Uudet tulokkaat
Re: Uudet tulokkaat
Viivat vastakkain. Muista että se kampiakseli pitää vetää tiukasti kiinni tuohon etumaljaan..eli kampuran sisään (edessä) on m8x1 (yleensä) kierre, siihen pinnapultti ja sitten sopiva holkki ja vahva aluslevy/latta ja mutterilla kiritään kampura niin että se on varmasti laakereineen maljan pohjassa ja malja kiinni lohkossa, sitten ratas kiinni jne.. Muuten kampura ei pyöri kunnolla.
-
Iris Heart
- 100

- Viestit: 151
- Liittynyt: 07.08.2023 12:25
Re: Uudet tulokkaat
Onko näin että näihin uudemman mallisiin vaihteistoihin joissa muovinen ilmanputsarin kotelo ei saa noita pidempiä imuräppäniä mistään?
Kaikki mitä vastaan tullut ovat olleet vanhempaa lyhyttä mallia.
Eivät oikein nuo vapaavirtaus suodattimet nappaa itsellä muuta kuin jalkoihin kiinni ja on myös vähän sellainen tuntuma että pyörä käy liian laihalla näillä mätänetin suodattimilla vaikka päällä onkin paksu Caterpillar sukka.
Kaikki mitä vastaan tullut ovat olleet vanhempaa lyhyttä mallia.
Eivät oikein nuo vapaavirtaus suodattimet nappaa itsellä muuta kuin jalkoihin kiinni ja on myös vähän sellainen tuntuma että pyörä käy liian laihalla näillä mätänetin suodattimilla vaikka päällä onkin paksu Caterpillar sukka.
Re: Uudet tulokkaat
Tuossa on kai tuon laatikon ilmanputsarijalka(osa) sahattu pois..tuohon löytyy kyllä se putki joka menee tuohon omaan paikkaa(tai siitä läpi) mutta kun tuo muki johon suodatin tulisi on pilkottu. JOS käyttää sitä omaa reittiä imuputkille voi laittaa vaikka erillisen suodatin kompletin sinne rungon väliin.Niitä imuputkia ja letkuja pitäis löytyä sieltä täältä.
Viimeksi muokannut MATTI, 10.09.2024 18:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Uudet tulokkaat
Näitäkö ilmaletkuja tarkoitat:
https://verkkokauppa.ural.fi/tuote/2525396
https://verkkokauppa.ural.fi/tuote/2525155
Minulla on K-pyörän vaihteistosta hiottu alkuperäinen suodatinvalu kokonaan pois. Tällä hetkellä dellortojen kanssa ajelen kahdella pitkällä dnperin ilmaletkulla ja vapaavirtaussuodattimilla. Lainasin toisen letkun toisesta pyörästä mikä ei ole tällä hetkellä käytössä, joten en ole hankkinut kahta dneprin letkusarjaa tätä varten. Tuo Uraliin myyty käynee myös?
Suodatinten on pakko olla pois suurimmasta vesisateesta, siksi ovat nyt tuolla tankin alla jokseenkin kuivassa.
Minulla nuo pipercrossin vapaavirtaustötteröt pakottivat muuttamaan pääsuuttimia (neulojakin vielä pitäisi) hyvinkin reilusti tuosta dellorton vakiosta 130 isommaksi. Nyt taitaa olla paikallaan numerot 160.
PS. Älkää huoliko, imuletku on ajossa kiinni kaasuttimessa. Kuvan oton vuoksi irrotin aluksi tuon toisen putsarin mutta selvempi kuva tuli noin.
https://verkkokauppa.ural.fi/tuote/2525396
https://verkkokauppa.ural.fi/tuote/2525155
Minulla on K-pyörän vaihteistosta hiottu alkuperäinen suodatinvalu kokonaan pois. Tällä hetkellä dellortojen kanssa ajelen kahdella pitkällä dnperin ilmaletkulla ja vapaavirtaussuodattimilla. Lainasin toisen letkun toisesta pyörästä mikä ei ole tällä hetkellä käytössä, joten en ole hankkinut kahta dneprin letkusarjaa tätä varten. Tuo Uraliin myyty käynee myös?
Suodatinten on pakko olla pois suurimmasta vesisateesta, siksi ovat nyt tuolla tankin alla jokseenkin kuivassa.
Minulla nuo pipercrossin vapaavirtaustötteröt pakottivat muuttamaan pääsuuttimia (neulojakin vielä pitäisi) hyvinkin reilusti tuosta dellorton vakiosta 130 isommaksi. Nyt taitaa olla paikallaan numerot 160.
PS. Älkää huoliko, imuletku on ajossa kiinni kaasuttimessa. Kuvan oton vuoksi irrotin aluksi tuon toisen putsarin mutta selvempi kuva tuli noin.
K-750 kulkee, MT10-36 kolisee...
-
Iris Heart
- 100

