6 voltin vehkeestä kyse (K-650)

Kaikki sähköön liittyvä keskustelu.
Avatar
MopoMään
400
400
Viestit: 489
Liittynyt: 02.08.2007 12:55
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula
Viesti:

6 voltin vehkeestä kyse (K-650)

Viesti Kirjoittaja MopoMään »

Laitisen Eikka toi mulla komean uuden umpion, H polttimoille adapterinkanssa.
(Vanha umpio ihan hyvä mutta siinä jo ajanpatinaa ja poltaa lamppuja sekä tärinässä ilmenee on/off valojen suhteen.)
Eilen sitä uutta umpiota asennellessa kokeilin 12v lampulla...huomioin sen että palaa kirkkaanmin kuin vanhalla umpiolla 6v polttimo.
( sattuu olemaan vuosien varrella kerätty kaikki 12v taloudessa polttimonvaihtopolttimot isoon laatikkoon joista on lyhyet palanut).
Minulla on tuo sähköteroria heikko,vaikkakin mekaniikka pelaa...
Kysymys alan miehille,olen vakuuttunut että tietotaito ei lopu lukijoilta.
siis kysymys... mitä jos siirrynkin tuohon 12v polttimoon ajovaloissa...hyötynä ainakin olisi ei kämähdä valot ja niitä polttimoita on loputtomiin...Eli haittaako tuo mitään ,jos 12v on polttimon volttiarvo.
muut valot tahtoo olla ledejä johtuen tuon laturin tehontuotosta.
Terveisin Mopomään :think:
Tee sitä tai tätä...älä tekemättä jätä
http://sites.google.com/site/mopomaan/p ... ien-kautta
Arska
200
200
Viestit: 291
Liittynyt: 23.06.2009 20:34

Re: 6 voltin vehkeestä kyse (K-650)

Viesti Kirjoittaja Arska »

Moi,

Ei tuosta korkeammalle jännitteelle tarkoitetusta lampusta sinänsä mitään haittaa ole.
Valoteho ei kylläkään ole speksien mukainen jos jännite jää vajaaksi.
Mitä se sun laturi oikein työntää?
Avatar
TimoS
900
900
Viestit: 930
Liittynyt: 10.02.2009 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: 6 voltin vehkeestä kyse (K-650)

Viesti Kirjoittaja TimoS »

Ja voishan siinnä käyttää 6V H4 polttimoa 40/45W. Joskus sanottiin ettei halogeenilamppuja sais käyttää alijännitteellä koska kaasu ei lämpene toimintalämpöön ja polttimon lasi mustuu nopeasti, tiedä sitten. Muuten kyllä 12V lamppuja voi käyttää 6V järjestelmässä huoletta.
Avatar
MopoMään
400
400
Viestit: 489
Liittynyt: 02.08.2007 12:55
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula
Viesti:

Re: 6 voltin vehkeestä kyse (K-650)

Viesti Kirjoittaja MopoMään »

Kiitoksia nopeista vastauksista...Pääasia selvisi.
Jatketaan näin kunnes toisin muutetaan,eli 12vPoltin 6v koneessa
Laturi lataa jännitettä...5,8-7v kunnes rele katkasee,ilman relettä ainakin 9v saakka.
On tehoa komiat 65w...
Ompas kattavat tekniikkakuvastot TimoS...nyt huomasin.Upeata.

terveisin Mopomään :violin:
Tee sitä tai tätä...älä tekemättä jätä
http://sites.google.com/site/mopomaan/p ... ien-kautta
urali71
10
10
Viestit: 10
Liittynyt: 21.02.2017 16:57

Re: 6 voltin vehkeestä kyse (K-650)

Viesti Kirjoittaja urali71 »

Terve.
Mistä löytyisi sähökytkentäkaavio Ural 650:seen ?
Olli
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8664
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Lahest
Viesti:

Re: 6 voltin vehkeestä kyse (K-650)

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Tuosta linkistä löytyy... >>>>>>> Russian electrical:

;-)
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
Vastaa Viestiin