Epulta terkkuja...

Vastaa Viestiin
ziki
25
25

Epulta terkkuja...

Viesti Kirjoittaja ziki »

...Tutuille ja tuntemattomille

Kerronpa vähä ouvommille pohojatietua itestäni.
Oon Cavalier Kingsharlesinspanieli poika, viimekuuleman mukkaan kaheksan kuukauven ikänen. Tuohon emännän räknäämiseen ei kyllä oo aina luottamista, joten sen puhheitten mukkaan saatan olla saman ikänen kahen kuukauvenki päästä. Luonteeltani oon ilonen ja vilikas. Kevväällä minut istutettiin Uralin sivuvaunuun ja sielä sitte on tullu matkaa tehtyä.

Nyt se sitte tuli meikäpojan ensimmäinen Ralli koettua. Täsä vähä yhteenvetua tapahtumista.

Perijantaina puolenpäivän jäläkeen emäntä tuli kotia ja raahasi hirviän määrän tavaraa pyörän kyytiin. Ihimettelin että mitäköhä se touhuaa. Sitte minulla valakeni, ku se minun ajohaalarin kaivo kaapista esille. Jotta johonki reissuunhan sitä ollaan lähösä.

Siinä sitte vaunusa lähtyä oottelin, nii kuuulin ku emäntä noitu, että miksiköhä sitä akkua ei tullu aiemmin haettua. Jotaki höpisi että ei merkkivalotkaan pala. Höh minun mielestä oltasiin voitu lähtä liikenteeseen. No lähettiihä siinä viimein, kuhan ekka pysähyttii jonku kaupan kohalle, ja oliha minulla tylsää, ainako ne tuon pyörän kaa värkkää ja minua ei huomata. Uus akku kyytiin ja ny päästiin vihon viimein liikenteeseen.

Menomatka meni ihimetellesä ja haistellesa, no pitihä sitä välillä vähä torkahtaakki ku matkaa kuiten jonnin verran oli. Kymmenen jäläkeen oltiin perillä ja voi että mikä ihana paikka. Ihimisiä oli nii hirvittävästi, että mietin mitenkä kerkiän kaikkia jututtamaan. Voi sitä rapsutuksien määrää ja hirviän monta naamaa mitä piti nuoleskella. Sinne oisin voinu jäähä vaikka asumaan. Koko ajan oli kaikkia jänniä juttuja kateltavana ja kuunneltavana, nii millään en olisi malttanu nukkua. Emäntääni rupesi säälittämään ja sittehän se sielä mua jo kanteliki, jotta rauhottusin. Hihihi hyvä konsti vastasen varalle, jossen kehtaa ite kävellä :wink:

Kaikki kiva loppuu kuitenki aikanaan ja nii se emäntä taas pyörän pakkasi ja nosti minut vaunuun. No vähä sitä minäki huokasin helepotuksesta, ku tiesin että sielä voin rauhasa torkahtaa. No mitä vielä. Portille asti päästiin, nii sammutti siihen sitte pyörän. Emäntä poloki ja poloki ja poloki, minä ihimettelin että miksikähä se polokee sitä, laittasi käyntiin nii päästäsiin matkaan, näytti silläki kuuma olevan. Sitte siihen tuli jotaki ukkoja ja neki rupesi polokemaan. Mikähä ihime siinä touhusa viehätti, lähettäs jo. Hermostummaan rupesin ku sielä vaa piti istua ja oottaa. Ymmärsihä se emäntä viimein mua ja nosti poisa sieltä. Jos kerta ei mihinkää lähetä nii mitä sitä suotta vaunusa istumaan. Voi kauhia sitte ne ukot lähti viemään meijän pyörää, laittovat nissanin perään köyvellä kiinni. Minulle hätä tuli ja lähin hakemaan sitä takasi. Kumma emäntä ku ei ollu asiasta moksiskaan. Mikähä ollu homman nimi, ku hetken päästä ne kuitenki toivat sen takas. Ja viimeinki lähettiin matkaan.

