"Herkkumutterin" korjaus

Vastaa Viestiin
Timpa
1500
1500
Viesti:

"Herkkumutterin" korjaus

Viesti Kirjoittaja Timpa »

"Entisöinti"prosessissa jäi käteen puolikas ohjauskiristimestä. Millä moisen korjaisi?
Kiinnioleva palanen on vielä aksilassa melkoisen tanakasti kiinni. Sama vika sekä alkupeärisessä, että varalle hankitussa.
kopase tosta: 0440928192
Ykä
1000
1000

Re: "Herkkumutterin" korjaus

Viesti Kirjoittaja Ykä »

Taitaa olla valettu se mutikka siihen aksilan päälle. Lumekorjauksen voi tehdä poraamalla akseli pois, reikään jenga ja uus akseli... mutta aukipäin kierrettäessä saattaapi liike olla mutikan ja akselin välissä. Ruuvilukitteella ehkä toimii paremmin. Toinen konsti on hitsata jatkoa akselintynkään...mikäli sitä on tarpeeksi jäljellä. Ja huolehtii ettei lämpöä siirry liikaa bakeliitin sisälle ( mikäli ei alumiinimalli ).
Tai sitten laittaa kokonaan uuden systeemin ( mulla on semmoinen kolmikulmainen ( kuin wankelmoottorin mäntä) alumiinimalli, uusi jossa IMZ logo mutterin päällä kaikkinen hiluineen.....)

Itse olen tehnyt lumemalleja volkkariin siten että mulla on vain iso bakeliittisormiruuvi emäputken päällä, mutta ei itse vaimenninta olleskaan... Soolopyörässä toimii, mutta sivarimalliin en suosittele....
Dnepr K-650, Dnepr MT-10, VW-Dnepr I, VW-Dnepr II, Sachs Dnepr III, IZH-56, Honda NTV650, VPX-101, KawaBashan-500S, VX-3, Samurai 110, Monkey 110, yms
DR Markku
100
100

Viesti Kirjoittaja DR Markku »

Ja jos se sitte on se alumiinimutikka josta on puolet halaki niin alumiinin korijaukseen olen kokeillu tuota Techno Weldiä. Kallista se on jos ei tarvi muualle mutta minä olen kyllä aina vähän väliä tarvinnu. Mulla sitä on autotallisa vähän niinku hyllytavarana.
http://www.roadmachine.fi/technoweld.html
Ripa
2000
2000

Viesti Kirjoittaja Ripa »

Eikös ongelmana ollut vaan lohjennut palanen siitä herkkumutterista minkä voi liimata jollain Aralditin tapaisella liimalla?
Timpa
1500
1500
Viesti:

:oops: kun ei ole kokonaista mutskaa käsillä... Ajattelin tehdä moisen valuhartsista, siitä kun saa jämistä kikkailtua muotin, esmesten kipsiin, ja siitä sitten turata jonkinmoisen "korvikkeen". Mitä lie "bakeliittia" onkaan?

Juureen pitää laittaa ehdottomasti lukituspultti/tappi pitämään uusio-osaa paikallaan.
juippi
600
600

Viesti Kirjoittaja juippi »

DR Markku kirjoitti:Ja jos se sitte on se alumiinimutikka josta on puolet halaki niin alumiinin korijaukseen olen kokeillu tuota Techno Weldiä. Kallista se on jos ei tarvi muualle mutta minä olen kyllä aina vähän väliä tarvinnu. Mulla sitä on autotallisa vähän niinku hyllytavarana.
Tuopas oli mielenkiintoinen vinkki/linkki..täytyy kokeilla :?
Pukkaa, pukkaa, kyllä se syttyy???
trn
300
300

Viesti Kirjoittaja trn »

DR Markku kirjoitti:Ja jos se sitte on se alumiinimutikka josta on puolet halaki niin alumiinin korijaukseen olen kokeillu tuota Techno Weldiä. Kallista se on jos ei tarvi muualle mutta minä olen kyllä aina vähän väliä tarvinnu. Mulla sitä on autotallisa vähän niinku hyllytavarana.
Tuo techno weld on ainakin ihan passelia ainetta sisäkierteiden korjaamiseen.
takinkääntäjä
trauma
400
400

Viesti Kirjoittaja trauma »

Toimii ihan hyvin kun on huoelline.
TechnoWeldiä vastaava aine on Alutite
http://www.alutite-world.com/eng/index.htm
En tiedä onko sille Suomessa virallista maahantuojaa mutta ainakin Juthbackan rompetorilla ylläoleva firma on sitä aina ollut kauppaamassa.
TRauma
Ikuisuusrojektipäällkkö. Pers'aukiset Eläkeläislehtorit ry.
MT
400
400

Viesti Kirjoittaja MT »

