Hammaspyörän pultit

Voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
TM
10
10
Viestit: 13
Liittynyt: 02.09.2004 17:42
Paikkakunta: Heisinki

Hammaspyörän pultit

Viesti Kirjoittaja TM »

Terve toverit
Olen laittamassa perään uudet vakio rattaat.Mutta sen ison hammaspyörän kiinnityspultit on aika nuljatun näköset,yhestä väännetty jengatkin siloseksi.Niinpä kysynkin mitä pultteja ootte käyttäny menestyksekäästi? Kun ei Eikaltakaan löytyny orkkisruuveja
spaddu
100
100
Viestit: 112
Liittynyt: 01.09.2004 08:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja spaddu »

Pikkusen pitempiä löytyy suoraan mutteri ja pulttikaupasta. Ne lukkopellit sain Mikolta tai Eikalta. Myös riittävän kovaa laatua, se ei tainnu olla 8.8 vaan joku kovempi versio (tumma pultti joka tapauksessa), kyllä setät tietää kun kertoo käyttötarkoituksen. Se ylim. pituus pitää rälläköidä pois toiselta puolelta muutoin ottaa viimeistään perän kasauksen kiristysvaiheessa matopyörään kiinni! Pitää sellaista kivaa rapsutusta ja nykimistä.

Menee hetki, että tajuaa mikä vikana....
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 8269
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala

Re: Hammaspyörän pultit

Viesti Kirjoittaja MATTI »

TM kirjoitti:Terve toverit
Olen laittamassa perään uudet vakio rattaat.Mutta sen ison hammaspyörän kiinnityspultit on aika nuljatun näköset,yhestä väännetty jengatkin siloseksi.Niinpä kysynkin mitä pultteja ootte käyttäny menestyksekäästi? Kun ei Eikaltakaan löytyny orkkisruuveja
Terve
Ne pultit on M8x14 normaalikierteisiä peruspulttikovuutta( tai länsimaisesti
hieman pehmeää) 8.8 pulttia. Kannan paksuu 5 mm jos käyttää lukitusle-
vyjä ja 6 mm jos käyttää lukitusnestettä.Jos ei halua käyttää kumpaa-
kaan ja on tuning-henkinen niin poraa kantoihin reiät lukituslankaa varten,
(turhaan!!). Olen käyttänut normaali pultteja 8.8 ja hyvälaatuista lukitus-
nestettä ja on pysynyt. Omat pultit on pinnottamattomia varmaan siksi
koska ne on öljyssä eikä ruostu, (kustannustehokkaasti).Huomioitavaa
on kantojen korkeus, koska ne saattaa ottaa kiinni kansiosan purseisiin,
joten vahaa tms. pultinkantoihin tai kanteen ja tarkistus.
TM
10
10
Viestit: 13
Liittynyt: 02.09.2004 17:42
Paikkakunta: Heisinki

Viesti Kirjoittaja TM »

No niin
Kiitos Matille ja Spaddulle näistä tiedoista.Enköhän mä näillä eväillä pääse eteenpäin.Että kasaamisiin.
Vastaa Viestiin