Olen nyt muutaman viikon lueskellut foorumia läpi ja paljon olen tietoa itseeni imenyt, kiitos teille siitä.
Syy miksi liityin foorumille on jostain ihmeen syystä tarttunut sivuvaunu-dnepr-kuume.
Tarkoituksena siis hankkia sivuvaunullinen Dnepr joka tulisi kesän hupivehkeeksi, vähäisen ajotarpeen vuoksi museorekisteriin.
Haaveena olisi 2wd, armeija-versio joka kestäisi sekä rauhallista maantieajoa että hieman metsärynkytystä.
Omat tekniset taidot on aivan olemattomat joten olen päätynyt ostamaan valmiiksi entisöidyn pyörän.
Olen käynyt pitkät keskustelut hyvän tuttavani kanssa joka kaverin kautta (tiedän, kuulostaa luotettavalta) suositteli pientä Puolalaista entisöinti-liikettä. Olen nyt myös keskustellut kyseisen Puolalaisen kanssa ja olemme päätyneet Dnepr MB-650 malliin joka entisöitäisiin täysin.Olen lueskellut kyseisestä mallista paljon ja se kuulostaa hyvältä mallilta aloittelevalle motoristille.
Lähinnä se mitä haluaisin kysyä teiltä, on mitä ajatuksia tämä herättää teissä? Mitä minun olisi hyvä varmistaa, että pyörä saataisiin suomessa museorekisteriin (tiedän perusperiaatteen, mutta lähinnä ne pienet nippelitiedot kuten vilkut, heijastimet ja tekniset asiat)? Kiitän kovasti jo etukäteen kaikkia jotka auttavat minua tämän kanssa.
Pyörän lunastaminen tapahtuisi paikan päällä ja maksu vasta kun pyörä on hallussa, eli sellaista huijausta ei tarvitse pelätä. Olen myös yrittänyt opetella mallien eroavaisuuksia ettei myöskään tule mitään sekasikiö versiota. Myöskin pyörän entisöintiprojektin alkaessa saan koko ajan valokuvia pyörästä miten projekti etenee ja miltä se näyttää, tulen niitä myös varmaankin lisäilemään tänne ja pääsette myös kommentoimaan niitä.
Kiitos ja kumarrus. Kukaties kesällä teitä on yksi lisää
T. Juha