Uusi ohjausakseli ?
Uusi ohjausakseli ?
Ohjausakseli lienee irroitettavissa Dneprin keulasta, mistä kannattaisi hankkia uusi/ehjä ? Nyt kun keulan purin pois, niin ohjausakselin yläpään kierteet paljastuivat osittain entisiksi :(
Länsilaakerit löytyvät jo hyllystä, vanhat laakerin kuoret varmaankin lähtevät emäputken päistä voimaa käyttäen ?
Länsilaakerit löytyvät jo hyllystä, vanhat laakerin kuoret varmaankin lähtevät emäputken päistä voimaa käyttäen ?
Re: Uusi ohjausakseli ?
Vai meneekös tässä tapauksessa koko alakolmio vaihtoon ? Nyt alkoi tuntua siltä, kun aikani Googlailin...
Terve
Kyllä se ala T-kappaleineen pitäis vaihtaa..täytyy katsoa olisko tuolla laarissa ..kumminkin voisit irto-osilla hieman mallailla että, tuleeko tuo vaurio sellaisella alueelle jolla on merkitystä? taitaa olla jäljet vanhan tasolaakerin pettämisestä ja siitä johtuvat hankaumat, eli tarkista onko vauriolla merkitystä uusilla kartiolaakereilla..nuo kierteet saa vielä puhdistettua pakalla.
Kyllä se ala T-kappaleineen pitäis vaihtaa..täytyy katsoa olisko tuolla laarissa ..kumminkin voisit irto-osilla hieman mallailla että, tuleeko tuo vaurio sellaisella alueelle jolla on merkitystä? taitaa olla jäljet vanhan tasolaakerin pettämisestä ja siitä johtuvat hankaumat, eli tarkista onko vauriolla merkitystä uusilla kartiolaakereilla..nuo kierteet saa vielä puhdistettua pakalla.
Oisko sulla noitten länsilaakerien numeroa/ mallia heittää
SSW055 SKF 34W/51W 34x51x12 mm
Joo, pitää vielä koe kasata tuolla kolmiolla. Mittan kanssa hieman heiluin ja se on siinä ja siinä että haittaako. Länsilaakeri taisi olla hieman väärä sana tai no on se Japanikin lännessä ;) Mikähän tuossa on muuten kierrekoko, jos sattuisi pakka jostain löytymään lainaan millä ajaisi kierteet puhtaaksi.
Tällainen setti, 34x51x12mm koko
Tällainen setti, 34x51x12mm koko
Eipä löydy laarista enää kun ylä T kappale..niin se taitaa olla kuten nm. kelju havannoi, että ei sitä romuu oo tarpeeksi... 
MATTI kirjoitti:Eipä löydy laarista enää kun ylä T kappale..niin se taitaa olla kuten nm. kelju havannoi, että ei sitä romuu oo tarpeeksi...
Täältä löytyy laarista yks kappale ,täytyy huomenna tarkistaa kunto .
Täytyy ruveta heittään romua tallista ulkovarastoon ,mitenköhän ne suojarasvais.
Ural M-61 , Ural M-63
Täytyy ruveta heittään romua tallista ulkovarastoon ,mitenköhän ne suojarasvais.
CRC Sisu olis yksi spray pullosta...antoko se kolmen vuoden suojan
CRC Sisu olis yksi spray pullosta...antoko se kolmen vuoden suojan
Aikoinaan olin kossina pakkaamassa neukkulaan lähteviä lastulevykoneen osia.
Neukut olivat lähettäneet tynnyrikaupalla heidän omaa varastovaseliiniaan jolla piti käsitellä maalaamattomat osat. Samassa tahnassa oli neukkujen toimittamat osat jotka piti ensin puhdistaa, sovittaa paikalleen, purkaa ja sitten käsitellä uudelleen tuolla aineella.