Jotain tuollasia erikois juotteita ja muita tarvikkeita myy Kuopiossa Työkalupiste Roppola.
trn
300
300

Viesti Kirjoittaja trn »

trauma kirjoitti:Toimii ihan hyvin kun on huoelline.
TechnoWeldiä vastaava aine on Alutite
http://www.alutite-world.com/eng/index.htm
En tiedä onko sille Suomessa virallista maahantuojaa mutta ainakin Juthbackan rompetorilla ylläoleva firma on sitä aina ollut kauppaamassa.
"Kuinka lujaa se on? Kunnolla tehty liitos on vähintään yhtä luja kuin perusmetalli " -sanotaan technoweldin maahantuojan sivuilla. Minä en tuohon pystynyt. Tee-se-itse-murtokokeessa sauman kohta oli heikoin lenkki.
takinkääntäjä
Nikuzai
1750
1750

Viesti Kirjoittaja Nikuzai »

Mites alutite sitten onko parempi pitävyys?

Ja onko tecnoweldin vetolujuus mainoksessa kahteen puhtaaseen metalliin? kun normaalisti kohteessa on enemmän ja vähemmän erinäistä törkyä.
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
trauma
400
400

Viesti Kirjoittaja trauma »

Mitään insinööritieteellistä vertailua lujuuksista en ole tehnyt, mutta monta kertaa palaneella näppituntumalla sanoisin että suurin syy liitoksen heikkouten on alkuperäismateriaalin omiaisuuksien epämääräisyydessä. Alumiiniseoksiahan on sextiljuunaa erilaista sorttia.
Kumpikin aines tuottaa kyllä hyvin tehtynä kunon perusaineeseen lujan liitoksen.

Pari vuotta on ainakin yksi hevirumpali Alutitellä korjaamallani basaripedaalilla tömistellyt..

Puhtaus ja oikea lämötila on tässä ainaskin puolitoista ruokaa. Varsinkin jos kovasti erikokoisia kappaleita pitä yhteen liittää onlämmön tasaiseksi saaminen ongelma.
Itse olen käyttänyt tuollaista isoa sähkökeittolevyä peruslämmitykseen jos isohkoja palkoita on liiteltävä.
Sähkölevyn lämpö siihen lähelle Alutiten/Techoweldin sulamispistettä. Silloin riittää naurettavan pikkuinen kaasupilli lisälämmöksi että aine sulaa mutta kuitenkaan ei sulatella koko kappaletta.Alumiinistahan ei silmällä katsoen lämpötila voi päätellä. Se vain yks kaks valahtaa pitkin pöytää ja homma on pilalla.
TRauma
Ikuisuusrojektipäällkkö. Pers'aukiset Eläkeläislehtorit ry.
Timpa
1500
1500
Viesti:

:| nää mun palaset on sitä muovimaista ainetta. Alumiinivalu on aika ilkeää hommaa ihan kotikonstein, kun tarve on yhdestä osasta.

Täytyy kattoa, jos löydän jostain kokonaisen kiristinsysteemin.
trn
300
300

Viesti Kirjoittaja trn »

trauma kirjoitti:Kumpikin aines tuottaa kyllä hyvin tehtynä kunon perusaineeseen lujan liitoksen.
Lisää treeniä meikäläiselle, luulen.
takinkääntäjä
MT-11
800
800

Viesti Kirjoittaja MT-11 »

Minä korjasin semmosen mustan "muovisen" herkkumutterin ihan Aralditilla tms kakskomponettiliimalla. Saattaa olla että laitoin sokan tasaamaan kuormaa ettei uuvestaan lohkia kierrettäesä.
KKK
Ex oriente lux
MT-11, Pannonia T5 museo
Uskila
4000
4000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:-D Terve

Kun katselee noita varaosakauppiaiden hintoja, niin lyökö leiville tuo korjaaminen ja yleensä risasta ei saa ehjän näköistä.

:|
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
Raikku
800
800

Viesti Kirjoittaja Raikku »

Morjen sinne Itäiseen Suomeen !
Eikalla näytti olevan sellaisia myynnissä ainakin Forssan rompetorilla, minullakin taitaa olla
sellainen yksi joutavana, joten laitteleppa yv:tä, niin voin toimittaa ko.osan Sinulle.
Terveisin: Raikku

Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
MT-11
800
800

Viesti Kirjoittaja MT-11 »

Uskila kirjoitti::-D Terve

Kun katselee noita varaosakauppiaiden hintoja, niin lyökö leiville tuo korjaaminen ja yleensä risasta ei saa ehjän näköistä.

:|
Ihte ko tekkee niin saa semmosen mitä tullee. Vain tarpeeseen ostetaan.
KKK
Ex oriente lux
MT-11, Pannonia T5 museo
Vastaa Viestiin