Sen verran tässä taas viisastelen...
Tuosta kysymyksestä ymmärsin,että
Ural el käynnisty silloin kun Olavi haluaa,,mutta
Käynnistyy silloin kun ural itse haluaa.... ja ilmeiseti silloin se käy aivan normaalisti.
Tällä perustella Olavi ja Mattikin on oikeilla jäljillä..ja niin olen kyllä minäkin,että kyllä syntipukki tai-pukit löytyy sieltä sylinterinkansien takapuolelta.
No viisastelija karppi mikä neuvoksi...ite kun yritän aina selvitä helpolla pikku ongelmista niinn tietysti helpointa ois antaa hörpyt tulpan reijistä...jos se käynnistyy heti,niin sitten kookuuskasien kimppuun,tai jos sais jostain toiset kaasarit millä vois kokeilla.
Ja helppoa on myös tarkistaa,tuleeko hanan läpi varmast sujuvasti bensiiniä.
Esimerkkinä käytän itseäni...oli kaasarit talven irti putsattavana ja huollettavana..Laitoin ne pari viikkoa sitten paikoilleen...käynnistyi huonosti ja tosin kävikin huonosti säätelyistä huolimatta....otettiin pois,tarkistettin että kaikki on kunnossa...takas paikalleen...ei oikein parannusta....eiku taas pois ja vaihdoin ostamani uudet neulät vanhoiihin...eiku paikoilleen...tilanne parani hiukan,mutta ei säätelyistä huolimatta korjaantunu....no tietysti aloin jo miettiä venavuotaja ja ties vaikka mitä kauheuksia...no päätimpä sitten kokeilla toisia kaasareita....no voi mahoton..käynnistyi heti ja kävi niin helkutin nätisti tyhjä sekä hurjakäyntiä.
No mitä tästä opin...älä karppi mee purkamaa toimivia osia,ku et kuitenkaan osaa...
Kaverini on minua samasta asiasta muistutellu ja huomautellu ja parikymmentä vuotta...no sehän on kyllä niin lyhyt aika,että eihän siinä ajassa nyt kenellekkään oppi tartu...
Mainittakoon se vielä,että tässä esimerkissä on kyseessä dellortot.