipsin luettelossa vuodelta 1965 sivulla 34 on ajoneuvopolttimoiden kuvat, mitat ja kantojen tyypit.
http://www.lamptech.co.uk/Documents/Cat ... 5%20NL.pdf
Katalogeja on paljon muuhunkin käyttöön moottoripuutarhasta keittiöön.
http://www.lamptech.co.uk/Catalogues.htm