Aine oli pinnassa kiinni kuin paska Junttilan tuvan seinässä ja jotenkin liuottamalla petroolissa sai pehmiämään, että sai ensin kaavittua päällimäiset sentit pois ja sitten loput liuotettua veks.
Kamat läks junalla jonnekin Siperian suuntaan keskelle ei mitään ja niistä osista mitä ei varastettu ehkä kasattiin joskus tehdas tai sitten ei. Saattoivat olla siellä susien ihmeteltävänä vuosikausia.
Joskus olen jälkeenpäin kaivannut ko. ainetta, mutta taitaa olla nykyään pelkkä hallussapito kiellettyä saati sitten käyttö...
Neukut olivat lähettäneet tynnyrikaupalla heidän omaa varastovaseliiniaan jolla piti käsitellä maalaamattomat osat. Samassa tahnassa oli neukkujen toimittamat osat jotka piti ensin puhdistaa, sovittaa paikalleen, purkaa ja sitten käsitellä uudelleen tuolla aineella.
Aine oli pinnassa kiinni kuin paska Junttilan tuvan seinässä ja jotenkin liuottamalla petroolissa sai pehmiämään, että sai ensin kaavittua päällimäiset sentit pois ja sitten loput liuotettua veks.
Kamat läks junalla jonnekin Siperian suuntaan keskelle ei mitään ja niistä osista mitä ei varastettu ehkä kasattiin joskus tehdas tai sitten ei. Saattoivat olla siellä susien ihmeteltävänä vuosikausia.
Joskus olen jälkeenpäin kaivannut ko. ainetta, mutta taitaa olla nykyään pelkkä hallussapito kiellettyä saati sitten käyttö...
Урал - Maailma tarvitsee esikuvia...
Brittiauto tuo lännen vastine Ladalle...
Brittiauto tuo lännen vastine Ladalle...
Löyty kuvat kertoo kunnon , hyvä kuva kännykällä kierteestä.
Ural M-61 , Ural M-63
JUU
Rasvasta puheen ollen.
Auton kotelosuoja on oikein hyvä suoja aine ja sitä saa spray-pullossa.
Sillä ite oon käsitelly tuleville sukupolville varastoitavat metalli esineet.
Rasvasta puheen ollen.
Auton kotelosuoja on oikein hyvä suoja aine ja sitä saa spray-pullossa.
Sillä ite oon käsitelly tuleville sukupolville varastoitavat metalli esineet.
- Jos ei se lähe ensimmäisellä, niin se lähtee viimesellä. -
Kuinkas pitkästi tuota ohjausakselin kierrettä pitäisi yläpäässä jäädä näkösälle ? Kun sovittelin osia näiden 34x51x12mm japanin laakereiden kanssa paikoilleen, niin yläkolmion päälle tuleva mutteri ei mennyt kierteille kyllä kovinkaan pitkästi. Itseasiassa nämä Japanin laakerit nappaavat korkeuttaa 14mm eikä 12mm vaikka laakerin kyljessä 12mm lukeekin eli niistä tulee lisämittaa jo 4mm.
Kuinka paksu mahtaa olla originaali kuulalaakeri todellisuudessa ?
Kuinka paksu mahtaa olla originaali kuulalaakeri todellisuudessa ?
Mittailin kahdet kartiolaakerit , molemmat sarjat 12 mm paksut.
PS otikko vanhan laakeri koolin irti mikä näkyy kuvassa .
Viimeksi muokannut kelju m63, 11.11.2016 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ural M-61 , Ural M-63
Orkkis kuulalaakeri on 12mm tehtaan jäljiltä. Samoin tulis kartiolaakereiden olla ettei irvistä. Mutta usein nää kartiolaakerit on pikkasen isompia jostain kumman syystä ja se väärän korkunen laakeri on yleensä Kiinankopio.
Viimesimmät mitä varastolle saapu olivat just sen 12mm ja sopivat täydellisesti paikoilleen. Nyt vaan välipää. Uus kuorma matkalla, mutta ottaa aikaa.