- Viestit: 151
- Liittynyt: 07.08.2023 12:25
Re: Uudet tulokkaat
Kyllä se kai tuossa minun askisaa vielä on sillä vaihteisto on ihan tehdas uusi. Ongelma tosiaan oli että pyörän alkuperäisessä askissa oli lyhyt mallinen se väliputki, ei yllä vaihteistosta läpi kokonaan. Varmaan joudun askartelemaan itse uuden jostakin pakoputken pätkästä.
Tarkoitin sitä metallista kuristinräppänää mikä menee askin halki, josta saa rajoitettua tai suljettua ilman kulkua putsarilta kaasareille. Luullakseni se itse räppänä ei kesäkeleillä niin kriittinen pitäisi olla, eikös sitä aleta vasta kylmemmillä keleillä käyttämään?Kaljee kirjoitti: 10.09.2024 18:14 Näitäkö ilmaletkuja tarkoitat:
https://verkkokauppa.ural.fi/tuote/2525396
https://verkkokauppa.ural.fi/tuote/2525155
Re: Uudet tulokkaat
Viimeiset ryssänryyppy putket sinne maljan sisälle tehtiin kai 70-luvun lopulla kun K30x kaasareissa niitä vielä tarvittiin.
K6x kaasareissa on erillinen ryyppypiiri ja kuristinläpästä päästiin eroon.
K6x kaasareissa on erillinen ryyppypiiri ja kuristinläpästä päästiin eroon.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Uudet tulokkaat
Mulla pitäis olla niitä Uralin läpi meneviä "ryyppy"imuputkia vielä laarissa.pitääkö kaivella esiin??
-
Iris Heart
- 100

- Viestit: 151
- Liittynyt: 07.08.2023 12:25
Re: Uudet tulokkaat
Aivan, kun noissa minun K68 kaasareissa onkin nuo ryyppynupit mitä K pyörän museokaasareissa taas ei ollutkaan.kalkkuna kirjoitti: 10.09.2024 20:24 K6x kaasareissa on erillinen ryyppypiiri ja kuristinläpästä päästiin eroon.
Eli tällä päätelmällä tilalle varmaankin tulee sitten ihan teräsputki jolla saan orkkis putsarin yhdistettyä kaasareihin.
Kiitos, mutta eipä taidakkaan olla tarvetta, selvisi vissiin tämäkin mysteeri että miksi ei tuo ryyppyputki sovi tuohon askin sisälle kerta sitä ei edes tarvita siellä sen kummemmin nykyvehkeillä.MATTI kirjoitti: 10.09.2024 20:48 Mulla pitäis olla niitä Uralin läpi meneviä "ryyppy"imuputkia vielä laarissa.pitääkö kaivella esiin??
-
Iris Heart
- 100

