Terve toverit
Olen laittamassa perään uudet vakio rattaat.Mutta sen ison hammaspyörän kiinnityspultit on aika nuljatun näköset,yhestä väännetty jengatkin siloseksi.Niinpä kysynkin mitä pultteja ootte käyttäny menestyksekäästi? Kun ei Eikaltakaan löytyny orkkisruuveja
Hammaspyörän pultit
Pikkusen pitempiä löytyy suoraan mutteri ja pulttikaupasta. Ne lukkopellit sain Mikolta tai Eikalta. Myös riittävän kovaa laatua, se ei tainnu olla 8.8 vaan joku kovempi versio (tumma pultti joka tapauksessa), kyllä setät tietää kun kertoo käyttötarkoituksen. Se ylim. pituus pitää rälläköidä pois toiselta puolelta muutoin ottaa viimeistään perän kasauksen kiristysvaiheessa matopyörään kiinni! Pitää sellaista kivaa rapsutusta ja nykimistä.
Menee hetki, että tajuaa mikä vikana....
Menee hetki, että tajuaa mikä vikana....
Re: Hammaspyörän pultit
TerveTM kirjoitti:Terve toverit
Olen laittamassa perään uudet vakio rattaat.Mutta sen ison hammaspyörän kiinnityspultit on aika nuljatun näköset,yhestä väännetty jengatkin siloseksi.Niinpä kysynkin mitä pultteja ootte käyttäny menestyksekäästi? Kun ei Eikaltakaan löytyny orkkisruuveja
Ne pultit on M8x14 normaalikierteisiä peruspulttikovuutta( tai länsimaisesti
hieman pehmeää) 8.8 pulttia. Kannan paksuu 5 mm jos käyttää lukitusle-
vyjä ja 6 mm jos käyttää lukitusnestettä.Jos ei halua käyttää kumpaa-
kaan ja on tuning-henkinen niin poraa kantoihin reiät lukituslankaa varten,
(turhaan!!). Olen käyttänut normaali pultteja 8.8 ja hyvälaatuista lukitus-
nestettä ja on pysynyt. Omat pultit on pinnottamattomia varmaan siksi
koska ne on öljyssä eikä ruostu, (kustannustehokkaasti).Huomioitavaa
on kantojen korkeus, koska ne saattaa ottaa kiinni kansiosan purseisiin,
joten vahaa tms. pultinkantoihin tai kanteen ja tarkistus.


