120 000km:ä Ural'illa!

Vastaa Viestiin
Vmkv

120 000km:ä Ural'illa!

Viesti Kirjoittaja Vmkv »

On maailmassa monta, ihmeellistä tarinaa! Tämä on yksi niistä. Mutta sillä poikkeuksella, että tämä on totisinta totta. Yksi mies, kuin pyörä, ajettuna mainitut kilometrimäärät samalla Uralin moottorilla! Kieltämättä, kunnioitettava saavutus, vai kuinka? Vielä kun kaveri, tai ennemminkin tässä tapauksessa Toveri :) , on suomalaisena motoristina kiertänyt niin Vennään arot, kuin Karjalan suot, takanaan tässä kirjoittamattomat hetket heidän, kansan parissa, kaikessa ystävyydessä. Mielestäni, hyvinkin vajaassa kymmenessä vuodessa usealle pyörämerkille kunnioitettava saavutus! Nyt vaan merkkinä sattuu olemaan legendaarinen URAL, todistettavasti!!!
Jorma
200
200

120000

Viesti Kirjoittaja Jorma »

9pv myöhässä tämä juttu?
Vmkv

:D "Pohjosen miehenä" taisit olla siekin reissus mukana "vennäänmaalla", olenko oikias? Eilen vasta juotiin kahveet "Lieksan Eikan" kaa , jätti Toveri vinon pinon kuvvii, jota tässä yritän kiireiltä skannata, sais lehteen jutun tynkää vaikka otsikolla; Matkailu avartaa, persaukset ... :D .
Jorma
200
200

Viesti Kirjoittaja Jorma »

No luin hätäisesti tuon jutun eihän siinä puhuttu remonteista mitään, 120000km uralilla on kyllä hatun-noston arvoinen asia ja 100km venäjällä vastaa 1000km länsieuroopassa että koittakaahan perässä!
spaddu
100
100

???

Viesti Kirjoittaja spaddu »

Mistäköhän jutusta tässä mahdetaan puhua???
Vmkv

Re: ???

spaddu kirjoitti:Mistäköhän jutusta tässä mahdetaan puhua???
:D No tästä Lieksan "Muolimankiertäjästä" ja Ural 650 IMZ 8.103-10 moottoripyörästä vuosimallia 1991 :D. :wink: Kun tuolla Ralleissa kattoo Toverimme "liksisatulaa" :) , on siinä persettä täytynyt hangata ylikin nuo mainitut kilometrit :) .
MT-11
800
800

Viesti Kirjoittaja MT-11 »

Täytyypä sanoa, niinkuin moni muukin, että ikinä en oo kuullut mitää asiasta. Ja jos pyörä on -91, niin suorituskin on jo viiden vuoden takaa?
"Mielestäni, hyvinkin vajaassa kymmenessä vuodessa..."
Uralrane
1000
1000

Niiih...

Viesti Kirjoittaja Uralrane »

Niih.. tätä Uralin teknistä edistyksellisyyttä ja erinomaista laatua minä olen aina koettanut hehkuttaa.. Dneprihän siis olisi noilla kilometreillä sulanut jo monta kertaa :wink:

Vuosimallikin on ihan melkein kohdillaan. Tosin jos mennään ajassa vuosi taaksepäin niin silloin ne parhaat kukkaset saatettiin alas tehtaan liukuhihnalta... Kun ei pyörää tahdo saada ajamalla rikki niin minunkin on pitänyt rakennella siihen omia kötöstyksiä. Niinkuin heikennyksiä :wink:
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
karvanaama
100
100
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karvanaama »

Mihin se tieto Dneprin sulamiseen perustuu, kokemukseen ?
Mistä kohtaa se sulaminen alkaa niin tietää vähän seurata tilannetta ?
Paljonkos olet parhaalla kukkasellasi remontoimatta ajellut ?

Dneprin koneella yli 30000 km sulamatta.
markko
100
100

Viesti Kirjoittaja markko »

mulla alko se neprin sulaminen niistä kiertokangen laakeriliuskoista.ne suli oikeastaan kokonaan pois..suurin syy moiseen taisi kyllä löytyä kypärän sisältä.. :lol: :lol: 8) 8)
..kyllä se vielä tämänkesän kestää..
MT-11
800
800

Viesti Kirjoittaja MT-11 »

Elähän Karvanaama hermostu, Uralrane sanoo näin:

"Niih.. tätä Uralin teknistä edistyksellisyyttä ja erinomaista laatua minä olen aina koettanut hehkuttaa..".