- Viestit: 151
- Liittynyt: 07.08.2023 12:25
Re: Uudet tulokkaat
Ok, osaisiko joku antaa vähän suuntaa antavaa neuvoa tuon K750 kanssa.
Ennenkuin kone löi jumiin, oli starttaamisen kanssa vähän hankaluuksia. Kylmänä lähti älyttömän nätisti käyntiin, ei tarvinnut kuin virrat päälle, painaa uimurit pohjaan pariksi sekunniksi ja ensimmäisellä polkaisulla käyntiin.
Lämpimänä sitten sai polkea kuin tulpatonta mopoa, ei sitten millään lähtenyt käyntiin.
Oma epäilys olisi että käy liian laihalla ja ylikuumenee, tätäen kiehauttaen bensan kaasareissa ja kone ei saa imettyä mitään muuta kuin höyryjä. Ei ole lämpömittaria millä katsoa tarkkaa lämpöä kansista, pitäisi kyllä hankkia.
Kaasarit ovat niitä vanhoja K750 alkuperäisiä olikohan nyt K302 tai jotakin sinnepäin olevia, erillisellä koho/uimuri kammiolla kuitenkin, onko muilla ilmennyt vastaavia ongelmia näiden kanssa?
Venat oli säädetty 10 imu 15 pako välyksellä muistaakseni.
Ennenkuin kone löi jumiin, oli starttaamisen kanssa vähän hankaluuksia. Kylmänä lähti älyttömän nätisti käyntiin, ei tarvinnut kuin virrat päälle, painaa uimurit pohjaan pariksi sekunniksi ja ensimmäisellä polkaisulla käyntiin.
Lämpimänä sitten sai polkea kuin tulpatonta mopoa, ei sitten millään lähtenyt käyntiin.
Oma epäilys olisi että käy liian laihalla ja ylikuumenee, tätäen kiehauttaen bensan kaasareissa ja kone ei saa imettyä mitään muuta kuin höyryjä. Ei ole lämpömittaria millä katsoa tarkkaa lämpöä kansista, pitäisi kyllä hankkia.
Kaasarit ovat niitä vanhoja K750 alkuperäisiä olikohan nyt K302 tai jotakin sinnepäin olevia, erillisellä koho/uimuri kammiolla kuitenkin, onko muilla ilmennyt vastaavia ongelmia näiden kanssa?
Venat oli säädetty 10 imu 15 pako välyksellä muistaakseni.
Re: Uudet tulokkaat
Kaasuttimien kunnosta ja säädöistä lähtisin liikkeelle, toki jos lämpimällä moottorilla on vaikka kahvitauon ajan bensa ehtinyt kiehua kohokammiosta niin helpoin lienee vain painaa uimurit hetkeksi pohjaan että kaasuttimiin tulee "tuoretta" bensaa?
Jotkut noitakin saavat toimimaan aivan riittävän hyvin, mutta useimmat taitavat vaihtaa nuo uudemman sukupolven K6x kaasuttimiin elämää helpottamaan. Eli heitä niillä vanhoilla kuikkaa, moni huikkaa
Saahan myös lämpimänä kipinää, ettei esim. lämmennyt sytytyspuola hukkaa kipinää matkalle? Mahdollisuuksia on monia, se tekee tästä harrastuksen...
Jotkut noitakin saavat toimimaan aivan riittävän hyvin, mutta useimmat taitavat vaihtaa nuo uudemman sukupolven K6x kaasuttimiin elämää helpottamaan. Eli heitä niillä vanhoilla kuikkaa, moni huikkaa
Saahan myös lämpimänä kipinää, ettei esim. lämmennyt sytytyspuola hukkaa kipinää matkalle? Mahdollisuuksia on monia, se tekee tästä harrastuksen...
K-750 kulkee, MT10-36 kolisee...
Re: Uudet tulokkaat
Onko K:ssa kaasarien ja kannen välissä millaiset tiivisteet?
Minulla on ohuet klingeriitit ja paksu bakeliittilevy.
https://verkkokauppa.ural.fi/tuote/23781169
Kaasuttimet minulla K-37 kiinakopiot(Deni) eli tuollaiset perinnemallit mutta pyöreäluistiset.
https://www.ural-zentrale.de/en/product ... ight-side/
Jos kaasarit ovat liian kiinteästi, kiehuu bensa.
Lämpösuojapeltejäkin on saatavana, mutta pärjäisin viime kesän ilmankin.
Muita epämääräisiä käynnistysongelmia ovat aiheuttaneet katkokset virtalukossa ja akun sisällä. Viimeksi mainittu lopullisesti ilmaisi itsensä kun akku räjähti sisäisen kipinöinnin seurauksena.
Minulla on ohuet klingeriitit ja paksu bakeliittilevy.
https://verkkokauppa.ural.fi/tuote/23781169
Kaasuttimet minulla K-37 kiinakopiot(Deni) eli tuollaiset perinnemallit mutta pyöreäluistiset.
https://www.ural-zentrale.de/en/product ... ight-side/
Jos kaasarit ovat liian kiinteästi, kiehuu bensa.
Lämpösuojapeltejäkin on saatavana, mutta pärjäisin viime kesän ilmankin.
Muita epämääräisiä käynnistysongelmia ovat aiheuttaneet katkokset virtalukossa ja akun sisällä. Viimeksi mainittu lopullisesti ilmaisi itsensä kun akku räjähti sisäisen kipinöinnin seurauksena.
-
Iris Heart
- 100

