Matkamotoristin sadeasu???

Vastaa Viestiin
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8661
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Lahest
Viesti:

Matkamotoristin sadeasu???

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Onko hyviä ehdotuksia kunnon sadeasusta jolla voi olla tuntikausia rankkasateessa, lisäksi kunnon ajohanskat mitkä pysyy kuivana ja pitää kädet lämpöisinä.

:pray: :think:
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
Avatar
kelju m63
2000
2000
Viestit: 2349
Liittynyt: 04.05.2007 21:10
Paikkakunta: Stormi

Re: Matkamotoristin sadeasu???

Viesti Kirjoittaja kelju m63 »

:mrgreen: Moro .
Tollasen hommasin viime vuonna enkä oo katunu ,
vesi pysyy ulkona .
http://www.varusteleka.fi/product/kayte ... _2IY0TA0IF
tässä sama pienempi ja halvempi versio .
http://swat.fi/vaatetus/sadevaatteet/bw ... x-sadepuku
nää hanskat pitää sateen ja kylmän loitolla , tarttis vaan olla pitempää versiota.
http://www.varusteleka.fi/product/syys- ... _2IY0LUYZF
täältä tutusta paikasta jonkinlaiset sadehanskat.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... eet-82745/
siinä muutama vaihtoehto...
Ural M-61 , Ural M-63
Avatar
separaattori
2000
2000
Viestit: 2422
Liittynyt: 10.11.2006 18:48
Paikkakunta: vorssa

Re: Matkamotoristin sadeasu???

Viesti Kirjoittaja separaattori »

miten ois tällainen?
http://www.google.fi/imgres?q=latex+men ... ,s:0,i:104
sais huomioo vielä enemmän kuin nyt pelkällä sivuvaunumoottoripyörällä (voiko enempää saadakaan =)
Rust in piece
Avatar
kelju m63
2000
2000
Viestit: 2349
Liittynyt: 04.05.2007 21:10
Paikkakunta: Stormi

Re: Matkamotoristin sadeasu???

Viesti Kirjoittaja kelju m63 »

:mrgreen: Moro .
Missäs se Sropovin kuminen sadeasu mahtaa olla , sekään ei tainnu vesiä
läpästä.
http://www.varusteleka.fi/product/suoja ... _3320OM7QA
http://www.varusteleka.fi/product/suoja ... _3320OLGIO
kyllähän näitä huomiovaatteita löytyy vaan mikä paras ?
Ural M-61 , Ural M-63
Avatar
piippumies
500
500
Viestit: 586
Liittynyt: 22.08.2009 08:43

Re: Matkamotoristin sadeasu???

Viesti Kirjoittaja piippumies »

Itellä kyykkäpyörä ajoilta tallessa Moonrain sadeasu.. Ajoin Tampereelle ja takas kaatosateessa eikä kastunu kuin vähä naama.. On vaan niin kamalan värinen etten itäpyörän sarviin kehta se päällä koskea(punavalakone)edit. Asuun kuului käsine ja saapas-suojat.
"Jo nyt on kumma??" Dnepr M-72 1958
Jorma
200
200
Viestit: 293
Liittynyt: 28.11.2004 00:30
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Matkamotoristin sadeasu???

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Mulla on ollut jo n20vuotta tuomoinen kevyt moottoripyöräilyyn tarkoitettu sadehaalari on vielä toistaiseksi pitänyt sateen ulkopuolella, ajohanskojen päällä pidän rouhekumikintaita pitää kädet kuivina, kenkien päällä on sadesuojat,näillä eväillä on pärjätty.
Dniepr MT10-36. MZ ES175. Simson 425 S. BMW R80/7. BMW R35.BMW R25.Honda Transalp 600V. IFA RT125. K125.Royal Endfield 500 Bullet. Yamaha 750 Sega. IZH 350 Jupiter.
Jorma
200
200
Viestit: 293
Liittynyt: 28.11.2004 00:30
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Matkamotoristin sadeasu???

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Mulla on ollut jo n20vuotta tuomoinen kevyt moottoripyöräilyyn tarkoitettu sadehaalari on vielä toistaiseksi pitänyt sateen ulkopuolella, ajohanskojen päällä pidän rouhekumikintaita pitää kädet kuivina, kenkien päällä on sadesuojat,näillä eväillä on pärjätty.
Dniepr MT10-36. MZ ES175. Simson 425 S. BMW R80/7. BMW R35.BMW R25.Honda Transalp 600V. IFA RT125. K125.Royal Endfield 500 Bullet. Yamaha 750 Sega. IZH 350 Jupiter.
Avatar
timo999
1750
1750
Viestit: 1863
Liittynyt: 03.09.2004 08:59
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Matkamotoristin sadeasu???

Viesti Kirjoittaja timo999 »

24 vuotta meni Rukan sadehaalarilla.
Siinä oli vaan sellainen vika, että se kutistui vuosi vuodelta... ;-)

Viime talvena ostin Stormin poistoalesta Richan sadehaalarin (~60€).
http://www.richa.eu/products/rainwear-j ... combi-1pc/

Nokian kumisaappaat pitävät parhaiten jalat kuivana, niillä vaan on ilkeä polkea pyörää.
Kädessä jotkut kumirukkaset. Niin ja päässä tietysti avokypärä :dance:
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Avatar
Gabo
700
700
Viestit: 797
Liittynyt: 28.05.2011 14:57
Paikkakunta: Kaustinen
Viesti:

Re: Matkamotoristin sadeasu???