Viimesimmät mitä varastolle saapu olivat just sen 12mm ja sopivat täydellisesti paikoilleen. Nyt vaan välipää. Uus kuorma matkalla, mutta ottaa aikaa.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Joo, vanhat koolit otin luonnollisesti pois. Sen verran taisi olla asennusvikaa, että kasasin aluksi näiden alkuperäisten "pölysuojien" kanssa mitkä näkyy kuvassa vasemmalla. Niistä aiheutui jumittelukin, kun laakereita vähänkään kirrasi. Nyt jää yläpäähän 9mm kierrettä näkyviin mutta kuten sanottua nää mun 12mm kartiolaakerit on 14mm paksut :(
Noita muttereita on myös sellaisina versioina,joissa kierrettä on koko matkalta.
Oletan ja luulen,että siun mutterissa vain kierre mutterin yläosassa....vai..?
Laitan huomena kuvaa...jos muistan.
Oletan ja luulen,että siun mutterissa vain kierre mutterin yläosassa....vai..?
Laitan huomena kuvaa...jos muistan.
Yläpäähän tulevassa mutterissa mulla on kokomatkalla kierteet eli sillä saan kyllä kasattua, jos ja kun vain saan oikeasti 12mm laakerit ylä- ja alapäähän.
Harmi että kerkesit jo maalata nuon keskiakselinhan saa irti kun vähän lämmittää ja painaa alaspäin irti sitten sorvaa sen 2mm alapäästä kapeammaksi/pidemmäksi niin mahtuu paksumpikin laakeri 
Storm jyväskylä sieltä löytyy BMW ohjauksen kartiolaakerit .
Mutten nyt muista minkävuotinen Bemarin laakerit sopii..
Ota malli mukaan luulis sillä löytyvän .
Ural M-61 , Ural M-63
BMW-69 eteenpäin stormin varaosa nro MCI-SSW901 ja mitat 51x12x34 käy suoraan ilman mitään virityksiä.
Mauseri mukaan .
SSW901
58,00 €
https://www.storm-motor.fi/yhteystiedot/jyvaskyla/
Ural M-61 , Ural M-63
Joo tuo BMW:n laakeri on tiedossa, tämä munkin laakeri on just bemariin/dnepriin/uraliin tarkoitettu ja kyljessä mitat 34x51x12mm mutta todellisuudessa on 34x51x14.
Osatuonnilta löytynee laakeri mulle joten homma etenee.
Osatuonnilta löytynee laakeri mulle joten homma etenee.
Mää voisin ostaa sen sun pikkasen käytetyn laakerin jos tulee joskus käyttöä
laita yv
Koititko laittaa laakerit mukaan ton pölysuojan ,
Yhdessä laakeri paketissani on mukana samanlaiset, niin niiden kanssa tulee laakerille vahvuutta jo melkein sen 14 mm ja ilman jää 12 mm.
Ural M-61 , Ural M-63
Vielä noista laakereita .
Tossa kuvassa vasen laakeri ja pölysuoja samat kun Sun laakeri .
Molemmat 12 mm ja suojan kanssa 13,7 mm.
Ural M-61 , Ural M-63
Toi mun laakeri on ilman pölysuojaa noin 13.5mm ja 14 suojan kanssa. Ei kehtaisi ilman pölysuojaa laittaa paikalleen.
Tänään sain 12mm korkeat laakerit ja niillä kasaus sujui kuin tanssi. Kiitokset Osatuonnille!
Miten toi ohjaus akseli. Vaihdoitko sen ? Mulla samanlainen ongelma jokin kuula syönyt uran kielteisiin .... Haittakohan se jos laittaa kartiolaakerit ?
Vaihdoin ohjausakselin toiseen, kun sattui sellainen tulemaan vastaan. Ois kai tuo kierrevikainenkin mennyt, laitoin hyllyyn jemmaan.