- Viestit: 151
- Liittynyt: 07.08.2023 12:25
Re: Uudet tulokkaat
Niin on tullutkin tehtyä, vaan tuntuu että silti ei riitä lämpimänä, tiedä sitten onko kaasarit muuten missä kunnossa, kyllä nykykaasarit varmaan tilalle joutas kuitenkin.Kaljee kirjoitti: 13.09.2024 21:10 Kaasuttimien kunnosta ja säädöistä lähtisin liikkeelle, toki jos lämpimällä moottorilla on vaikka kahvitauon ajan bensa ehtinyt kiehua kohokammiosta niin helpoin lienee vain painaa uimurit hetkeksi pohjaan että kaasuttimiin tulee "tuoretta" bensaa?
Paksut massatiivisteet oli molemmilla puolilla, vähintään 5mm per puoli.
Pitänee tutkia asiaa kun saan tuotakin romua kasaan päin taas.
Matin lähettämä laakerimalja saapui, nyt kun saisi vielä vanhan laakerin irti.
Ulosvetimellä yritin irroittaa niin pamahti laakerin ulkokehä poikki. Kokeilin varovasti laikalla sisäkehää irti, mutta eipä meinaa mahtua katkaisulaikka väliin kunnolla, pitänee katsoa jos löytäisi sellaisen kuppimallin ulosvetäjän jostain ja sillä saisi irti.
- Liitteet
-
- IMG_20240913_125932.jpg (1.11 MiB) Katsottu 2956 kertaa
-
Iris Heart
- 100

- Viestit: 151
- Liittynyt: 07.08.2023 12:25
Re: Uudet tulokkaat
Otinpas tuosta kyttäpyörästäkin rataskopan auki kun tuntuu kone huohottavan kaikkialta muualta kuin huohottimesta.
Olikin kampuran päätypultti ihan sormikireällä ja kampuran rattaan alla oleva se öljylevyn ruuvit kanssa ihan sormikireällä, mutta joku laittanut lukkolangan niistä läpi.
Eikös näiden ihan piukalla pitäisi olla eikä millään rautalankaviritelmällä kiinni?
Olikin kampuran päätypultti ihan sormikireällä ja kampuran rattaan alla oleva se öljylevyn ruuvit kanssa ihan sormikireällä, mutta joku laittanut lukkolangan niistä läpi.
Eikös näiden ihan piukalla pitäisi olla eikä millään rautalankaviritelmällä kiinni?
- Liitteet
-
- IMG_20240915_111908.jpg (700.69 KiB) Katsottu 2924 kertaa
Re: Uudet tulokkaat
Pitäis olla ruuvit kiinni eikä tietty sais paikat hölskyä...
Millarissa on noita rautalankavarmistuksia niinkuin lentokoneissa , minulla oli öljypohjan ruuveissakin reiät.
Myös mittarivaijerissa alapäässä reikiä , mutta oliskohan siellä ollu plommi varmistamassa että kaikki kilsat löytyy ajopäiväkirjasta eikä siviiliajoja ajeta valtion bensoilla.
T.hh
Millarissa on noita rautalankavarmistuksia niinkuin lentokoneissa , minulla oli öljypohjan ruuveissakin reiät.
Myös mittarivaijerissa alapäässä reikiä , mutta oliskohan siellä ollu plommi varmistamassa että kaikki kilsat löytyy ajopäiväkirjasta eikä siviiliajoja ajeta valtion bensoilla.
T.hh
-
Iris Heart
- 100

