Niveleen rasvaa..
- piippumies
- 500

Niveleen rasvaa..
Ajattelin että ruuttaan tuohon kardaanin niveleen rasvaa.. Mutta eihän tuo rässin pää mahdu millään nuin ahtaaseen väliin!? Miten olette saanu rasvan meneen ristikolle asti? Kyselee pölvästi.
"Jo nyt on kumma??" Dnepr M-72 1958
Re: Niveleen rasvaa..
Niveleen saa rasvaa aidolla venäläisellä prässillä. Aikoinaan oli mossen työkaluissa sellainen prässi johon sai semmotteen suukappaleen joka mahtui kartaanin nippaan. Että sellaisella minä rasvaan kartaanin nivelen. Lienee vieläkin saatavilla sellaisia prässejä.piippumies kirjoitti:Ajattelin että ruuttaan tuohon kardaanin niveleen rasvaa.. Mutta eihän tuo rässin pää mahdu millään nuin ahtaaseen väliin!? Miten olette saanu rasvan meneen ristikolle asti? Kyselee pölvästi.
rampe - Raimo Rauvola
http://russianspares.com/shop/popup_image.php?pID=716
Juuri tuo prässi. Tuossa ei kylläkään ole sitä kärkikappaletta paikalla.
Juuri tuo prässi. Tuossa ei kylläkään ole sitä kärkikappaletta paikalla.
rampe - Raimo Rauvola
- piippumies
- 500

Jotain tuollaista ajattelinkin.. Pitää hommata tuollainen kapea kärki. Kiitos paljon 
"Jo nyt on kumma??" Dnepr M-72 1958
Tullanen supistaja tökätään tuohon päähän.
- Liitteet
-
- 2012 03 29_0695.jpg (208.56 KiB) Katsottu 8790 kertaa
rampe - Raimo Rauvola
Tuolla voisi onnistua

Terve! Olen tehnyt homman vaikeammankautta eli olen poistanut ne rasvanipat ja laittanut tilalle M6 ristipääpultin (5mm pitkän) ja kun haluan rasvata niin poistan ko. pultin ja kierrän tilalle pitkän rasvanipan niin saan rasvaprässin paremmin nipaan kiinni.
Tohon normaaliprässiin on olemassa semmonen suukappale millä homma onnistuu. http://www.ad-turku.fi/verkkokauppa/cli ... 363432/138 Tosin olen tähän mennessä voidellut perän k:sta irrallaan kun on ollu tuota huoltoa niin tiiviiseen tahtiin 
Itse olen hankkinut pitkiä nippoja kardaaniverstaalta ja kun tarvii rasvata, vaihtaa siksi aikaa
pitkän nipan ja avot, rasva on mennyt varmasti perille ja ei kun pikkunippa takaisin paikoilleen ja
menoks.
Terveisin: Raikku
pitkän nipan ja avot, rasva on mennyt varmasti perille ja ei kun pikkunippa takaisin paikoilleen ja
menoks.
Terveisin: Raikku
Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
Toihan on hyvä idea, eikä mitenkään vaikeemman kautta, koska eihän sitä niveltä kovin usein tartte rasvata.Dnepr kirjoitti:Terve! Olen tehnyt homman vaikeammankautta eli olen poistanut ne rasvanipat ja laittanut tilalle M6 ristipääpultin (5mm pitkän) ja kun haluan rasvata niin poistan ko. pultin ja kierrän tilalle pitkän rasvanipan niin saan rasvaprässin paremmin nipaan kiinni.
Mulla on tällanen mistä-lie-löytyny miniprässi, johon oon juottanut kaposen kärjen sen paksupään tilalle.
Fenno-uralium
Miun ristikossa ei ole rasvanippaa ollenkaan. Eikä siis etes reikiä. Rasvaa siinäsitte.. 
Mitä tekee jos joka laakerikupin päähän asentaisi rasva nipan?
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
Uudessa kardaanissa on nipan paikka, mutta ei nippaa... :angry-cussingblack:

Ps pitää purkaa ristikko ja laittaa nippa
No jopas.Onkohan siellä ristikon sisälläkään niitä porauksia mitä kautta rasva menee laakereille vai onko umpirautaa sekin 
Hattu päähän ja hyvästi !!
Itsellä Koossa juurikin moinen. Ei ollut reikiä siis sisälläkään. Koitin porata, oli erittäin kovaa tavaraa ja luovutin samantien...
Nii, mie vaan putsasin, tein uudet tiivisteen tapaset ja tuoreilla vasuilla läjään. Kulumaa ei juuri tuossa juuri näkynyt... 
Sitä vaan että miksi pitäis rasvata säännöllisesti, eihän autoissakaan ole rasvattu niveliä moneen vuosikymmeneen?
-
metsuri Torkkelista
- 700

Säikähin jo että Uskila lähössä mettähommiin ku on ottanu kärkipyörärasvaprässin esiin.... sama kalu mutta karki vähä erilainen....Uskila kirjoitti:Terve
Uudessa kardaanissa on nipan paikka, mutta ei nippaa... :angry-cussingblack:
Ps pitää purkaa ristikko ja laittaa nippa

Ite joutuu varmaan käyttää tätä BELARUKSEN ahtaan paikan rasvaprässiä.....
Tulikii tuost belaruksest mielee. että mistähä pajasta ne belaruksien laakerit tulee, ku kolmas menossa ja käyttötunteja tuhansia, ni kerra on vespumpun laakeri menny.....?????
....länsilaakeri... länsilaaakeri....
Oiskohan sen takia, että auton ristikot on yleensä saman ikäisiä kuin autotkin mutta Uralin tekniikka on 30-luvulta...Ripa kirjoitti:Sitä vaan että miksi pitäis rasvata säännöllisesti, eihän autoissakaan ole rasvattu niveliä moneen vuosikymmeneen?
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Tuskin laakerin tekniiikka on paljon muuttunut niiltä ajoilta, uuteen ristikoon nykyrasvat, niin eiköhän kestä rasvaamatta.
K-750M:n -68 Onnellinen omistaja vuodesta 2009
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Rungon kunnostus
EFI K-pyörään
Kyllä kunnon sitkostettua rasvaa...

Eli joku lithium perustainen vettähylkivä vaseliini on poikaa. Ainakin mun mielestä
.
http://tuotteet.etra.fi/en/g13895675/cr ... erm-grease
http://tuotteet.etra.fi/en/g13895675/cr ... erm-grease
K-750M:n -68 Onnellinen omistaja vuodesta 2009
Rungon kunnostus
EFI K-pyörään
Rungon kunnostus
EFI K-pyörään
Mites jos sinne tuuppaa alavaihde rasvaa joka on tarkoitettu isoihin perämoottoreihin?
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.