vaunun muotoja
vaunun muotoja
Terve..onko joku joskus tarkemmin vertaillut ural (1990 luvun) ja Dneprin (1990 luvun) vaunujen lullan mitoituseroja? Vaunujen peräosan luukullisuus ja luukottomuus on selvää, mutta onko vaunun etuosa nepparissa töpömpi (lyhyt nenänen) verrattuna Uralin ylväämpään hieman pystynokkaseen muotoon....Mulla on täällä 5 uralin vaunua ja 3nepparin vaunua ..niitä silmämäärin vertaillen (kaikissa jotain lisävarusteita kiinni) on mun mielestä nepparin vaunu töpömpi nokkanen kun uralin. Olisi vaan ollut nokkelaa vaihtaa yhteen keulakolari Urren vaunuu yhden peräkolari nepparin vaunun nokkaosa,,mutta onko se samanlainen,,epäilen...onko tietoo?
Re: vaunun muotoja
Iha mutuna että tarpeeksi samanlaisia siitä puolesta välistä mistä liittää alat?
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: vaunun muotoja
Mulla olis yksi soma uuden 750 (2015?) Uralin vaunu, joka on saanut keulamällin ..ja sitä on "oikoessa" paukuteltu niin innokkaasti että se on venynyt ihan "perunasäkiksi"..sen kutistelu on aika kova urakka,mutta keulapalan vaihto ei olis kova homma...en tiiä, pitää vielä mittailla vähän alanko.