- Viestit: 151
- Liittynyt: 07.08.2023 12:25
Re: Uudet tulokkaat
Se kulkee ja kukkuu, heivasin ne vapaavirtaus suodattimet roskiin ja silikonilla 40.5mm pakoputken pätkät vaihteistoon suodatinkotelon alle kiinni, tuntuisi tiivistävän ja nyt ei enään mopo hyydy täyskaasulla.
Tietenkin ensimmäinen kunnon koeajo pyörällä loppui erittäin lyhyeen, ei roskista pidemmälle päässyt kun ihan pränikästä kaasukahvasta lähti se ketjuviritelmän liuska joka on kahvan rungossa irti, oli vain heftattu paikalleen ja heftaus petti. Onneksi löytyy mikki hallista.
Seuraavaksi sitä Koota kasaamaan, jos senkin ehtisi vielä saamaan kuntoon ennenkuin pahemmin lunta tulee.
Tietenkin ensimmäinen kunnon koeajo pyörällä loppui erittäin lyhyeen, ei roskista pidemmälle päässyt kun ihan pränikästä kaasukahvasta lähti se ketjuviritelmän liuska joka on kahvan rungossa irti, oli vain heftattu paikalleen ja heftaus petti. Onneksi löytyy mikki hallista.
Seuraavaksi sitä Koota kasaamaan, jos senkin ehtisi vielä saamaan kuntoon ennenkuin pahemmin lunta tulee.
- Liitteet
-
- Hell yeah brother
- IMG_20240920_014950.jpg (1.35 MiB) Katsottu 2842 kertaa
-
Iris Heart
- 100

- Viestit: 151
- Liittynyt: 07.08.2023 12:25
Re: Uudet tulokkaat
Mitähän tulee tehtyä kun IMZ taka akseli tulee näin pitkälle ulos tuosta sokasta, ei tahdo kruunumutteri oikein pysyä kireällä.
Kuuluiko näissä olla joku oikein paksukin prikka tuon mutterin alla vai puuttuuko minulta jotakin isompaa?
Toiselta puolelta menee akseli pölysuojaa vasten niinkuin pitää ja jää vapaaksi se akselin päässä oleva reikä mistä saa sujauttaa jonkun varten millä akselia saa nypittyä ulos.
Kuuluiko näissä olla joku oikein paksukin prikka tuon mutterin alla vai puuttuuko minulta jotakin isompaa?
Toiselta puolelta menee akseli pölysuojaa vasten niinkuin pitää ja jää vapaaksi se akselin päässä oleva reikä mistä saa sujauttaa jonkun varten millä akselia saa nypittyä ulos.
- Liitteet
-
- IMG_20241001_093615.jpg (1.33 MiB) Katsottu 2772 kertaa
Re: Uudet tulokkaat
Pyöriikö se pyörä ihan vapaasti eikä siinä tunnu oleva välystä(klappia) kun sitä koitat kieputtaa? Jos kiristän mutterin kunnolla kiinni tuntuuko että pyörään jäisi välystä johonkin suuntaan? tai että pyörän pyörintä nahistuisi kireellä mutterilla?
-
Iris Heart
- 100

- Viestit: 151
- Liittynyt: 07.08.2023 12:25
Re: Uudet tulokkaat
Ei minkäänlaista klappia tunnu, muuten istuu pyörä ihan nätisti paikallaan ja pyörii niin vapaasti kuin perä antaa. Ainoa ongelma on että tuo jenga tulee noin paljon ulos ja se kruunumutteri menee liian syvälle ettei ota sokka ollenkaan siihen kiinni. Laitoin jonkinlaisen holkin siihen mutterin ja prikan väliin että osuu sokan reikä kruunun kohdalle, vaan vähän vielä arvelluttaa että puuttuuisiko muka tuolta jotakin muutakinMATTI kirjoitti: 01.10.2024 10:55 Pyöriikö se pyörä ihan vapaasti eikä siinä tunnu oleva välystä(klappia) kun sitä koitat kieputtaa?
Re: Uudet tulokkaat
Mahtaako taka akseli varmasti olla tuohon pyörään kuuluva? En ole akseleita ikinä mittaillut mutta sen tiedän, että esim. M72:ssa on paljon paksummat pölysuojat kuin myöhemmissä malleissa. Plungeri peräkin voi olla eri mitoissa kuin myöhemmät mallit. Täten on todennäköistä, että akseleiden koneistuksissakin eroja.
Jos tuota akselia meinaa käyttää, niin itse ehkä miettisin "paksunnosta" pölysuojan puolelle. Jotain tanakoita aluslevyjä tms.?
Jos tuota akselia meinaa käyttää, niin itse ehkä miettisin "paksunnosta" pölysuojan puolelle. Jotain tanakoita aluslevyjä tms.?
Re: Uudet tulokkaat
Jos se pyörii normi välyksillä ja kevyesti, ja antaa kiristää akselin kunnolla kiinni eikä pyörän pyöriminen siltikään vaikeudu, niin napahilut ja laakerit on oikenpäin ja oikean mittaiset. Akseli voi olla väärän mallin, mutta laita prikkoja pölysuojan ja akselin väliin tai tuon mutterin alle ja sillä hyvä.
-
Iris Heart
- 100