Kotimatka meni lepposasti vaunun lattialla nukkuessa. Liekkö olin tylsää seuraa vai näyttikö se touhu vaan nii mukavalta, ku emäntä matkan varrella kurvasi parkkipaikalle ja tuli minun kaa sinne vaunuun nukkumaan. Lepposaha se lämpimäsä auringonpaisteesa on köllötellä. Vartin se emäntä maltto tirsoja ottaa ja sen jäläkeen jatkettiin matkaa.

Eipä minulla tällä kertaa kummosempaa asiaa ollu. kuhan joutessani turisin.

Terveisin Eppu Oulusta
sropov
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

Viesti Kirjoittaja sropov »

Saiko Eppu suuella kettään retkensä aikana?

Muistelen vaan.
Paltusjärven Käry

Monialaurheilemisseura.
Markku Koo
50
50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markku Koo »

Me mitää ukkoja kyllä olla ku nuoria miehiä...

Lähtikö konhe sitte loppumatkasta aina hyvin käyntihin?
-m. k.-
ziki
25
25

Väittäsin että kukkaan muu ei suuvellu viikonlopun aikana nii palijo mitä Eppu, eikä niin monen kansa :-D

No kaheksan kuukauven ikäsen koiran mielestä kaikki sitä vanahemmat on akkoja ja ukkoja.

Kyllä se pyörä lämpimänä sitte kiukuttelematta käyntiin lähti. tänä aamuna Sievistä lähin jatkaan matkaa nii hiki kerkes tulla ennen ku pyörä oli käynnissä. Pitänee ruveta selevittää misä vika ku aika ykspuolista kuntoilua tuo käyntiin polokeminen :lol:
Vmkv

Viesti Kirjoittaja Vmkv »

ziki kirjoitti:Väittäsin että kukkaan muu ei suuvellu viikonlopun aikana nii palijo mitä Eppu, eikä niin monen kansa :-D
:wink: Eppu voitti, mutta mie tuli hyväks kakkoses :-D :-D :-D .
KAH
200
200

Viesti Kirjoittaja KAH »

Kurikan paikallislehdessä oli kokosivun juttu rallista.Ja kuva Epusta.
Lasse
600
600
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Saiskos sitä skannattua, nii laittasin tänne sivuille sen kaikkien ihmeteltäväksi??
M1800R
Markku Koo
50
50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markku Koo »

Vetokisan tuloksissa on lehdessä asiavirhe: Voittajan kotipaikka on mennyt vikaan koska toimittaja on jättänyt yhden sanan pois laatimastani tuloslistasta.
Voittaja Juha on siis kotoisin Leppiniemestä joka on Muhoksella.
Ei siis Flinttakylästä Peräseinäjoelta, mistä Juha on syntyisin.
Flinttakylä taasen, :-D = sisäpiirin juttu.
-m. k.-
Veikko
25
25

Viesti Kirjoittaja Veikko »

Epun kertomus on niin hyvin kirjotettu juttu, että pitäis siirtää tarinat osastoon nimellä: "Epun tarina".
Vmkv

:cry: Rakkaan lemmikkieläimen yliajonuhrina juuri menettäneenä kyllä tää hieno "Eppu tarina" lämmittäisi todella mieltä. Jos "ziki" antaa luvan, julkaisemme sen URAL ROIKKA kerholehdessä kuvan kanssa :wink: .
ziki
25
25

Eppu ois kyllä tosi otettu jos siihen lehteen pääsisi :smt041
Vmkv

:-D Epusta tuli sitten ensimmäinen URAL ROIKKA lehden kansikuvapoika :-D :-D :-D .
Lasse
600
600
Viesti:

Vmkv kirjoitti:Epusta tuli sitten ensimmäinen URAL ROIKKA lehden kansikuvapoika.
Eiköös aikasemminkin oo kansikuvapoikia ollu??
M1800R
Veikko
25
25

Viesti Kirjoittaja Veikko »

On ainaski yks, mut se olikin vain poika!
Lasse
600
600
Viesti:

Kuva
M1800R
ziki
25
25

Se toinen lehti sentään tajusi jättää mun naaman pois kuvaa pilaamasta :shock: