
Kaksoispuola Citroenista Uraliin ja Dnepriin
-
karvanaama
- 100

- Viestit: 156
- Liittynyt: 31.08.2004 19:37
- Paikkakunta: Härmä
- Viesti:
Kaksoispuola Citroenista Uraliin ja Dnepriin
Tässä kytkentä ohje


En mäkään oo täyrellinen, multa puuttuu heikkouret.
Lehteen
Pistä tuo sama UR-lehteen niin siinähän on yksi juttu lisää.. Puolan voi sijoittaa vaikkapa kehtoputkien väliin tai vanhemmissa malleissa kuskin penkin alle jos mahtuu. Kuulemma Citikan Dyanen kannakkeet sopivat siinä tapauksessa suoraan. Niin ja Citikan puola tykkää omasta konkastaan.
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
ex. IC -56, ex. 8.103-10
Olipas hieno kuva, tuolla pitäis selvitä helposti mistä on kyse! Sellainen huomio, mikä on tullut tovi Dyanella ajaessa(>400 tkm, 11 vuotta), jossain vaiheessa kannattaa vaihtaa nuo puolalle menevät + ja - piuhat toisinpäin, tulpat kuluvat tasaisemmin ja kestävät pitempään. Itsellä on ollu tapana ajaa samoilla tulpilla max 20 tkm, jolloin vaihdan "sähkön suunnan" 10 tkm kohdalla. Sinänsä vaikka noita + ja - merkkejä olisi hyvä varsin orjallisesti noudattaa, niin tässä tapauksessa sääntöön on se pakollinen poikkeus. Ei niistä tarvitse tässä välittää... Ja tämä koskee EHDOTTOMASTI vain tätä tapausta!
IC on itäpyöristä paras...
-
Vieras
kaksoispuola Citroenista Uraliin ja Dnepriin
Uralvox ja kaikki Citikan varaosia myyvät liikkeet tod näk vähintään 500 liikettä Suomessa.
Järjetön kysymys
Järjettömästi kysäisen:
Jos kärjettömään sytytysjärjestelmään (Ural) laittaa sitikan puolan, onko viritelmässä kondensaattoria???
Eikös se ole kärjellisessä vain vähentämässä kipinöintiä kärjissä??? Jota kärjettömässä ei toivottavasti paljoa tapahdu, muutakuin tulpissa.
Jos kärjettömään sytytysjärjestelmään (Ural) laittaa sitikan puolan, onko viritelmässä kondensaattoria???
Eikös se ole kärjellisessä vain vähentämässä kipinöintiä kärjissä??? Jota kärjettömässä ei toivottavasti paljoa tapahdu, muutakuin tulpissa.
Re: Järjetön kysymys
Ei sillon tarvi kondensaattoria kun ei kärjettömissä muutenkaan sitä ole.spaddu kirjoitti:Järjettömästi kysäisen:
Jos kärjettömään sytytysjärjestelmään (Ural) laittaa sitikan puolan, onko viritelmässä kondensaattoria???
Eikös se ole kärjellisessä vain vähentämässä kipinöintiä kärjissä??? Jota kärjettömässä ei toivottavasti paljoa tapahdu, muutakuin tulpissa.
-
Vieras
kaksoispuola Citroenista Uraliin ja Dnepriin
Tässä tapauksessa sillä kondensaattorilla ei sytytyksen kanssa ole mitään tekemistä vaan on häiriönposto kondensaattori ja sen voi singota lepikkoon eikä vaikuta sytytykseen mitään. 8)
-
Maukka
Re: Järjetön kysymys
Perinteisessä kärjillä toimivassa puolassa ensiö ja toisiokäämien kierrosten suhde on luokkaa 1:66,kärjettömällä voidaan käyttää huomattavasti suurempaa suhdetta,lesim 1:400.spaddu kirjoitti:Järjettömästi kysäisen:
Jos kärjettömään sytytysjärjestelmään (Ural) laittaa sitikan puolan, onko viritelmässä kondensaattoria???
Eikös se ole kärjellisessä vain vähentämässä kipinöintiä kärjissä??? Jota kärjettömässä ei toivottavasti paljoa tapahdu, muutakuin tulpissa.
Tälllöin kipinän voimakkuus on paljon suurempi.
Sitikkan puola on lienee mitoitettu kärjelliselle sytytykselle,jolloin se ei pysty hyödyntämään kärjettömän antamaa hyötyä.
Kärjetön ei sinänsä lisää kipinän voimakkuutta ellei puola ole tehokkaampi.
Kärjetön toimii tavallisella puolalla kuitenkin sillätavoin paremmpin,että se antaa samantasoisen kipinän koko kierrosalueella,kärjellisellä kipinä heikkenee kierrosten noustessa.
Paras kipinä saadaan käyttämällä kahta puolaa,jolloin ei ole myöskään toisen tulpan väärää napaisuutta.
http://www.sitronen.fi/Maukka kirjoitti:Elikkä k-750 kun tollasen laittaa niin joutaa nuo pyörijä ja kansi poies. Ja sytkä tulee kummallekin pytylle yhtä aikaa ja ei haittaa mitään vai ??
Mistä näitä puolia saa oulusta ja mihin hintaa?
Muista vaihtaa konkka myös. Sitikan puola tykkää omasta konkastaan.. Niin ja tulpanjohtojen puolan puoleinen liitin on sitten erilainen kuin tavallisesti. Itse ostin rättärin tulpanjohdot samaan syssyyn.
Torniossa joku myy myös näitä, ainakin käytettyjä. Ilmoittaa usein HuutoNetissä.
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
ex. IC -56, ex. 8.103-10
-
Vieras
Itse itseäni lainaten...Uralrane kirjoitti:Torniossa joku myy myös näitä, ainakin käytettyjä. Ilmoittaa usein HuutoNetissä.
Linkit kuus ja kakstoistavolttisiin:
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=22203867
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=22177343
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
ex. IC -56, ex. 8.103-10
kaksoispuola Citroenista Uraliin ja Dnepriin
Laitisen Eikka myi minulle 12v puolan ja konkan ja hinta oli jotain 40€.
mitään muita piuhoja ei tarvii kun tulpan johdot ja tietenkin sopivat liittimet johtojen päihin.
mitään muita piuhoja ei tarvii kun tulpan johdot ja tietenkin sopivat liittimet johtojen päihin.





