Ei o helppoo sivuvaunulla ajo
Ei o helppoo sivuvaunulla ajo
Annoin eilen ns.vanhan moottoripyöräilijän koettaa sivuvaunudnepriä sivutiellä.Pääsi noin 200m,kun tuli kallas paikka ja hän teki ns.korjausliikkeen ja löysi itsensä h.moisesta veto-ojasta.Tilasin juuri Markolta etuhaarukan,ei oo helppoo sivuvaunuilu kun pelkästään soolopyörä on takaraivossa.
Re: Ei o helppoo sivuvaunulla ajo
Koe ajo pyörään kannattasi laittaa katkaisija syttö virtaan ja vivulla jarrukahva lullaan et saa pysäytettyä ennen vahinkoa.
Jossain oli että helppo testi on, istuttaa koe ajaja pyörälle, käske silmät kiinni ja kääntymään vasemmalle, jos kallistaa ei sovellu ajamaan sivuvaunulla vahtimatta.
Jossain oli että helppo testi on, istuttaa koe ajaja pyörälle, käske silmät kiinni ja kääntymään vasemmalle, jos kallistaa ei sovellu ajamaan sivuvaunulla vahtimatta.
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
en oo noita vehkeitä antanu ajettaviks ko kavereille joilla itelläki o vaunupyörä ollu...enskertaa ko Virossa nousin urren seläkään ni talon seinään se meinas väkisin ryöstäytyä...
tuo traikilla ajoki o vaunupärrään verrattuna senverta erilaista että ajo montulle treenaan enneko uskalsin
lähtee muun liikenteen sekkaan...
tuo traikilla ajoki o vaunupärrään verrattuna senverta erilaista että ajo montulle treenaan enneko uskalsin
lähtee muun liikenteen sekkaan...
Nuorna poikana nauroimme porukalla makeasti kun SR-Jammun kuski kokeili toisen kaverin vaunullista bokseria. Vaihteena oli ykkönen ja tyhjäkäynnillä kierrokset....niin se vaan meni apteekin pyörätelinettä päin että rämähti . Vaikka kaveri tiesi ja vielä porukalla neuvottiin sekä ennen että jälkeen tapahtuneen , että miten sitä oikeen ohjataan. Onneks vahingot oli henkisellä puolella.
terv.hh
terv.hh
Kokemuksia meiltä päin.
Viime syksynä pitkäaikainen HD harrastaja kysyi saisko vähän kokeilla.N.50m.ensimmäinen oikealle kääntyvä mutka ja eiku Ural kanjoniin.
Pari vuotta sitten pappatunturi mies kokeili,ajoi ykkösellä hiljaa 100m ja eiku Ural metsään.
Ja kun se on niin helppoa ja mukavaa.
Viime syksynä pitkäaikainen HD harrastaja kysyi saisko vähän kokeilla.N.50m.ensimmäinen oikealle kääntyvä mutka ja eiku Ural kanjoniin.
Pari vuotta sitten pappatunturi mies kokeili,ajoi ykkösellä hiljaa 100m ja eiku Ural metsään.
Ja kun se on niin helppoa ja mukavaa.
Tutun tytön, kokeneen gikserikuskin, annoin viime kesänä ajaa tuolla omallani; kuunteli ohjeet, oli varovainen ja toi Uralin naarmuitta takaisin pihaan. Nyt on gikseri historiaa ja hänellä alla oma Ural. Että joskus näinkin.
- separaattori
- 2000

mä annoin myös avovaimolle ajo-opetusta (sekun ei ole ajanut millään vehkeellä) ja lautakasaanhan se ensimmäinen yritys päätyi :-D
..sai anteeksi koska ymmärrettävää että hiljaisessa vauhdissa on kyllä pirun raskas tuollainen lohnake kääntää.
no sitten kun kaveri kokeili Dnepriä tuossa pihatien pätkällä ja minä vaunussa. (joka oli muuten eka kerta..ja varmaan viimeinen) meni muuten hyvin mutta oli noi ajolinjat pikkasen hakusessa..joutu suoraa kurkkua karjuu et josko ohjais vekottimen niin etten minä mene vaunuineni siellä viinimarjapensaikossa!
..sai anteeksi koska ymmärrettävää että hiljaisessa vauhdissa on kyllä pirun raskas tuollainen lohnake kääntää.
no sitten kun kaveri kokeili Dnepriä tuossa pihatien pätkällä ja minä vaunussa. (joka oli muuten eka kerta..ja varmaan viimeinen) meni muuten hyvin mutta oli noi ajolinjat pikkasen hakusessa..joutu suoraa kurkkua karjuu et josko ohjais vekottimen niin etten minä mene vaunuineni siellä viinimarjapensaikossa!
Rust in piece
"..joutu suoraa kurkkua karjuu et josko ohjais vekottimen niin etten minä mene vaunuineni siellä viinimarjapensaikossa!"
Ens kerralla sitte ämpäri mukaan ja poimi syksyn sato talteen :smt005
Ens kerralla sitte ämpäri mukaan ja poimi syksyn sato talteen :smt005
"Aaa! Tekniik!! Da,da!" Sano toveri, ku saranan näki.
- separaattori
- 2000

