Vielä pitää viisaammilta kysellä seuraavaa:
Mitenkäs sitä kärkien pohjalevyä säädetään (käännellään)?
Tähän asti tapahtunut: säädin kärkivälin 0.4mm:ksi. Etsin yläkuolokohdan lampulla tiirailemalla tulpanreijästä. Siitä sitten kammesta pyöritin eteenpäin jotta mäntä vetäytyy n 5mm . Nyt pitäisi siis ettiä se kipunointikohta kärjiltä kääntämällä pohjalevyä ...mutta kun en ymmärrä kuinka se tapahtuu? Siellähän on vaan ne jousilla varustetut ennakonsäätimen ruuvit. Millä siis säätö tehdään? Vaijerinsäädölläkö vai kuinka?
T. Ari
K:n sytytyksen säätö
- separaattori
- 2000

- Viestit: 2422
- Liittynyt: 10.11.2006 18:48
- Paikkakunta: vorssa
Re: K:n sytytyksen säätö
koossa säädetään nalli kärkivälillä ja sillä pienellä hienosäätöruuvilla joka on kärkien vieressä
Rust in piece
Re: K:n sytytyksen säätö
Löysin kyllä semmosen mutterimallisen "ruuvin" pohjalevystä. Löysäsin mutta ei vaikuttanut pohjalevyyn löysäävästi. Mikäs ruuvi se on joka on kärkikotelon kyljessä? Semmonen jossa on juuressa lukitusmutteri.
Re: K:n sytytyksen säätö
Pohjalevy säädetään sytytyksen säätövivulla ( vaijerilla) käynnistys myöhäselle ja ajossa säädetään aikaselle..
Se sun löytämä säätömutteri taitaa olla vaijerin säätö ruuvi.
Ural M-61 , Ural M-63
Re: K:n sytytyksen säätö
Eikös olisi pitänyt pyörittää taaksepäin, kuitenkin pitäisi saada kipinä sen 5mm ennen yläkuolokohtaa, nyt se tulisi 5mm jälkeen yläkuolokohdan..?Musta1959 kirjoitti:Etsin yläkuolokohdan lampulla tiirailemalla tulpanreijästä. Siitä sitten kammesta pyöritin eteenpäin jotta mäntä vetäytyy n 5mm
IC on itäpyöristä paras...
Re: K:n sytytyksen säätö
Olet oikeassa. Just hiffasin sen itekkin. Siksi ei tuntunut onnistuvan
ja yritän siis säätää ennakon vaijerin säädöstä.
Vielä epäselvää jotta mikä on se ruuvi siinä kärkikotelon oikeassa alakyljessä? Se menee vaan kotelon kyljestä läpi eikä näytä säästävän mulla mitään...???
Vielä epäselvää jotta mikä on se ruuvi siinä kärkikotelon oikeassa alakyljessä? Se menee vaan kotelon kyljestä läpi eikä näytä säästävän mulla mitään...???
- separaattori
- 2000

- Viestit: 2422
- Liittynyt: 10.11.2006 18:48
- Paikkakunta: vorssa
Re: K:n sytytyksen säätö
vedäppä siitä ennakon säätö vivusta sytty myöhäselle ja samaan aikaan katsot sitä ruuvia niin tiedät mitä se tekee
Rust in piece

