Kärjettömän puolan vastus..

Kaikki sähköön liittyvä keskustelu.
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 8277
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala

Kärjettömän puolan vastus..

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Terve
en viitsisi avata konekoppaa, vaan laiskana kysyn..mikä on sen venäläisen kärjettömän 12v puolan vastus?(mallia jota osatuontikin myy) oliko se 2 ohm. ..?
onko jossain myynnissä niitä kauttaaltaan muovitettuja (mustia) kärjettömän puolia joita käytettiin mm. siinä "Ufo" mallisessa kärjettömässä sytkässä.
Avatar
Ripa
2000
2000
Viestit: 2100
Liittynyt: 31.08.2004 19:15
Paikkakunta: Helsinki, Kallio

Re: Kärjettömän puolan vastus..

Viesti Kirjoittaja Ripa »

1,6 ohmia ainakin minun mittarilla.
Avatar
kelju m63
2000
2000
Viestit: 2349
Liittynyt: 04.05.2007 21:10
Paikkakunta: Stormi

Re: Kärjettömän puolan vastus..

Viesti Kirjoittaja kelju m63 »

MATTI kirjoitti:Terve
en viitsisi avata konekoppaa, vaan laiskana kysyn..mikä on sen venäläisen kärjettömän 12v puolan vastus?(mallia jota osatuontikin myy) oliko se 2 ohm. ..?
onko jossain myynnissä niitä kauttaaltaan muovitettuja (mustia) kärjettömän puolia joita käytettiin mm. siinä "Ufo" mallisessa kärjettömässä sytkässä.
:mrgreen: Moro.
Eiköhän Osatuonti myy niitä mustia muovisia kaksoispuolia edelleen,
käyhän kattomassa sivuilta.
http://osatuonti.valmiskauppa.fi/images ... C02357.JPG
Ural M-61 , Ural M-63
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 8277
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala

Re: Kärjettömän puolan vastus..

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Kiitos Ripalle vastusarvosta, ja tuollaista puolaa tarkoitan (siis minkä saatavuutta kysyin)
Liitteet
_puola.jpg
_puola.jpg (141.79 KiB) Katsottu 6558 kertaa
Avatar
kalkkuna
4000
4000
Viestit: 4316
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Kärjettömän puolan vastus..

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Ukrainalaisissa on kahta puolaa ja saman näkösiä päällepäin.

Kärjetön puola
- Secondary voltage 4A, shunt resistance 3 megohms, shunt capacitance of 50 pF:
- Current gap - 4A.

Kärkipuola
- Secondary voltage 1.5 A , shunt resistance 3 megohms, shunt capacitance of 50 pF:
- Current gap - 1,2-1,5A.

Kärjetön siis haukkaa virtaa ilosemmin :)

Tuon kuvan puola on Venäläinen ja hinnoissaan jos sattuu löytämään.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
Ripa
2000
2000
Viestit: 2100
Liittynyt: 31.08.2004 19:15
Paikkakunta: Helsinki, Kallio

Re: Kärjettömän puolan vastus..

Viesti Kirjoittaja Ripa »

Katso löytyykö näistä jokin vaihtoehto mitä tarkoitit.
http://cvkustoms.com/PDF/Part_IV_Contac ... ystems.pdf
Avatar
karppi
2000
2000
Viestit: 2027
Liittynyt: 11.10.2007 16:56

Re: Kärjettömän puolan vastus..

Viesti Kirjoittaja karppi »

Kyl nuo mustat puolat on aika kiven aiia...ja ison kiven.
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8664
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Lahest
Viesti:

Re: Kärjettömän puolan vastus..

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Oliskohan se niin että tämä oli niiden irto sytkän kanssa tulleita puolia...

Kuva

Vastus oli 1,9 ohmia

Kun taasen tämä oli nelos ja vitos sytkän mukana

Kuva

Vastus oli 1,8 ohmia

Ps nää on mun vara ja vara puola
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 8277
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala

Re: Kärjettömän puolan vastus..

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Joo..tuo alempi 3705060 on kaiketi paras puola näihin kärjettömiin vermeisiin...itsellä ei tuollaista puolaa saanut rikki ainakaa n. 60tkm ajolla , ja taitaa pelaa edelleen....
Avatar
Ripa
2000
2000
Viestit: 2100
Liittynyt: 31.08.2004 19:15
Paikkakunta: Helsinki, Kallio

Re: Kärjettömän puolan vastus..

Viesti Kirjoittaja Ripa »

Tässä linkissä on puolien vastukset ilmoitettu. http://cvkustoms.com/PDF/Part_V_Ignition_Coils.pdf
lca
200
200
Viestit: 231
Liittynyt: 19.08.2009 09:08
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Kärjettömän puolan vastus..

Viesti Kirjoittaja lca »

Onko muuten 6v kärellisen puolassa kans oltava 5 ohmin vastus eli jos siihen laittaa uudemman puolan mitä on myynnissä niin palaako kärjet?
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 8277
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala

Re: Kärjettömän puolan vastus..

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Tavan (alkuperäisessä tuplapuolassa)6V kärjellisessä sytyssä on puolan ensiö vastus n. 1 ohmi,,,ei 4 tms.
lca
200
200
Viestit: 231
Liittynyt: 19.08.2009 09:08
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Kärjettömän puolan vastus..

Viesti Kirjoittaja lca »

Kiitokset taas.
Oikarisen Mikolta sain eilen isommilla oo,eilla olevia vanhan mallin puolia sekä 6 et 12v kärellisiin vehkeihin varastoon ko näkyy olevan vähemmän tarjolla et saa ne joissa ei oo kärellistä pysyyn liikkeellä. Kiinan tekosilta näyttää ainaki 12v et aika näyttää montako pitää olla mukana varalla...
Avatar
cedricfan
3000
3000
Viestit: 3108
Liittynyt: 16.05.2006 14:01
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Re: Kärjettömän puolan vastus..

Viesti Kirjoittaja cedricfan »

U=RxI
Eli jos pienennät resistanssia, kasvaa virta jos jännite pysyy samana.
Jos pienennät jännitettä, ja resistanssi on sama, laskee virta puoleen.
Suzuki VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Vastaa Viestiin