Viesti Kirjoittaja Gabo »

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... nen-82295/ 54€

En tiedä onko tuo hyvä mutta tuollakin on pysynyt kuivana kunhan on ehtinyt ajoissa pukea sadepuvun päälle.
Lasse
600
600
Viestit: 698
Liittynyt: 23.08.2004 14:30
Paikkakunta: Tanpere
Viesti:

Re: Matkamotoristin sadeasu???

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Kyllähän tuommoinen mp-käyttöön tarkoitettu on parempi, kuin nuo Varustelekan lepattavat sadekuteet. ostaa kerralla hyvän, niin sillä pärjää pitkään. Saapassuoja ja sadehanskat vielä, niin hyvä on. Ja sitten kun vielä varoo heti polttamasta käyrässä niihin reikiä.
M1800R
tuplavee
200
200
Viestit: 239
Liittynyt: 29.05.2011 22:33
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Matkamotoristin sadeasu???

Viesti Kirjoittaja tuplavee »

Niin, muutama vuos sitten käytiin Norjassa kaverin kanssa, itsellä Motonetin 15e sadeasu lähes koko viikon niskassa ja kaverilla sitten kalliimpi Rukka(työmaalta lainassa).

Molemmat oli roskiskamaa reissun jälkeen kun ei kestäneet jatkuvaa lepatusta 4000kilsaa :doh:
sropov
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 2689
Liittynyt: 12.01.2005 18:19
Paikkakunta: Yppärin seutu

Re: Matkamotoristin sadeasu???

Viesti Kirjoittaja sropov »

Ostin vuosi sitte kevväällä Liiidelistä semmosen kahenkymmenenviijen euron puvun. Tänä kevväänä ostin toisen samanlaisen ku Hailuotoon mennesä alako tulla lunta ja viime kevväinen oliki kotona. Ovat kestäneet oikeen hyvin. Toinen ollu päällä kahesti ja se toinen ei kertaakaan.

Eivätkä lepata, ku ovat niin pinkeitä.
Paltusjärven Käry

Monialaurheilemisseura.
Avatar
timo999
1750
1750
Viestit: 1863
Liittynyt: 03.09.2004 08:59
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Matkamotoristin sadeasu???

Viesti Kirjoittaja timo999 »

sropov kirjoitti: Eivätkä lepata, ku ovat niin pinkeitä.
:lol: :clap:
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8661
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Lahest
Viesti:

Re: Matkamotoristin sadeasu???

Viesti Kirjoittaja Uskila »

kelju m63 kirjoitti: :mrgreen: Moro .
Missäs se Sropovin kuminen sadeasu mahtaa olla , sekään ei tainnu vesiä läpästä.
:mrgreen: Terve

Niin että tätä meinaat?

Kuva

Ps taisi toverit tulomatkalla saada vettä kunnolla niskaan.
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
sropov
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 2689
Liittynyt: 12.01.2005 18:19
Paikkakunta: Yppärin seutu

Re: Matkamotoristin sadeasu???

Viesti Kirjoittaja sropov »

Tuo haalarin loihkana on lahajotettu tuoreemmalle motoristisukupolovelle jo vuosia sitte. Tämä kaveri meinas, että tekkee siittä ihtelleen uretaanilla täytettynä vesikulukuneuvon. Olipa sitte kumminki käyny kokkeeksi tuon kans uimasilla ja häjin tuskin päässy kuiville. Onneksi oli ollu vähä vettä siinä uimispaikalla.

Että niinku pysykää juhannuksena kuivilla ja toisaalta äläkää polttako ihtiännä ku kumminki tuohusteletta niijen nuotioijenna kans.
Paltusjärven Käry

Monialaurheilemisseura.
Avatar
robin
1000
1000
Viestit: 1160
Liittynyt: 12.04.2015 00:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Matkamotoristin sadeasu???

Viesti Kirjoittaja robin »

Nostellaampas vanhaa keskusteluketjua. Eilen rallista kotia ajellessa jouduin ajamaan reilu 10 kilometriä sateessa aivan kotinurkilla. Päällä oli tuliterä Yokon kokohaalari ja persaus oli märkä kun kotia pääsin. Haaroissa ei saumat pitäneet kun istui tuon matkaa norsunkorvaan muodostuneessa lätäkössä :angry-banghead:

Tänään kävin Motonetissä reklamoimassa ja sain rahat takaisin. Tilalle pitäisi kuitenkin löytää uusi koko vartalon peittävä haalari. Olisiko suosituksia, mikä pitää oikeasti veden ?

Yokon kaksiosainen puku mulla on ollut jo useamman vuoden ja se on ainakin toistaiseksi pitänyt veden mutta Dneprin kanssa olisi koko haalari mukavampi.
Avatar
hyvonenh
1250
1250
Viestit: 1384
Liittynyt: 20.02.2007 18:39
Paikkakunta: Joutseno

Re: Matkamotoristin sadeasu???

Viesti Kirjoittaja hyvonenh »

Työvaatteita myyvistä liikkeistä voi kysellä esim.teollisuuspesumiesten käyttämiä varusteita. Etra noin äkkipäätä tulee mieleen. Purjehtijan merivarusteet voipi olla myös hyviä.
Hinta voipi molemmissa kyllä mietityttää...
T.hh
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8661
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Lahest
Viesti:

Re: Matkamotoristin sadeasu???

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Kaikkia on kokeiltu, mutta nykyisen sydeemin olen todennut käytännölliseksi...

Sadehousut henkseleillä, väljät puntit mahtuu ajosaapas helposti läpi. (esim. Revit)

Sadetakki hupulla joka mahtuu kypärään, niin ei mene vesi niskaan, lisäksi tarpeeksi pitkät hihat joissa kuminauha kiristys. (esim. Hanx)

Ps toimii nahkoilla tai gore-tex asun kanssa

;-)
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
Vastaa Viestiin