Eli Uralia on koitettu hehkuttaa, mutta se ei hehku koska ei ole rautaa. Liekö sitten muovia tai alumiinia? Dneprillä ajavat tietävät ilman muuta mikä on paras mahdollinen monista huonoista.
Vmkv

MT-11 kirjoitti:
Eli Uralia on koitettu hehkuttaa, mutta se ei hehku koska ei ole rautaa.
:roll: Rauvasta puhheen ollen, kyllähän se "URRE" on sitä, jos mikä, siis TÄYTTÄ RAUTAA :roll: :roll: :roll: :wink: .
karvanaama
100
100
Viesti:

:P Enhän minä ny puheista hermostu.
:shock: Ois vaan ollu kiva tietää kokemuksista jos niitä on, minä kun oon aina oppinu arvostamaan kokemusta.
:roll: Ottaisin vaan opiksi ja ojennukseksi etten Dniepriäni tyhmyyttäni sulata.
:oops: Onhan mulla Uralkin tallissa, täytyy testata kun saan sen joskus liikenteeseen , on sitten sitä kokemusta siitäkin kukkasesta.

8) Hyviä ajokelejä vaan kaikille ITÄPYÖRÄIJÖILLE, ja kaikille muillekkin.

t. karvanaama
Uralrane
1000
1000

karvanaama kirjoitti:Mihin se tieto Dneprin sulamiseen perustuu, kokemukseen ?
Mistä kohtaa se sulaminen alkaa niin tietää vähän seurata tilannetta ?
Paljonkos olet parhaalla kukkasellasi remontoimatta ajellut ?

Dneprin koneella yli 30000 km sulamatta.
Tieto ei ole tieto, vaan perustuu vinoilunsekaiseen huumoriin. Sulaminen alkaa siitä kuljettajan tuskanpunaisen niskanahan tienoilta. Ilman remonttia olen ajanut joskus jopa viikon... :wink:

Ei tätä harrastetta liian vakavasti pidä ottaa. :mrgreen:
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
karvanaama
100
100
Viesti:

Sitähän minäkin :D

no saatinhan keskustelua aikaan.

karvanaama
sropov
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

Viesti Kirjoittaja sropov »

Alako jo mennä tuo juttu siihen "meidän äiti laittaa teidän äitien ruuat..." tyyliiin.

Saattaa ne särkyä ihimisen tekemät vehkeet .....................
Paltusjärven Käry

Monialaurheilemisseura.
Vmkv

sropov kirjoitti:Alako jo mennä tuo juttu siihen "meidän äiti laittaa teidän äitien ruuat..." tyyliiin.
:D Huummorii, huummorii, sano Kallekin, ku paskakaivosta sukelluksista nous, ku se helavatan puukans petti jalokojen alta :wink: .
Uralrane
1000
1000

Kirveltää

Jos tuo "menestys" kirveltää niin ohessa kuva siitä miltä kestävän moottoripyörän mittarissa saattaa lukea... Kuinka paljon lie jo otettu pois tuostakin..

Mulla oli aikanaan vanha lapintaksimersu, joka oli ollut 9 vuotta taksissakin. Mittarissa oli 350 tkm. Vaihdoin perävälityksen ja samalla mittarinkin. Pyöräytin "uuteen" mittariin 680 tkm ja laitoin mittarin sisälle seuraavan viestin. "Älä ota tästä mittarista enää kilometrejä pois. Otin jo 400 000... Oli meinaan oikeasti miljoona mennyt jo rikki.

Kuva
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
jouko.poytak

Sullaa, mikä sullaa!!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja jouko.poytak »

Se näyttää olevan toverit niin, että rauta ei sula,ku sulatusuuneisa, ei muuton.Ite oon vielä meleko vihreä Ukrainan rauvvan ajelija, mutta oo oppinu luottaan konneeseen, jonka oon ite tutkinu juurilastuja myöten ja rakkauvella rakentanu. Ja se on antanu kaiken yhtä rakkauvella takasi. Tein semmosen pienen Itäsuomen kierroksenki viimme suvena.Ei tullu ku 650 km mittariin, mutta en hetkiäkkään eppäilly pyörää, ommaa selekää
kuulostelin Hattuvaaran ja Tuupovaaran kurijilla teillä.
Tulin siihen tulokseen, että turhaa eppäilettä pyöriännä, rakentakkaa kunnolla ja antaumuksella ja kunnioituksella Insinööritaijjon-näytetteenne :wink: , niin tuskientaipaleet muuttuu mukaviksi ajoreissuiksi !!! :DNäinpä sannaili Joxa Oulusta 8)
Vastaa Viestiin