...meniski muuten hienosti ku laittas sivuvaunun tilalle sellasen ison puolukkapoimurin ja vetelis pitkin pihoja :smt005
Rust in piece
- Timpa
- 1500

- Viesti:
tässä konsultoin tuttua hd-miestä, kun meinaa iskeä MZ:n wanhan sivuvaunun vehkeeseensä, jotta ne muuttuu ne ajolinjat väkisten aika laveiksi, vaikka on joskus omistanut lullapyörän, on tässä välissä ollut pitkä tauko. Jos se rojekti toteutuu, niin on aika mielenkiintoinen sytös.
kopase tosta: 0440928192
:D Terve
Tommoseen törmäsin viikonlopulla, saapi kallistella pyörää. :shock:

Tommoseen törmäsin viikonlopulla, saapi kallistella pyörää. :shock:

- separaattori
- 2000

Tehdasvalmisteinen peli ja merkiltään Kalich; yhden vastaavan olen Suomessa nähnyt liikenteessä ja yhden myynnissä, eli on noita "Scwenkergespanneja" ilmeisesti kolme jo maassamme.
Pyörän kallisteluvarraa näköjään lisätty kohottamalla oikianpuoleista sylinteriä.
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
Eikun se taitaa olla mopopuzzi, bokseri joka on suunniteltu ojien pohjia pitkin ajeluun.
Vois olla toimiva sotapyöränä kun vois lähetti viilettää pitkin juoksuhautoja.
Vois olla toimiva sotapyöränä kun vois lähetti viilettää pitkin juoksuhautoja.
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
:D Terve
Joo kaveri oli hommannut tuommoisen Sveitsin armeijan poistomyynti Condor 350 cc pyörän Ducatin koneella.

Vaunu pitäis varmaan ite sovitella.
Joo kaveri oli hommannut tuommoisen Sveitsin armeijan poistomyynti Condor 350 cc pyörän Ducatin koneella.

Vaunu pitäis varmaan ite sovitella.
Joo. Isällä on tuommonen ollu jo pari kolome vuotta. Seittemäntoista tuhatta km mittarisa. Alakuperäset työkalut ym. hilippeet mukana. Vaihteet ja takajarru vasenkätisesti. Kromatut vanteet nii on hankalampi maastouttaa alppimaisemaan. Vähemmän lommoja ku länsinaapurin sotaJaavoisa. Syytä tähän vähälommosuuteen en tiijä. Saman verran kummakki sotineet polttomoottorien aikakauvella.
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
Jos se naapuri menee herkemmin kumoon?
Tai toinen vaihtoehto on että jos alpeilla kuski pistää maastossa pyöränsä kanssa maate, niin ei enää jää ns. pelastettavia tähteitä? 
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
ex. IC -56, ex. 8.103-10
Jospa Condorit ovatkin olleet Sveitsin merivoimien palveluskäytössä? :-D
Ymmärtääkseni joku Kymenlaakson suunnalta on viime aikoina tuonut niitä enemmänkin, yksi tuttu on sieltä ostanut jo viisi moista pyörää.
Pakoputki talvimallista? Kaks oli nuita Oulun vappuajoisa. Eli noin 0,02% osallistujista.
KKK
Ex oriente lux
MT-11, Pannonia T5 museo
Ex oriente lux
MT-11, Pannonia T5 museo
:-D Terve
SA-int pyörä.

SA-int pyörä.

No voi Herra mun vereni!!! Mistä hiittavaisesta oot tuosta kikottimesta kuvan saanu???? :shock:
"Aaa! Tekniik!! Da,da!" Sano toveri, ku saranan näki.
Turkkuses tommonen on ihan ajossakin, aika usein Kupittaan harrastekokoontumisissa paikalla.
:-D TerveLärvänen kirjoitti:No voi Herra mun vereni!!! Mistä hiittavaisesta oot tuosta kikottimesta kuvan saanu???? :shock:
Kuva on tuolta Etelä-Suomen Sanomien linkistä, mutta on mulla heittää omakin kuva jonka kuvasin Rikun prätkäpäivillä.
ESS-linkki
Katso tästä:

Muistan joskus ku Hiukkavaarasa Pajulan pelloilla ryynättiin, nii tuommosia mennä sauhus Valakijaisjarvelle päin. Tai ampumaratalle vai liekkö Murtoselekää kohti pyyhältäneet.
Ei saanu tavallinen alimmaisupseerioppilas nuita jalakasten kiinni vaikka lujjaa mentiinki.
"Parempi virsta väärään ku Hiukkavaaraan...."
Ei saanu tavallinen alimmaisupseerioppilas nuita jalakasten kiinni vaikka lujjaa mentiinki.
"Parempi virsta väärään ku Hiukkavaaraan...."
Paltusjärven Käry
Monialaurheilemisseura.
Monialaurheilemisseura.
Sodankylässä ajoin joskus 90-91 Huskvarnan automaatilla, eikä se kyllä nostattanut mielialaa yhtään. Joka ojan ylitys tehtiin pohjien kautta, kun niin paljoa vauhtia ei sillä saanut, että yli olisi päässyt.
Siirtynyt väliaikaisesti toisiin merkkeihin...