- Viestit: 151
- Liittynyt: 07.08.2023 12:25
Re: Uudet tulokkaat
Juu niin kävikin mielessä että jospa tämä akseli ei olekkaan ihan tästä pyörästä, olisiko jonkun nepparin esim sillä tuntuu siltä että koko keulakaan ei kuulu tähän pärrään niinkuin aikasemmin ihmiset epäilikin.
Noh, prikkoja väliin ja niillä sopimaan, hyvin se on tuossa viimeiset 1000km kestänyt koeajossa.
Noh, prikkoja väliin ja niillä sopimaan, hyvin se on tuossa viimeiset 1000km kestänyt koeajossa.
-
Iris Heart
- 100

- Viestit: 151
- Liittynyt: 07.08.2023 12:25
Re: Uudet tulokkaat
Eipä mennyt sekään reissu nappiin. 100km ajoa eikä mitään ongelmia, pysähyin kaupassa ja palatessa kun potkaisin pyörän päälle, huomasin ettei laturin valo sammunutkaan kierroksilla. Lataus täysin 0 jostain syystä, puhelimessa Matin kanssa päädyimme tulokseen että luultavammin laturi onnistunut jotenkin hajottamaan itsensä sen 15 min aikana mitä kaupassa meni.
Toinen vaihtoehto olisi tuo jännitesäädin, mutta kai sen laturin pitäisi silti jotakin kipinöidä tai näyttää vaikka säädin olisikin sökö?
Hyllystä löytyy vielä vanha 1407.3771 laturi joka meni tilalle, kuumottaa että meneekö kone sen kanssa palasiksi, mutta ianakin se lataa kunnolla.
Eipä tuollainen Sovekin järjettömällä niellyt paljoa mitään akkua 100km ajon aikana. Lähtiessä oli jännite jotakin 12.8V luokkaa, 100km päästä kotipihassa mittasin 12.65V
Toinen vaihtoehto olisi tuo jännitesäädin, mutta kai sen laturin pitäisi silti jotakin kipinöidä tai näyttää vaikka säädin olisikin sökö?
Hyllystä löytyy vielä vanha 1407.3771 laturi joka meni tilalle, kuumottaa että meneekö kone sen kanssa palasiksi, mutta ianakin se lataa kunnolla.
Eipä tuollainen Sovekin järjettömällä niellyt paljoa mitään akkua 100km ajon aikana. Lähtiessä oli jännite jotakin 12.8V luokkaa, 100km päästä kotipihassa mittasin 12.65V
- Liitteet
-
- 1728153851017573.jpg (941.43 KiB) Katsottu 2632 kertaa
-
Iris Heart
- 100

- Viestit: 151
- Liittynyt: 07.08.2023 12:25
Re: Uudet tulokkaat
Että semmonen jekku tänään
Viimeksi muokannut Iris Heart, 13.10.2024 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Uudet tulokkaat
Hupsis..hieman isompi "jekku".
Re: Uudet tulokkaat
Oi voi...iso remontti...liekkö kiertokangenlaakerit kömähtänyt,ja aiheuttanut tuon,vai vain yksinkertaisesti leikannut kiinni
Tarvit ainakii kampuran pytyn ja männän...pytyn saat miulta halvalla.
Tarvit ainakii kampuran pytyn ja männän...pytyn saat miulta halvalla.
-
Iris Heart
- 100

- Viestit: 151
- Liittynyt: 07.08.2023 12:25
Re: Uudet tulokkaat
Katselin tuhoja taskulampulla sisältä ja näytti siltä että olisi parista kohtaa lohkokin murtunut, huonolla säkällä voi joutua koko koneen uusimaan jos ei saa tigillä tuikittua takaisin kasaan murtuneita kohtia.karppi kirjoitti: 13.10.2024 21:34 Oi voi...iso remontti...liekkö kiertokangenlaakerit kömähtänyt,ja aiheuttanut tuon,vai vain yksinkertaisesti leikannut kiinni![]()
Tarvit ainakii kampuran pytyn ja männän...pytyn saat miulta halvalla.
Itse epäilin että olisi männän tappi jotenkin päässyt irtoamaan ja ottanut kiinni sylinteriin, jos esim mäntä murtunut, mutta eikös tuo sylinterin helma pitäisi tulla melkein kiertokangen limppuun asti kiinni? Kiertokanki kuitenkin liikkuu vieläkin nätisti, joten en usko että laakeri olisi pettänyt.
Re: Uudet tulokkaat
No hyväpuoli tässä on se että noita koneita ja niiden osia löytyy hyvin..Mihinkään kalliiseen korjaukseen ei kannata lähtee..vaan katsoo ensin jos löytyisi ehjempi vaihtokone jonka viimeistelisi kovaan iskuun.
Re: Uudet tulokkaat
Voi että, murheellinen näky.. harmi, että näin kävi.
Saako udella likaisia yksityiskohtia, että miten tämä tapahtui?
Spekuluidaan... näyttäisi aivan kuin mäntä olisi kohdannut täyden stopin kesken työtahdin ja siitä aiheutunut woima väänsi kiertokangen ja mursi sylinterinkin. Olisiko äkkipysähdyksen syy siltikin jossain muualla kuin hajonneessa sylinterissä?
Saako udella likaisia yksityiskohtia, että miten tämä tapahtui?
Spekuluidaan... näyttäisi aivan kuin mäntä olisi kohdannut täyden stopin kesken työtahdin ja siitä aiheutunut woima väänsi kiertokangen ja mursi sylinterinkin. Olisiko äkkipysähdyksen syy siltikin jossain muualla kuin hajonneessa sylinterissä?
-
Iris Heart
- 100

- Viestit: 151
- Liittynyt: 07.08.2023 12:25
Re: Uudet tulokkaat
Kyllä minä tuon raadon vääntäisin vielä väkisin käyntikuntoon, kunhan kampuran löydän. Kansivena IMZ kampurat tuntuvat olevan hiukan hakusessa sivuvenojen kampuroihin verrattunaMATTI kirjoitti: 14.10.2024 09:40 No hyväpuoli tässä on se että noita koneita ja niiden osia löytyy hyvin..Mihinkään kalliiseen korjaukseen ei kannata lähtee..vaan katsoo ensin jos löytyisi ehjempi vaihtokone jonka viimeistelisi kovaan iskuun.
Alkoi yhtäkkiä armoton kalkatus kuulumaan koneesta, oletin että olisi se kranulaturi tehnyt kepposet, löin heti virrat pois ja kytkin pohjassa rullasin stoppiin. kokeilin varovasti poljinta ja totesin että jumissa on.Justeeri kirjoitti: 14.10.2024 10:03 Voi että, murheellinen näky.. harmi, että näin kävi.
Saako udella likaisia yksityiskohtia, että miten tämä tapahtui?
Itse epäilin että olisiko jotenkin onnistunut mäntä halkeamaan juuri tapin juuresta ja lähtenyt veivi hakkaamaan joka suuntaan, samalla murtaen sylinterin.
Re: Uudet tulokkaat
Otin erän 650cc kampuroita Kiinasta kuukausi sitte. Ovat kontissa matkalla Suomeen. Menee kauan. Myyntihinat selviää kun varastolla.
Viimeinen aito 650cc Kampura tehtiin Irbitissä +20 vuotta sitten. Ne on piiloutuneet ties minne. Yksittäisiä tulee myyntiin harrastajien jemmoista ajoittain. Olkaa tarkoina ja pitäkää ostohousut tuolin vieressä valmiina.
NIIN uusiakin on vielä muutama Itävallan EU varastolla jemmassa. IMZ-8.103-01008 Crankcase assembly 738,65 + 25,5% ALVi = 927€
Viimeinen aito 650cc Kampura tehtiin Irbitissä +20 vuotta sitten. Ne on piiloutuneet ties minne. Yksittäisiä tulee myyntiin harrastajien jemmoista ajoittain. Olkaa tarkoina ja pitäkää ostohousut tuolin vieressä valmiina.
NIIN uusiakin on vielä muutama Itävallan EU varastolla jemmassa. IMZ-8.103-01008 Crankcase assembly 738,65 + 25,5% ALVi = 927€
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.






